هن تنگ

ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به عظیم‌خودرو، سیف‌خودرو، آمیکو، ریگان‌خودرو و یاران‌خودرو اروند اشاره کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، با توجه به رخدادهای یک‌سال گذشته در بخش خودرو و به‌خصوص خودروهای وارداتی، بسیاری از شرکت‌های وارد‌کننده خودرو عملا تعطیل شده یا فعالیت خود را به حداقل رسانده‌اند و تنها تعداد بسیار اندکی از وارد‌کنندگان خودرو هنوز دست‌و‌پا شکسته به حیات خود ادامه می‌دهند. اما در همین اوضاع و شرایط، نسل جدیدی از شرکت‌های خودرویی در حال ظهور هستند؛ شرکت‌هایی که در زمینه واردات و سپس تولید خودروهای چینی تاسیس شده‌اند و تا دیروز وجود نداشته یا فعالیت حداقلی داشته‌اند، یا اینکه در حوزه لیزینگ و خودروهای تجاری‌ فعال بوده‌اند.

از‌جمله این شرکت‌ها‌ می‌توان به عظیم‌خودرو، سیف‌خودرو، آمیکو، ریگان‌خودرو و یاران‌خودرو اروند اشاره کرد. این شرکت‌ها، برندهای چینی فوتون‌، هنگ‌تن (‌عظیم‌خودرو‌)‌، بیسو (‌سیف‌خودرو‌) آسنا (‌آمیکو‌)‌، کوپای (‌ریگان خودرو‌) و دامای (‌یاران خودرو اروند‌) را به بازار خودرو کشور عرضه کرده‌اند و در آینده هر یک سهمی از بازار خودروهای ٢٠٠ تا٤٠٠‌میلیون‌تومانی بازار ایران خواهند داشت؛ بخشی که یک‌سال پیش‌ و قبل از تغییرات نرخ ارز‌، در اختیار برندهای هیوندای‌، کیا‌، تویوتا‌، میتسوبیشی‌، رنو و نیسان بود‌. 

چینی ها جایگزین وارداتی‌ها 

 با ادامه روند فعلی اوضاع اقتصادی و سیاسی به نظر می‌رسد طی یک‌سال آینده، در صورت آزاد‌نشدن واردات خودرو، برندهای چینی به‌طور کامل جایگزین خودروهای وارداتی در بازار ایران شوند.  البته تعداد بالای خودروهای صفر‌کیلومتر در بازار و همچنین خودروهای باقی‌مانده در گمرک می‌تواند تا یک‌سال آینده نیاز بازار به خودروهای وارداتی را تامین کند، اما بعد از این تاریخ، چینی‌ها کل سهم بازار خودروهای وارداتی را به خود اختصاص خواهند داد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    این قیمت که مردم نمی تونند بخرند کسی هم داشته باشه خودروی چینی نمی خره اونم دست ایرانی بهش بخوره و تو ایران تولید بشه دیگه فروش نداره چون هرچی قطعه و وسایل داره ازش می دزدند پس بنابراین باید واردات خودرو بدون تعرفه با قیمت واقعی آزاد بشه تا رقابت به وجود بیاد دزدی ها هم کم میشه و همه درست کار میکنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =