کارنیوال

کیاموتورز تصمیم گرفته است موتوری را در نسخه 2019 نیز استفاده کند که در نسخه 2014 این خودرو به کار رفته بود؛ یک موتور 3.3‌لیتری با قدرت 276اسب‌بخار و گشتاور 336نیوتون‌متر که مدل 2014 کارنیوال را تبدیل به نسخه‎ای انقلابی از این ون کرد

به گزارش «اخبار خودرو»، کمپانی کیاموتورز مینی‌ون معروفی را در خط‌تولید خود دارد که در بسیاری از بازارها با نام کارنیوال (Carnval) و در برخی دیگر با نام سدونا شناخته می‌شود. نخستین نسل این خودرو در سال 1998 طراحی و تولید شد و در نسل‌های دیگر تا امروز ادامه یافت. از سال 2014 سومین نسخه این خودرو در 5‌تیپ L ، LX، EX، SX،SX Limited تولید شده و جدیدترین نسخه آن مربوط به سال 2019 به خط تولید راه یافته است.

کارنیوال علاوه‌بر استفاده به‌عنوان یک خودرو کار، می‌تواند با امکانات و مشخصات فنی به‌روزی که دارد به‌عنوان یک خودرو خانواده نیز مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه این گزارش به بررسی ون چندمنظوره کارنیوال و ارائه مشخصاتی از این خودرو خواهیم پرداخت. 

معرفی سیستم انتقال قدرت کارنیوال

کارنیوال در نسخه 2014 که انقلابی برای این خودرو محسوب می‌شود، به یک موتور 3.3لیتری با قدرت 276‌اسب‌بخار مجهز بوده است. موتور این خودرو با حجم 3342سی‌سی، توانایی تولید 336‌نیوتون‌متر گشتاور را داشت.

کیاموتورز تصمیم گرفته است که این موتور را در نسخه 2019 نیز به کار ببرد. قدرت بالای این موتور باعث می‌شود این خودرو در 7.4ثانیه به حداکثر سرعت خود برسد که برای یک خودرو‌ مینی‌ون زمان مناسبی به نظر می‌رسد.

همچنین موتور این خودرو با یک جعبه‌دنده 6‌سرعته اتوماتیک هماهنگ بود. این در حالی است که این خودرو در جدیدترین مدل خود که برای سال 2019 از سوی کیاموتورز معرفی شده، به یک گیربکس 8‌سرعته اتوماتیک مجهز شده است.

کیاموتورز اعلام کرده است گیربکس 8سرعته جدید این خودرو کاهش مصرف سوخت و آلایندگی را برای این ون چندمنظوره به‌همراه خواهد داشت. 

ظاهری متفاوت برای نسخه 2019 کارنیوال

کارنیوال در نسخه‌های پیشین خود از فضایی شامل سه ردیف صندلی بهره می‌برد که امکان جابه‌جایی 7سرنشین را مهیا می‌کرد. این در حالی است که اگر مسافران در این خودرو به فضای بیشتری برای بار نیاز داشته باشند، کیا صندلی‌های ردیف سوم را با قابلیت جمع‌شدن تعبیه کرده است.

از‌جمله امکانات ایمنی و رفاهی که برای این خودرو از سوی سازنده در نظر گرفته شده بود، می‌توان به گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، سانروف، کیسه هوا برای تمام سرنشینان، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول و دوم، آینه‌های جانبی برقی، در کشویی برقی، صندلی‌های چرمی، سنسور هشدار برای جلوگیری از برخورد با موانع، سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب اشاره کرد. کیا تصمیم گرفته است مدل‌های فول این خودرو را به جلوپنجره جدید تجهیز کند. 

در نسخه جدید این خودرو برای سرنشینان عقب سیستم مالتی‌مدیای جدید در نظر گرفته شده است. همچنین کیاموتورز در نمای خارجی این خودرو نیز تغییراتی را ایجاد کرده است که از‌جمله آن‎ها می‌توان به تعبیه چراغ‌های LED به‌عنوان چراغ‌های اصلی اشاره کرد. نورافکن‌های این خودرو نیز در مدل جدید خود از نوع چهارتایی از دیگر تغییرات در نسل جدید این ون چندمنظوره است.

چراغ‌های عقب این خودرو هم از طراحی جدیدی بهره می‌برند و مجموعه این چراغ‌ها ظاهری لوکس به این خودرو بخشیده‌اند. رینگ‌های قابل سفارش برای کیا کارنیوال جدید نیز دارای سایزهای 17، 18 و 19‌اینچی هستند.

مالتی‌مدیا؛ سیستمی لوکس برای کارنیوال

سیستم مالتی‌مدیای کارنیوال از‌جمله تجهیزات شاخصی است که کیاموتورز برای این خودرو در نظر گرفته است. کیاموتورز امکانی را فراهم کرده است که سرنشینان ردیف سوم کارنیوال در مدل 2019 بتوانند مدیای جدیدی را سفارش دهند. این مدیا دارای دو عدد نمایشگر 10.1‌اینچی است که پشت صندلی‌های جلویی نصب شده‌اند.

در مدل قبلی این خودرو برای سرنشینان عقب‌ تنها یک نمایشگر وجود داشت که در سقف خودرو نصب شده بود. سیستم مالتی‌مدیای جدید کیا در هر دو نمایشگر خود به سامانه‌های اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز است و می‌توان به‌راحتی آنها را به تلفن‌ها و دستگاه‌های هوشمند اتصال داد.

هر کدام از نمایشگرها نیز به هدست بلوتوث مختص به خود مجهز هستند. کیا همچنین سیستم صوتی اینفینیتی را از این خودرو حذف کرده و به‌جای آن از سیستم صوتی حرفه‌ای‌تری از برند مشهور هارمن کاردون بهره‌گیری کرده که این سیستم دارای 8عدد بلندگو است.

نسخه آمریکایی کارنیوال

کیاموتورز در سال 2018 نسخه‌ای از این ون را برای آمریکا معرفی کرد که از پیشرانه توربودیزل 2.2‌لیتری بهبودیافته‌ای است که در کیا سورنتو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند هنوز از این خودرو رونمایی نشده است اما پیش‌بینی شده قدرتی معادل 200اسب‌بخار و گشتاوری حدود 434نیوتون‌متری داشته باشد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو هم مانند نسل 2019 آن به یک گیربکس 8‌سرعته اتوماتیک باشد. سدونای بازار آمریکا همچنان با پیشرانه 6‌سیلندر 3.3‌لیتری که کم‌مصرف‌تر شده عرضه خواهد شد. گیربکس جدید یادشده نیز با این پیشرانه همراه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

آخرین اخبار