کد خبر: 223572
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
هیوندای اکسنت

در محدوده قیمتی 190‌میلیون‌تومان، چهار خودرو برای انتخاب وجود دارند که هر کدام دارای ظاهر و مشخصات فنی متفاوتی هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از این چهار خودرو، هیوندای اکسنت مونتاژ مدل‌97 صفرکیلومتر است. این خودرو، اقتصادی و باکیفیت شناخته می‌شود و از نظر ظاهر نیز جدید و جوان‌پسند است و رضایت شما را جلب می‌کند. 
از نظر آپشن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. علاوه‌بر این از نظر فنی دارای پیشرانه 1.6لیتری کم‌مصرف با استهلاک پایین است. اکسنت در درازمدت استهلاک و خرابی بسیار ناچیزی دارد اما به‌دلیل شرایط کنونی واردات خودرو، در تامین قطعات با مشکل مواجه است و کمی مالک خود را به دردسر می‌اندازد. دومین خودرو پیشنهادی ما در این بازه قیمتی، هیوندای i20 است که مورد توجه اسپرت‌دوستان قرار گرفته، چراکه فضای کم آن باتوجه به هاچ‌بک بودن منطقی است و مناسب استفاده خانوادگی نیست. از نظر فنی نیز دارای موتور کم‌حجم اما کم‌دردسر است. 
هیوندای i20 و اکسنت هر دو مونتاژ کرمان‌موتور هستند و در این روزها همان‌طور که گفته شد از نظر تامین قطعات با مشکلات زیادی مواجهند. در نهایت هر دو خودرو در ظاهرشان ملاک‌هایی دارند که رضایت‌مندی را کسب کنند و از نظر کیفیت نیز در سطح بالایی هستند. در این بازه قیمتی یک گزینه فرانسوی نیز پیش روی شما قرار دارد که همان رنو اسکالا مدل 2015 تیپ E2 است. این خودرو در حال حاضر با کارکرد حدود 70‌هزارکیلومتر در بازار وجود دارد و در دسته خودروهای دست‌دوم و کارکرده قرار می‌گیرد. 
از نظر اقتصادی نیز اصلا مقرون به‌صرفه نیست چون هرچند دارای آپشن‌های روز است اما به‌دلیل نبود قطعات، مالک خودرو گریبان‌گیر مشکلات جدی برای یافتن قطعات می‌شود. همچنین هزینه نگهداری این دسته از خودروها در سطح بالایی قرار دارد و اگر تنها به ظاهر خودرو و آپشن آن اهمیت می‌دهد، می‌توانید آن را خریداری کنید چون در هر صورت گزینه منطقی برای خرید نخواهد بود. آخرین گزینه‌ای که در بازه 190‌میلیون تومان قرار دارد، ام‌جی جی‌تی است. 
این خودرو اگرچه جوان‌پسند و اسپرت است، اما کیفیت آن در سطح پایین‌تری نسبت به رقبای کره‌ای اش قرار دارد. پیشرانه توربوشارژ آن نیز می‌تواند جوابگوی نیازی شما باشد اما استهلاک و خرابی سطح بالای آن را با توجه به کیفیت سوخت کشور فراموش نکنید، چراکه هزینه‌های گزافی را در درازمدت به شما تحمیل می‌کند. وضعیت قطعات در بازار نیز برای ام‌جی جی‌تی مشابه است و نبود قطعات برای این خودرو نیز یک معضل شناخته می‌شود. در مجموع هیوندای اکنست مونتاژی مدل 97 گزینه معقولانه‌تری نسبت به دیگر خودروها به حساب می‌آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =