کاتالیست یورو6

مدیران شرکت اورند پیشرو و هلدینگ رایزکو در این مراسم با حضور تعدادی از مسئولان شهرستان‌های صفادشت و ملارد، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران و برخی از اصحاب رسانه، به تشریح اقدامات این‌شرکت‌ها در راستای حفظ محیط‌زیست پرداختند.

  به گزارش «اخبار خودرو»، یکی از مجموعه‌های مطرح قطعه‌سازی کشور روز گذشته به مناسبت روز هوای پاک طی مراسمی به تعویض کنیستر تاکسی‌های صفادشت و ملارد در استان البرز اقدام کرد. به گزارش روزنامه «دنیای خودرو»، مدیران شرکت اورند پیشرو و هلدینگ رایزکو در این مراسم با حضور تعدادی از مسئولان شهرستان‌های صفادشت و ملارد، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران و برخی از اصحاب رسانه، به تشریح اقدامات این‌شرکت‌ها در راستای حفظ محیط‌زیست پرداختند. بر این اساس همچنین بر مشکلات موجود در صنعت خودرو و چالش‌های قطعه‌سازان در زمینه تولید نیز اشاره شد.

 تولید کاتالیست با استاندارد یورو6
مدیرعامل شرکت اورند پیشرو طی اظهارات خود در این مراسم با اشاره به اینکه همه باید برای کاهش آلودگی هوا تلاش کنند، اعلام کرد: «تا چنددهه قبل مشکلی با عنوان آلودگی هوا وجود نداشت، اما توسعه‌های ناپایدار و نامناسب بشر امروز به ایجاد این معضل منجر شده است. در این راستا بعضی از صنعتگران درگیر این موضوع شده‌اند و برای حل آن اقداماتی کرده‌اند.» آرمان موسوی در رابطه با عملکرد کنیستر در خودروهای بنزین‌سوز، گفت: «باتوجه‌به این‎که در تولید کنیستر از کربن اکتیو استفاده شده است، مانع خروج بخار بنزین از داخل باک شده و به صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز کمک می‌کند.» وی با اشاره به داخلی‌سازی این قطعه خودرو، اظهار کرد: «پوسته بیرونی آن یک قطعه تزریقی است که مواد توسط پتروشیمی‌های داخلی تامین می‌شود. داخل این قطعه نیز کربن اکتیو با گِرِید خاصی به کار رفته که به‌منظور داشتن قدرت جذب بالا، از پوست نارگیل برای تولید آن استفاده می‌شود. این قطعه تا سال گذشته از کشور ایتالیا وارد می‌شد اما در حال حاضر برای تامین این نوع کربن در کشور از هسته زردآلو و پوسته گردو استفاده می‌شود.» موسوی با بیان این‎که این شرکت تولید کاتالیست را برای کمک به کاهش آلودگی هوا به فعالیت‌های خود اضافه کرده است، تاکید کرد: «در حال حاضر استاندارد تولید کاتالیست در کشور یورو4 است، در حالی که ما این قطعه را با استاندارد یورو6 تولید خواهیم کرد. انتظار می‌رود خودروسازان در این زمینه پشتیبانی لازم را داشته باشند.» وی در ادامه با بیان این‎که تولید اصلی تا پیش‌از این در حوزه سیستم سوخت‌رسانی و باک بوده است، افزود: «باک‌های این شرکت مطابق با محیط‌زیست، با مواداولیه پلیمری و به صورت چند لایه تولید می‌شوند. به این ترتیب خروج گاز بنزین از باک، به حداقل ممکن رسیده است.» این فعال قطعه‌سازی با اشاره به رسیدن تولید خودروسازان به یک‌سوم ظرفیت در حال حاضر، خاطرنشان کرد: «با این حال این شرکت توان تولید دوبرابر نیاز خودروسازان در شرایط عادی را دارد. بر این اساس اگر ظرفیت تولید خودروسازان سالانه یک‌میلیون‌و500هزار دستگاه تصور شود، این شرکت توان تولید سه‌میلیون‌دستگاه در سال را دارد. این درحالی است که متاسفانه در شرایط فعلی برخی به دنبال بازگرداندن باک‌های فلزی که امروز در صنعت خودرو از رده خارج محسوب می‌شوند، به خودروسازی هستند که روند بسیار مذمومی است.» 
به گفته وی، صنعت خودرو امروز با فشار زیادی مواجه است که این موضوع باعث تعطیلی بیش‌از 200 واحد قطعه‌ساز شده است و ادامه این شرایط اشتغال مستقیم ایجاد شده توسط این صنعت را به خطر می‌اندازد. موسوی با تاکید بر اینکه گردش مالی خرید قطعات در کشور 4ونیم‌میلیون یورو برآورد می‌شود، گفت: «این در حالی است که با شرایط به‌وجود آمده، بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان که تا پیش‌از تغییر نرخ ارز 5هزار میلیارد تومان بود، امروز به بیش‌از 13هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.»

  نتیجه اجرای لایحه هوای پاک
مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان تهران با بیان اینکه تعریف امروز محیط‌زیست با گذشته متفاوت است، گفت: «در این راستا تصویب و اجرای قانون هوای پاک نتیجه تعامل مجلس و دولت است و امروز لایحه هوای پاک توانسته در کنترل آلودگی هوای کلان‌شهرها نقش ایفا کند.» به گفته کیومرث کلانتری، سختگیری در استانداردهای معاینه فنی، تبدیل سوخت نیروگاه‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی از نفت کوره به گاز، مسائل مربوط‌به مدیریت هوا، طرح کاهش آلودگی هوا و برخورد پلیس با خودروهای آلاینده ازجمله اقداماتی است که در سال گذشته براساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا انجام شد.» همچنین در پایان این مراسم رئیس هیات‎مدیره هلدینگ رایزکو با بیان اینکه متاسفانه تهران بعد از جاکارتا، هفتمین شهر آلوده دنیا شناخته شده است، گفت: «تاکید ما بر انجام مسئولیت اجتماعی است و بر این اساس فعالیت‌های هدفمندی را ترتیب داده‌ایم.» به گفته حمیدرضا صمدی برای توسعه و پیشرفت محصولات باید برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =