کد خبر: 223585
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
کارلوس گون

رویترز گزارش داده است که کارلوس گون ۹میلیون‌دلار پاداش غیرقانونی از جونیت‌ونچر بین نیسان موتور و میتسوبیشی موتور دریافت کرده است. این موضوع باعث خواهد شد مدیرعامل سابق این دو برند با دردسرهای بیشتری مواجه شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، این درآمد درحالی از سمت شعبه هلندی جوینت‌ونچر به حساب‌های کارلوس گون واریز می‌شده که هیروتو سایکوا، مدیرعامل نیسان و اساموا ماسوکا، مدیرعامل میتسوبیشی هیچ‌کدام از این پرداختی‌ها خبر نداشتند. 

در حال حاضر ۲ماه می‌شود که گون در ژاپن دستگیرشده و اتهام اصلی او عدم پرداخت مالیات بردرآمد طی ۸سال گذشته به دولت ژاپن بوده است. بنابراین بخشی از این فرار مالیاتی در زمانی رخ‌داده است که اقتصاد دنیا و کشور ژاپن وضعیت مطلوبی نداشت.

ماسوکا، مدیرعامل میتسوبیشی درباره این خبر جدید گفت: «این سوء‌رفتار به غیر اینکه ما را شوک زده و ناراحت کرده، درست درزمانی رخ‌داده است که مشکلات مالی زیادی داشتیم.» این دو کمپانی درخواست دادرسی به دادگاه ژاپن ارسال کرده‌اند تا نسبت‌به برگشت این مبالغ هنگفت به شرکتشان اقدام کند. 

براساس اطلاعاتی که تیم تحقیقات میتسوبیشی منتشر کرده از آپریل تا نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی کارلوس گون ۵میلیون‌و۸۰۰هزاریورو (معادل ۶میلیون‌و۶۱۰هزاردلار) به خاطر پست مدیریتش اخذ کرده ولی در همین زمان نیز یک‌میلیون‌و۴۰۰هزار یورو از طریق نمایندگی هلند جوینت‌ونچر به‌طور غیرقانونی دریافت کرده است.

واریز این مبالغ از سوی نماینده کشور ثالث صرفا به خاطر فرار از مالیات این مبلغ و پنهان کردن منبع آن بوده است. موتوناری اوتسرو، وکیل مدافع کارلوس گون در ژاپن درمورد این خبر نظری نداده و به خبرنگاران گفته است که همه‌چیز در دادگاه مشخص خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =