خط تولید مزدا3

جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی انواع خودروهای تولید داخل تا پایان آذرماه سال‌جاری، روز گذشته منتشر شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی انواع خودروهای تولید داخل تا پایان آذرماه سال‌جاری، روز گذشته منتشر شد. به گزارش روزنامه «دنیای خودرو»، آخرین تغییرات جدول رتبه‌بندی خودروهای تولید داخل از لحاظ کیفیت حاکی از آن است که نیومزدا3 پس‌از دو ما غیبت، بار دیگر در آذرماه به گروه چهارستاره‌ها بازگشته است. همچنین هایما S5 اتوماتیک و برلیانس H230 نیز در میان محصولات تولید داخل با سه‌ستاره کیفیت قرار گرفتند.

براساس گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل برمبنای استانداردهای ملی، تیراژ تولید خودروسازان در ماه گذشته 32هزارو681دستگاه بوده است. مقایسه آمار تولید خودرو در آذرماه نسبت‌به آبان، حاکی از آن است که حجم تولید خودرو نسبت‌به ماه پیش‌از آن 6هزار و 296 دستگاه کاهش داشته است.

همچنین مقایسه آمار تولید خودرو در آذرماه امسال نسبت‌به زمان مشابه در سال گذشته نیز 58هزار و889دستگاه کاهش تولید را نشان می‌دهد. بر این اساس خودروهای تولیدشده در آبان سال‌جاری، شامل 51مدل خودرو در گروه سبک و 14مدل خودرو سنگین بوده است.

لازم به ذکر است همچون گذشته، از کل خودروهای تولیدشده در این ماه، 99درصد از حجم تولیدات مربوط‌به خودروهای سبک بوده و تنها یک درصد تولید خودرو در گروه خودروهای سنگین صورت گرفته است.

بازگشت نیومزدا3 به جمع چهارستاره‌ها 

گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل در آذرماه سال‌جاری نشان داد نیومزدا3 پس‌از غیبت در دودوره گذشته بار دیگر در گروه خودروهای چهارستاره قرار گرفت و تعداد باکیفیت‌ترین خودروهای داخلی را به 15مدل رساند.

به این ترتیب در جدول سطوح کیفی خودروهای سبک تولید داخل، پژو2008 تولید ایران‌خودرو/ایکاپ، سوزوکی گرندویتارا محصول ایران‌خودرو خراسان و نیومزدا3 محصول بهمن‌موتور در گروه خودروهای سطح قیمتی یک، کیا سراتو تولید سایپا، هیوندای اکسنت و هیوندای i20 محصولات کرمان‌موتور و هاوال H2 محصول بهمن‌موتور به‌عنوان خودروهای قرار گرفته در سطح قیمتی دو، B30 محصول بهمن‌موتور و چانگان CS35 تولید سایپا سیتروئن از جمله خودروهای سواری در سطح قیمتی سه و پژو 207، پژو207اتوماتیک، تندر90 پلاس اتوماتیک و تندر90پلاس از محصولات ایران‌خودرو و رنو ساندرو اتوماتیک و پارس تندر به عنوان محصولات پارس‌خودرو در گروه قیمتی چهار، در ارزیابی‌های انجام‌شده چهار ستاره کیفیت دریافت کرده‌اند.

14محصول در گروه سه‌ستاره‌ها

بررسی محصولات سه‎ستاره گزارش ارزشیابی کیفی انواع خودروهای تولید داخل نشان می‌دهد با وجود حذف برلیانس H330 اتوماتیک، با اضافه‎شدن دومحصول هایما S5 اتوماتیک و برلیانس H230، تعداد این گروه از خودروها به 14‌مدل افزایش یافته است.

بر این اساس جزئیات جدول منتشر شده در این ماه نشان می‌دهد هایما S7اتوماتیک و هایما S5 اتوماتیک از محصولات ایران‌خودرو خراسان، تیگو5 تولید مدیران خودرو و جک S5 محصول کرمان‌موتور در سطح قیمتی دو، آریزو5 و ام‌وی‌ام X22 از محصولات مدیران‌خودرو در گروه خودروهای سطح قیمتی سه و برلیانس H230 تولید پارس خودرو و تندر90 پارس‌خودرو، تندر90، رانا، دنا پلاس، پژو206 و پژو 206SD و دانگ‌فنگ H30 از محصولات ایران‌خودرو در سطح قیمتی چهار، مجموعه محصولات تولید داخل هستند که براساس گزارش این ارزشیابی، حداقل سه‌ستاره کیفیت دریافت کرده‌اند.

تعداد دوستاره‌ها هیچ تغییری نداشت

نگاهی به جزئیات این گزارش نشان می‌دهد تعداد خودروهای تولید داخل با دوستاره کیفیت در جدول مقایسه سطوح کیفیت خودروهای سبک، نسبت‌به گزارش آبان‌ماه که شامل 15مدل خودرو بود، تغییری نداشته است.

در این راستا بررسی‌ها حاکی از آن است که در پرتعدادترین گروه جدول، همچنان نیو ام‌وی‌ام X33S محصول مدیران‌خودرو در سطح قیمتی دو و لیفان X60 اتوماتیک تولید کرمان‌موتور با همان دو ستاره در سطح قیمتی سه قرار دارند. باتوجه‌به افزایش قابل‌توجه این دو محصول، باید گفت کیفیت این دو مدل خودرو با سطح قیمتی آن‎ها در جدول ارزشیابی متناسب نیست.

غیر از این دو مدل، خودروهای نیو ام‌وی‌ام 315 مدیران خودرو، دنا محصول ایران‌خودرو، پژو پارس ایران‌خودرو کرمانشاه، پژو 405 ایران‌خودرو خراسان، سورن و سمند تبریز محصول ایران‌خودرو تبریز، تیبا2 سایپا، تیبا و ساینا محصولات سایپا سیتروئن در گروه خودروهای سطح قیمتی چهار و سایپا 131X محصول پارس‌خودرو، سایپا 132X، سایپا 131X و سایپا 111X از تولیدات سایپا در سطح قیمتی پنج، در ارزیابی‌های انجام شده بار دیگر موفق به دریافت تنها دو ستاره کیفیت شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =