کد خبر: 223683
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
قهرمـان درگ

روزهای پایانی هفته گذشته چهارمین راند از مسابقات درگ با شور و هیجان بسیار خاص ازسوی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان در ۷ کلاس متنوع اسپرت و شهری برگزار شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، روزهای پایانی هفته گذشته چهارمین راند از مسابقات درگ با شور و هیجان بسیار خاص ازسوی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان در ۷ کلاس متنوع اسپرت و شهری برگزار شد تا با جمع‌آوری امتیازات این راند، قهرمان سال۹۷ مسابقات درگ کشوری مشخص شود. البته برگزاری این راند از مسابقات شامل برخی حواشی‌ از‌جمله برگزاری گردهمایی خودروهای تیون‌شده و اسپرت و اضافه شدن مرحله ثبت‌نام اینترنتی بود که برای اولین‌بار در موتوراسپرت ایران توسط یک کمیته از فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی برگزار می‌شد. البته همچون راند سوم این مسابقه در پیست اتودروم مجموعه آیلند برگزار شد. البته قرار است طی سال‌های آینده این مکان به نخستین پیست فورمولاوان استاندارد کشور تبدیل شود. نکته جالب‌ این‌که راند پنجم و پایان مسابقات نیز قرار است روز ۴‌اسفند در همین محل برگزار شود. البته با‌توجه به تعدد شرکت‌کنندگان، از قبل مقرر شده بود این راند نیز روز پنجشنبه ۴ بهمن به‌عنوان روز انتخاب و روز جمعه ۵ بهمن به‌عنوان فینال برگزار شود.

  کلاس ۴ سیلندر اتمسفریک
به‌خاطر رقابت بالای بین ۱۴ شرکت‌کننده این کلاس، مقرر شد این کلاس نیز جزو کلاس‌های ۸ نفره روز فینال باشد. اما در این میان علی دهقان با خودرو هوندا سیویک، بهترین زمان روز نخست را برابر با ۱۳ثانیه‌و۸۳۶هزارم‌ثانیه ثبت کرد. پس از او امید حیدری با خودرو اوپل و علیرضا امام‌قلی‌پور با خودرو پژو ۲۰۵ با اختلاف چند‌صدم ثانیه‌ای از نفر اول در صدر جدول روز نخست قرار گرفتند. اما در روز جمعه شروین یگانه توانست با خودرو پژو ۲۰۶ بهترین زمان را ثبت کند و بالاتر از حیدری و دهقان روی جایگاه برود.

  کلاس ۴‌سیلندر توربو دیفرانسیل جلو
خودروهای این کلاس شباهت بسیاری با کلاس ۴‌سیلندر اتمسفریک داشتند اما استقبال از این کلاس تقریبا نصف ۴سیلندر اتمسفریک بود و فقط ۴ نماینده در روز جمعه به رقابت پرداختند. از این میان شهریار مظفرزنگنه با خودرو فولکس‌گل با ثبت زمان ‍۱۴ ثانیه و ۴ صدم ثانیه بهترین زمان روز اول در این کلاس را ثبت کرد و پس از او امیر کیانی‌منش با خودرو گلف و مصطفی مسلمی‌زاده با تویوتا کرونا در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. رقابت در روز فینال این کلاس هیجان‌انگیزتر ادامه پیدا کرد و درنهایت مصطفی مسلمی‌زاده مقام اول و محمد مجیدی و شهریار زنگنه به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

  کلاس اختصاصی پژو ۲۰۶
این کلاس به‌عنوان تنها کلاس نسبتا شهری‌تر فضای جالبی دارد و علاقه‌مندان خود را می‌طلبد. در روز نخست میثم رخشان با ثبت زمان ۱۴ ثانیه و ۲۸۱ ثانیه در صدر جدول قرار گرفت و پس از او محمد رضا‌زاده و نوید مزارعی هر کدام با اختلاف ۲ و ۳ دهم ثانیه‌ای به همراه ۵ راننده دیگر این کلاس راهی مسابقه روز جمعه شدند. باوجود اینکه رخشان توانست موفقیت خود را در روز پایانی تکرار کند اما به‌جای رضازاده، مزارعی به مقام دوم رسید و سینا شعبان نفر سوم شد.

  کلاس ۶سیلندر توربو دیفرانسیل عقب
در روز نخست، این کلاس ۸شرکت‌کننده داشت و همین مورد باعث شد در مسابقه روز پایانی فقط ۴ خودرو در این کلاس رقابت کنند. از این میان مهدی گزستانی با خودرو ب‌ام‌و E30 موفق شد زمان ۱۲ ثانیه و ۲۵۶هزارم ثانیه را ثبت کند. پس از او با اختلاف اندک ارسطو عامری با خودرو ب‌ام‌و Z4 قرار گرفت و سپس باید به مرتضی شادفرخ و خودرو ب‌ام‌و سری سه E92 او اشاره کرد. در روز فینال اما گزستانی نتوانست همچون روز اول خوش بدرخشد و جایگاه خود را به ترتیب به ارسطو عامری، مرتضی شادفرخ و علیرضا رضایی داد.

  کلاس ۶سیلندر اتمسفریک دیفرانسیل‌عقب
استقبال از این کلاس تقریبا برابر با کلاس ۶سیلندر توربو بود، با این تفاوت که برخلاف کلاس ۶سیلندر توربو که عمدتا خودروهای آن را ب‌ام‌و تشکیل می‌دادند، اینجا مکان رقابت بین انواع پورشه و جنسیس‌کوپه بود. درواقع سه نفر نخست این کلاس از پورشه باکستر و کیمن استفاده می‌کردند. در روز نخست عطا ماجدی زمان ۱۲ ثانیه و ۸۸۴هزارم ثانیه را ثبت کرد و پس از او شایان خسروی‌نژاد و امیر ضیایی هر کدام با اختلاف نیم‌ثانیه با یکدیگر قرار گرفتند. روز نخست شانس با پورشه سواران یار بود و فقط یک دستگاه جنسیس از این کلاس راهی روز فینال شد. البته در روز پایانی نیز جنسیس اسماعیلی توفیق چندانی نداشت و درنهایت همان ترتیب روز اول روی سکو فینال رفتند.
 کلاس ۸ سیلندر کلاسیک
خوشبختانه مسئولان برگزاری ابتکار به خرج داده و برای خودروهای کلاسیک کلاس جداگانه‌ای قرار داده‌اند. البته امیدواریم در سال‌های آینده شاهد برگزاری کلاس کلاسیک در رده‌های متنوع‌تری باشیم. در روز پنجشنبه حسن جلیلی با ثبت زمان ۱۴ثانیه و ۳۴۲هزارمثانیه در صدر جدول قرار گرفت و پس از او سوان غریب و ایمان اصغرزاده به‌ترتیب با اختلاف ۲دهم و یک ثانیه‌ای از جلیل قرار گرفتند. از این کلاس نیز ۸ نفر به رقابت روز جمعه رسیدند. در این کلاس مانند کلاس ۶ سیلندر اتمسفریک، هیچ تغییری در جایگاه راننده در روز پایانی رخ ندارد.

  کلاس ۸ سیلندر
از این کلاس می‌توان به‌عنوان قوی‌ترین کلاس اتمسفریک یاد کرد که البته امکان رقابت خودروهای ۸ سیلندر توربو نیز در آن وجود دارد اما در این کلاس سامان خنجری با خودرو شورولت مونزا موفق به ثبت زمان ۱۱ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه شد. پس از او سیدعلی اکبری و فرید جعفری با فورد موستانگ قرار گرفتند که هرکدام اختلاف حدودا ۱ و ۲ ثانیه‌ای با نفر اول این کلاس داشتند. البته به‌دلیل استقبال کمتر، درنهایت ۴نفر از این کلاس به مسابقه روز جمعه رسیدند.

 کلاس آزاد
به‌عنوان سریع‌ترین و آخرین کلاس برگزار‌شده، شاهد رقابت ۱۳شرکت‌کننده در این کلاس بودیم که درنهایت باعث شد ۸ نفر به مسابقه روز جمعه برسند. سامان خنجری با خودرو نیسان داتسون خود زمان ۱۰ ثانیه را ثبت کرد و پس از او سعید ثامری با خودرو خوش رنگ نیسان GT-R اختلاف یک‌و‌نیم ثانیه‌ای با خنجری داشت. پس از این دو ارسطو عامری با خودرو ب‌ام‌و Z4 خود یک‌ثانیه عقب‌تر از ثامری بود. اما برخلاف انتظار این خودرو گالانت فرزین رستگار بود که در رقابت کلاس در کمال نا‌باوری مقام نخست را کسب کرد و پس از او ب‌ام‌و Z4 ارسطو عامری قرار گرفت و سامان خنجری با خودرو زیبای نیسان داتسون‌ خود حداقل مقام سکو را کسب کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =