سایپا

این دوره از نمایشگاه خودرو تهران به‌دلیل محدودیت‌های فراوان در صنعت و ممنوعیت واردات خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا رویکرد کلی نمایشگاه بر ارائه دستاوردها و توانمندی‌های داخلی‌سازی صنعت خودرو و قطعه‌سازی متمرکز شده است. 

 به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران با حضور محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضاسروش، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو، جمعی از مدیران و فعالان صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور و همچنین اصحاب رسانه کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد. این درحالی است روز گذشته تنها به بازدید خبرنگاران و کارشناسان صنعت خودرو اختصاص داشت و بازدید عمومی از امروز 18دی‌ماه تا 21 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

این دوره از نمایشگاه خودرو تهران به‌دلیل محدودیت‌های فراوان در صنعت و ممنوعیت واردات خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا رویکرد کلی نمایشگاه بر ارائه دستاوردها و توانمندی‌های داخلی‌سازی صنعت خودرو و قطعه‌سازی متمرکز شده است. 
از همین رو شرکت‌های خودروسازی و تامین‌کنندگان قطعات حضوری پرقدرت در این دوره داشته‌اند. نکته قابل‌توجه درخصوص توانمندی شرکت‌های حاضر، به نمایش درآوردن قطعات و مجموعه‌های مختلف مورد نیاز خودرو بوده که همگی به همت متخصصان و مهندسان ایرانی داخلی‌سازی شده و به مرحله خودکفایی رسیده‌اند. از آن‌جایی که دو خودروساز بزرگ کشور یعنی گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا با شرکت‌های زیرمجموعه خود در این دوره از نمایشگاه حضور یافته‌اند، می‌توان از نزدیک با محصولات و دستاوردهای آن‌ها از نزدیک ملاقات کرد.
یکی از بخش‌های ویژه نمایشگاه خودرو تهران، نمایش محصولات آپشنال ایران‌خودرو بوده که نوید عرضه خودروهایی مدرن و نوین را در آینده‌ای نزدیک به بازار می‌دهد که درراستای احترام به حقوق مشتریان توسعه یافته‌اند. در همین راستا ایران‌خودرو پژو 207 جدید را با در دو نسخه هاچ‌بک و صندوقدار به‌صورت آپشنال به «شهرآفتاب» آورده که از بارزترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به سقف شیشه‌ای مون‌روف، فرمان‌برقی و آینه‌های جانبی‌تاشو برقی اشاره کرد. همچنین از دیگر نکات قابل‌توجه در این دوره، ارائه قطعات داخلی‌سازی شده پژو 301 بوده که به‌صورت مجزا با ارائه مشخصات فنی به نمایش درآمده است، که این موضوع به‌خوبی توانمندی خودروسازان و تامین‌کنندگان قطعات را به‌عرصه ظهور درآورده است.

  «رهام» سال آینده به بازار می‌آید
یکی از نکات قابل‌توجه در غرفه سایپا، حضور «رهام» بود و به‌گفته محمدرضا سروش، مدیرعامل سایپا این محصول سال آینده روانه بازار خواهد شد. وی درخصوص برنامه تولید خودرو برای آینده نیز گفت: باتوجه به محدودیت‌ها، تمرکز گروه سایپا بر تولید خودروها با درصد داخلی‌سازی بالا خواهد بود و در این بین، پروژه «SP100» را که به‌تازگی متوقف شده بود، فعال کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم سال آینده عرضه خودرو «رهام» آغاز شود. همچنین برنامه تولید ۷۰۰‌هزار دستگاه خودرو را برای سال آینده در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده‌ایم که البته در دست بررسی بوده و هنوز نهایی نشده است. به‌گفته سروش گروه خودروسازی سایپا در ۹‌ماه گذشته متحمل زیان شدید مالی از محل تحریم‌ها و عدم قیمت‌گذاری خودرو مطابق با نرخ تورم در بازار شده است. وی ادامه داد: در حوزه خودروهای پرتیراژ نیز محدودیت‌هایی در زمینه تامین مواداولیه و برخی قطعات پیشرفته برای قطعه‌سازان وجود دارد که امیدواریم با همکاری دولت و وزارت صنعت این مشکلات برطرف شوند. سروش افزود: عرضه خودرو با قیمت کمتر از بهای تمام‌شده زیان سنگینی را به شرکت‌های خودروسازی و سهامداران و ذی‌نفعان آن‌ها تحمیل کرده است که باید هرچه زودتر مورد توجه قرار بگیرد. قیمت‌گذاری جدید با مصوبه ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد و امیدواریم این مصوبه به‌سرعت ابلاغ شود، ضمن آنکه پیش‌بینی می‌کنیم افزایش قیمت‌ها به‌گونه‌ای خواهد بود که جذابیت لازم برای خریداران نیز حفظ شود.

  حضور پرقدرت خصوصی‌ها در «شهرآفتاب»
باتوجه به این‌که پیش‌از برگزاری سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران بسیاری فعالان و کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند خودروسازان خصوصی حضوری کمرنگ خواهند داشت اما با آغاز به‌کار نمایشگاه، شاهد حضور قدرتمند دو شرکت خودروسازی خصوصی در این دوره بودیم. برهمین اساس «سیف‌خودرو» به‌عنوان شریک تجاری «بیسو» چین با به نمایش درآوردن خودروهای بیسو «T3» و «T5» نشان داد برنامه‌ای مدون برای عرضه خودروهای باکیفیت به بازار ایران را در پیش گرفته است. همچنین در سوی دیگر سالن A4 مجموعه نمایشگاهی «شهرآفتاب»، شاهد حضور خودروهای «هنتنگ X5»،  «X7» و «فوتون‌ساوانا» بودیم و توسط شریک تجاری خود در ایران به نمایش درآمده‌اند. پیش‌بینی می‌شود از امروز هم‌زمان با آغاز بازدید عموم از نمایشگاه، توجه بسیاری از علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان، معطوف به همین بخش از نمایشگاه شود. زیرا برخی خودروهای مذکور نخستین حضور نمایشگاهی خود را تجربه می‌کنند. برهمین‌اساس بسیاری از علاقه‌مندان برای ملاقات و کسب اطلاعات بیشتر درمورد خودروهایی که قرار است به‌زودی رهسپار خیابان‌ها شوند، به نمایشگاه خودرو تهران خواهند آمد.

  حضور شرکت‌های خدماتی و افترمارکت
یکی از بخش‌های جانبی نمایشگاه خودرو تهران به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های خدماتی اختصاص یافته است که با نمایش آخرین دستاوردهای خود جذابیت‌های برگزاری این دوره را دوچندان کرده‌اند. 
به‌عنوان‌مثال یکی از غرفه‌های مربوط به این بخش، به یک شرکت عرضه مکمل سوخت اختصاص‌یافته که به‌دلیل وجود یک دستگاه پورشه 911کررا، مخاطبان و بازدیدکنندگان زیادی را به‌سوی خود خواهند کشاند.  همچنین حضور پرشور مجموعه 458 دیزاین در این دوره سبب شده است علاقه‌مندان به بخش تیونینگ و خدمات محافظتی از رنگ بدنه خودرو، برای آشنایی بیشتر با فرآیند اجرای این خدمات به «شهرآفتاب» بیایند. این مجموعه با گردآوری خودروهای خاص ازجمله «لوتوس‌الیزکاپ220» و «پورشه باکستر 718» در غرفه خود، یکی از جاذبه‌های بازدید نمایشگاه را به‌وجود آورده است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =