کد خبر: 223517
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
رضا رحمانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اعتراض امروز برخی خریداران خودرو در مقابل این وزارتخانه تاکید کرد که خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»، امروز برخی از خریداران خودروهای داخلی در اعتراض  به برخی شرایط تحویل خودرو از جمله افزایش قیمتهای اخیر در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتراض کردند که این موضوع واکنش رضا رحمانی - وزیر صمت - را به دنبال داشت.

طبق اعلام این وزارتخانه، رحمانی در این زمینه اعلام کرد:" وزیر صمت در کنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در جلسات روزهای اخیر به جد از مدیران دو خودروساز بزرگ خواسته که براساس قراردادها روند تحویل خودروها تسریع شود. قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود".

هفته گذشته پس از صدور مجوز از سوی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی اعلام شد.

منبع : ایسنا

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر ساده IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    0 0
    والا یه بچه10 ساله هم میفهمه که به خودرو فروش قطعی افزایش نمیخوره ملت اومدن اعتراض دارن به خودرو های پیش فروش شده تا پایان دی ماه که شهریوری ها تا دی ماهی ها رو گرون کردی
  • علی FR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام .به نظر بنده باز هم نامردیه.برای مثال موقع ثبت نام نمایندگی آخرین مبلغ برای ثبت نام ایران خودرو 25 میلیون بود اما در قرارداد فروش دو مرحله ای نوشته لطف جواب دهید
  • پیمان IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    0 0
    مگر چند درصد از خودروهابا قیمت قطعی فروخته شده اند؟ من پارسال ماشینمو فروختم به ساندرو پیش فروش ثبت نام کردم حالا نه ماشین دارم و نه امید دارم که بتونم بقیه پول با نرخ جدید رو پرداخت کنم فقط به خدا می سپارمتون ظلم زمین نمیمونه
  • دارکوب IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    2 0
    چرا فکری هم به حال مشتریان داتیس خودرو نمی کنید؟؟!!! ما سال ۹۶ ولوو ثبت نام کردیم ، کارمندان شرکت می گویند که ولوو وارد نشده است ،در زمان ثبت نام تعرفه واردات ۴۰ درصد و نرخ ارز ۳۳۰۰ بود ، حال آیا می دانید اگر بخواهید ما به التفاوت زمان ثبت نام تا کنوپن را بگیرید چه خواهد شد ؟؟؟!!! قیمت خودروی وارداتی چند برابر می سود ؟؟!!! بیش از یکسال پول مشتری نزد واردکننده بوده ، اخذ ما به التفاوت صحیح نیست ، فکری هم بحال ما کنید ..... لطفا اگر هم می خواهید واردات خودرو بیشتر ممنوع باشد ، ابتدا اجازه دهید تمام شرکتها به تعهداتشان عمل کنند و اگر تعهدی نداشتند ، از این به بعد واردات ممنوع شود ،چرا باید مشتری که سال قبل و تابستان ۹۶ ثبت نام کرده ، متحمل هزینه بیشتری شود ، تغییر قیمت تا این حد قابل پذیرش نیست.
  • ناشناس IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    0 0
    سلام.کسانی که معترض هستند مسلما این آگاهی را دارند که در فروش قطعی قیمت خودرو تغییر نمی کنه. یکی از دلایل اعتراض اضافه شدن قیمت خودرو بعد از موعد مقرر تحویل خودرو بوده است. به عنوان مثال خودرو پیش فروش عادی باید در شهریور ماه 1397 با قیمت شهریور تحویل داده می شد(طبق آیین نامه قانونی حقوق حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان). به اصطلاح حقوقی عطف به ماسبق. این طوری باشه چرا خودروها رو سال 97 به مشتری ها تحویل می دهند صبر کنند سال 98 با قیمت سال جدید که در اردیبهشت ماه معمولا اعلام می شه تحویل بدهند!!!!!
  • جاوید IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    3 0
    خدا نگذره از این آدما. من موقع ثبت نام خودرو با زمان تحویل قیمتش ثابت بوده،طول دادن تحویلش و میگن بیا گرانتر از قیمتش ببر.
  • دارکوب IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    6 0
    آقای وزیر فکری هم به حال مشتریان شرکت داتیس خودرو نمایید ، مشتریان خودروهای ولووی خود را می خواهند ، چرا مساعدتی در خصوص واردات و تحویل خودروی ولوو به مشتریان نمی کنید ،‌ بعد از الین همه انتظار چرا می خواهید پول زور از بابت تعرفه و سود بازرگکانی و مابه التفاوت ارزی اخذ کنید؟؟؟ عنایتی هم به خودروهای وارداتی داشته باشید .ما هم در این مملکت زندگی می کنیم و هزینه ایراتی بودن و زندگی در این کشور را می پردازیم . کمنی هم فکر ما باشید
  • Sh NL ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    0 0
    قطعی که معلومه.. ولی به روزا چی آخه اینننننقدر افزایش قیمت بابت چی؟؟؟ یک سوم قیمتو کشیدین روشون انصاف چیز خوبیه.. ما جونا چه گناهی کردیم که گیر شما افتادیم خدا
  • وحید IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    متاسفانه بالا رفتن قیمت خودرو سناریوی برنامه ریزی شده با هماهنگی دولت و خودرو سازان بود و همه فریب خوردیم. اول قیمت خودرو در خرداد امسال شروع به بالارفتن در بازار آزاد کرد.مردم زیادی خودرو ثبت نام کردند که سرمایشون از بین نره. نقدینگی زیادی جمع شد و ضمن اینکه خودروسازان سفارش زیادی گرفتند و از ورشکستگی پیشگیری کردند.بعد قیمت با هماهنگی دولت بالا رفت و الان سونامی انصراف ها در راهه که دولت فکر اونجا رو هم کرد و ۱۵۰۰۰ میلیارد به خودروسازان کمک کرد.البته ما فکر میکنیم کمک کرده ولی به صورت توافقی درصدی از فروش خودروسازان به حساب دولت میره. خلاصه مردم عادی دارند تاوان ورشکستگی خودروسازان و دولت و میدند. علی برکت الله.
  • بدبخت IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    0 0
    لعنت به همه شما خدا جواب همتونو بده چرا با زندگی مردم بازی میکنید؟ بستون نیست؟ ماشینای مردم رو بدید
  • کامران IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    0 0
    کمی هم آقای رحمانی بفکر گران کردن محصولات مدیران خودرو بکنه.هر چند وقتی خودرو هایشان را گران میکنند.از ابتدای شهریور ماه 95 درصد خودرودر مدیران خودرو گران شده.همش که سایپا وایرانخودرو نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =