بورس

سرانجام روز گذشته سازمان حمایت‌ مصرف‎کنندگان و تولید کنندگان با افزایش 30 تا 70درصدی محصولات شرکت سایپا موافقت کرد و به‌دلیل  افشای این اطلاعات در بورس، نماد سایپا روز گذشته متوقف شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  اما این نماد امروز به‎صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت، بازگشایی خواهد شد. سایر زیرمجموعه‎های سایپا ازجمله سایپاآذین، زامیاد و پارس‎خودرو نیز دیروز مثبت شدند. همچنین سایر نمادهای خودرویی مانند گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گروه بهمن، مهرکام‌پارس، الکتریک‎خودروشرق، رینگ‎سازی مشهد، نیرومحرکه، فنرسازی زر، ایرکاپارت‌صنعت، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران و سازه‎پویش مثبت خوردند. این در حالی است که نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، تولید محور خودرو، قطعات اتومبیل ایران و کمک‎فنر ایندامین نیز منفی شدند. همچنین روز گذشته طی 25هزار و 822 نوبت معاملاتی، 323میلیون و 654هزار سهم به ارزش 45میلیارد و 875میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل گروه خودرویی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 18هزارو805 میلیارد تومان شد.

   تعلیق نماد ایران‎خودرو
نماد ایران‎خودرو نیز به استناد ماده 19 مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه معاملات بورس به‌دلیل عدم افشای به‎موقع اطلاعات تعلیق، از این شرکت خواسته شده است علت تاخیر را بیان کند. براساس این گزارش، روندی که شرکت‎های خودروساز درباره افزایش قیمت محصولات خود شروع کرده‎اند، همچنان ادامه دارد و این موضوع می‎تواند رشد کوتاه‎مدت خودرویی را محقق و تضمین کند. ازسوی‌دیگر اکنون فروشندگان دارای رفتار هیجانی و کم‎تجربه، از بازار سرمایه خارج شده‎اند. همچنین در روزهای اخیر ارزش انواع سهام در بورس به منطقه کف قیمتی قوی رسیده است. ازهمین‌رو شاهدیم بازار، نوسانات کوتاه‎مدتی را تجربه می‎کند که این موضوع ویژگی ثبات پس از افت است.
   پایان فروش‎های احساسی
طی دو، سه هفته گذشته و با انتشار اخبار بازگشت تحریم‎ها، شاهد فروش‎های احساسی و بدون‌منطق در بازار بودیم. به‌طورمعمول پس از این دوره، همواره یک ثبات نسبی بر بازار حاکم می‎شود و هم‎اکنون در همان مرحله قرار داریم. بر این اساس، روز گذشته  شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادر تهران ۱۰۰‌واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۴هزار و ۹۲۹ واحدی رسید. همچنین ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۸۳میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن ۱.۵میلیون سهم و اوراق مالی طی ۱۴۲هزار ۱۴۱ نوبت مورد دادوستد بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =