کد خبر: 223534
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
خرید روآ کارکرده

روآ در جدیدترین مدل خود که به روآی سال معروف است، پیشرانه قوی‌تری نسبت به نمونه‌های سابقش داشت و دلیل آن تعویض موتور این خودرو بود

با 15 میلیون تومان و کمتر چه خودرویی می‌توان خرید؟ احتمالا با خودتان می‌گویید هیچ خودرویی! اما اگر به شما بگوییم خودرویی هست کاملا شبیه به 405 که با همین حدود پول و حتی کمتر می‌توانید خریداری کنید، تعجب می‌کنید. روآ، زمانی جزو خودروهای باکیفیت ایران به حساب می‌آمد؛ با موتور قوی پیکان و بدنه 405. چه چیزی از این بهتر؟ با وجود همه ماشین‌های رنگ و وارنگی که این روزها در بازار موجود است، خرید روآ کارکرده همچنان یک انتخاب معقول و قابل اطمینان در میان خودروهای دست دوم به شمار می‌رود. حتی خیلی‌ها آن را به داشتن پراید کارکرده هم ترجیح می‌دهند. چرا؟

روآ در جدیدترین مدل خود که به روآی سال معروف است، پیشرانه قوی‌تری نسبت به نمونه‌های سابقش داشت و دلیل آن تعویض موتور این خودرو بود. موتور این خودرو مانند پراید 141، 4 سیلندر 8 سوپاپه اما حجم موتور روآ در مقایسه پراید بیشتر است. همچنین حجم باک موتور روآ 52 لیتر و حجم باک موتور پراید 141، 37 لیتر عنوان می‌شود. حداکثر قدرت، حداکثر سرعت و حداکثر گشتاور روآ از پراید 141 رقم بیشتری دارد.

از سوی دیگر، روآ به یمن بدنه‌‌ای که مرهون پژو 405 است، از پراید سنگین‌تر است و همین موضوع هم آن را ایمن‌تر جلوه می‌دهد و هم در سرعت‌های بالا پایدارتر ظاهر می‌شود. شاید به این دلیل باشد که روآ بیشتر باب میل خانواده‌های ایرانی است. این خودرو هم برای مسافرت‌های میان شهری انتخاب بهتری است هم برای مصارف درون شهری.

خرید روآ کارکرده می‌تواند یک تیر و دو نشان باشد. شباهت‌های ظاهری این خودرو با 405 در بدنه و طراحی داخلی آن را بسیار پیشرفته‌تر از پراید کرده است. به عنوان مثال می‌توان به داشبورد محکم، فضای زیاد کابین و پلاستیک نرمی که در روآ به کار رفته است، اشاره کرد.

روآ و پراید 141 حالا هر دو جزو خودروهایی هستند که سخت یافت می‌شوند و حتی شاید بسیاری از دلال‌ها هم برای پیدا کردن آن آب پاکی را روی دست خریدارانش بریزند. با این حال در سایت دیوار نمونه‌های بسیاری از خرید روآ کارکرده و پراید به چشم می‌خورد که مشتری را قادر به مقایسه قیمت‌های هر دو خورو می‌کند. مثلا در این سایت پراید 141 تولید سال 1388 به همراه لاستیک و باتری تازه تعویض شده 13 میلیون و 850 هزار تومان به فروش می‌رسد. به گفته فروشنده کارکرد واقعی این خودرو 93 هزار کیلومتر است. با همین میزان بودجه یعنی 13 میلیون تومان، در دیوار یک روآ سال مدل 1389 با 100 هزار کیلومتر کارکرد آگهی شده است. معایته فنی این خودرو کامل و به گفته مالکش جلوبندی آن نو است.

همچنین در آگهی دیگری، خرید روآ کارکرده مدل سال 1390 با چنین مشخصاتی 14 میلیون و 600 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است:« کارکرد 260 هزار کیلومتر، دوگانه‌سوز کارخانه‌ای، مشکی متالیک، معاینه فنی تا بهمن ماه سال 1397، 8 سال تخفیف بیمه، لاستیک، جلوبندی، و دیسک و صفحه کاملا نو و سالم، دزگیر استیل میت، چراغ زنون، زاپاس استفاده نشده، درهای ضد سرقت و سپرهای فابریک.» در حالی که در سایت دیوار پراید مدل سال 1390 که گلگیر و در سمن راننده آن به دلیل تصادف تعویض شده است، به قیمت 15 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =