کد خبر: 223538
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
رضا رحمانی

وزیر صمت گفت: درباره خودروهایی که به دلیل تحریم،قطعات آنها وارد نمی شود،مقرر شد که معادل سازی کنند و خودروهایی را که امکان تولید دارند و مشخصات آنها نزدیک به خودروی ثبت نامی است، تحویل دهند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی درباره جزئیات برنامه دولت برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، اظهار داشت: اولویت دولت، حفظ سطح فعلی تولید و اشتغال است که تولیدکنندگان برای حفظ این شرایط با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حل این مشکل، گفت: با دستور رئیس جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیته ای با بانک مرکزی تشکیل داد که بر اساس برآورد این کمیته، مقرر شد علاوه بر ظرفیت های موجود، ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز در قالب سرمایه در گردش، توسط نظام بانکی تامین شود و در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اولویت بندی پرداخت این تسهیلات، افزود: واحدهایی که کالای آنها در بازار فروش دارد یا کالاهایشان صادراتی است، در اولویت قرار دارند. همچنین واحدهایی که تعداد نیروی کار در آنها بالا است و یا محصول‌شان مواد اولیه دیگر محصولات است نیز در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

رحمانی با اشاره به مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات، اظهار داشت: شرایط بازپرداخت با توجه به نوع فعالیت واحدهای تولیدی و محصولی که تولید می کنند، متفاوت خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت فعال شدن واحدها با ظرفیت غیرفعال را دیگر هدف پرداخت این تسهیلات دانست و تاکید کرد: در کنار اجرای این برنامه، طرح های بهین یاب، تبصره ۱۸ بودجه و اشتغال روستایی نیز ادامه خواهد داشت و دولت مصمم است از هر طریق ممکن اشتغال و تولید را حفظ و بازار داخلی را تقویت کند.

۸۰ درصد تولید روزانه خودروسازان به اجرای تعهداتشان اختصاص دارد

رحمانی درباره مشکل در تحویل خودروها توسط خودروسازان، گفت: در چند ماه اخیر، قطعه سازان با مشکلاتی مواجه شدند و در نتیجه تولید خودرو نیز افت کرد؛ اما با حمایت دولت و همت قطعه سازان روند نزولی تولید متوقف و روند صعودی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعهدات خودروسازان به دولت برای تحویل خودروها، افزود: به خودروسازان دستور داده شده که ۸۰ درصد از تولید روزانه خود را به اجرای تعهداتشان اختصاص بدهند.

معادل سازی خودروهای ثبت نامی

رحمانی ادامه داد: همچنین درباره خودروهایی که به دلیل تحریم، قطعات آنها وارد نمی شود، مقرر شد که معادل سازی کنند و خودروهایی را که امکان تولید دارند و مشخصات آنها نزدیک به خودروی ثبت نامی است، تحویل بدهند.

وی با بیان اینکه، صنعت خودرو کشور از صنایع مادر است، تاکید کرد: البته این صنعت در حال حاضر مشکلاتی دارد و از مردم عزیز کشور که با وجود مشکلات در این شرایط با ما همراهی می کنند، تشکر می کنم.

همچنین دکتر رحمانی درباره برنامه دولت برای کاهش قیمت خودروها، گفت: با افزایش تولید خودرو، قیمت ها کاهش پیدا می کند که همین امروز هم این روند آغاز شده است. بنده نیز دستور داده ام که خودروسازان با افزایش تولید، عرضه را افزایش دهند که مانند گذشته، شاهد بازار سیاه نباشیم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جامانده از خرید خودرو IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    5 4
    ناموسا خودرو سازان کی دچار مشکل نبودند که حالا میگید "این صنعت در حال حاضر مشکلاتی دارد و از مردم عزیز کشور که با وجود مشکلات در این شرایط با ما همراهی می کنند"
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    0 0
    اگه این وزیر معادل سازی کنه تعهدات خودرو ساز ها و معوقات مردم و بده شاهکار کرده گفتنش آسونه، اجراش خییییلی سخته
  • سعید IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    اقای وزیر وقتی افزایش تیراژ داری اما معوقات رو با بند 4قانون حمایت از مصرف کننده انجام نمیدی و حتی نمیدونی این قانون درصدد حمایت از منه چطور میخا تو مسندی صدارت کنی که حامیانش همون مصرف کننده هایین که شخص تو بجای کمک وادارشون میکنی که برخلاف بندهای قرارداد مندرج در تاریخ تحویل چندین برابر بهضا پول بیشتری بدهند و تنها کاری که میکنی اینه که تو مصاحبه هات دائم میگی قطعیا نمیخورن بنده خودم قطعی اتوخدمت برلیانس دارم شرکت بعد این همه مدت میگه بروز حساب میشه ایا شخص خودت از شرکت خودروسازی که حامیش هستی از شرکت پیش خرید کردی تا ببینی ماهها مردم توصف پشت هم میستاند تا موعد قراردادشون بعد شرکت نمیده ماشینو و بعد قیمت میره بالا و بعد زیرقیمت بازار میفروشه اقای وزیر وقتی مردم با ماشینای بدون ستاره طرف حسابت هرساله بیشتر از جنگ تحمیلی کشته میدن و نه حتی بهتر نمیشه هو قیمتش چند برابر میشه و هم کیفیتش نصف
  • حمیدرضا IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    آقایان هنوز در هپروت تشریف دارند و مشکلات ریشه ای خودروسازی را با دستور و مقرر گردید، میخواهند حل کنند...
  • شهروند IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت ، مشتریان داتیس خودرو منتطر واردات و تحویل خودروهای ولووی ثبت نامی خود هستند ، لطفا در این خصوص مساعدت نمایید ، مدت یکسال و نیم از ثبت نامم می گدرد، در این مدت نرخ ارز و تعرفه و سود بازرگانی افزایش داشته ، توان پرداخت مابه التفاوتها را ندارم .چدا باید بعد از چندین ماه مابه التفاوت بپردازم ؟؟!!
  • محمد IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    من فهمیدم معادل سازی یعنی پراید=پارادو البته از نظر قیمت مردم را بیچاره کردید بسه دیگه.
  • سینا IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    واقعا متاسفم اقای وزیر که می گوید من پشت مردم هستم چرا ماننده تیشه عمل میکند و همش به سمت خودرو ساز که همان دولت باشد می تراشد وقتی قیمت خودرو را به دلار الان حساب مکند پس پولی را که مردم برای پیش خرید رمان ثبت نام داده اند را نیز با دلار معدل کند وقتی من اردیبهشت ماه 74 میلیون دادم برای سوزوکی تحویل مهر ماه دلار 3800 بود یعنی نزدیک 20 هزار دلار پس چرا سرمایه من سامل تورم نشود ولی خودروی خودرو ساز شامل تورم شود
  • مهران IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    این هم یه نوع مدیریت وصله و پینه ای است. بوی گل و سوسن و یاسمن اید مهندس می رود و دکتر می اید.
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    0 0
    این شمشیررو از رو بسته و روی نعمت زاده رو سفید کرده.
  • علی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    0 0
    اگر مرد هستید و فکر میکنید مردونه حرف می زنید یه فکری به حال مشتریای بدبخت "رامک خودرو" کنید بالاخره قراره تیوولی مونتاژ بشه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • وحید IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    0 0
    توقع کمک هم دارید ؟ واقعا برایتان متأسفم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

آخرین اخبار