بورس

ارزش معاملات بورس تهران روز گذشته به رقم ۷۱۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن ۳.۲میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۲۰۶هزار و ۸۲۵ نوبت دادوستد بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در دادوستدهای گروه خودرویی ایران‎خودرو به مدد شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها توانست با رشد 4.6درصدی روبه‎رو شود. این در حالی است که سایر نمادهای این صنعت بورسی نتوانستند عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارند، به‎طوری‎که نمادهای پارس‎خودرو، مهرکام‌پارس، سایپا آذین، فنرسازی زر، رینگ‎سازی مشهد، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهندسی نصیرماشین، کمک فنر ایندامین و لنت ترمز ایران منفی شدند و در مقابل نمادهای سایپا، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا و الکتریک‎خودروشرق با رشد جزئی مواجه شدند.

همچنین روز گذشته طی 29هزار و 771 نوبت معاملاتی، 376میلیون و 978هزار سهم به ارزش 62 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 16هزارو928 میلیارد تومان شد.

عامل گرمابخش نماد ایران ‎خودرو

این روزها ایران‎خودرو تنها نماد بورسی است که می‎توان به آینده آن امیدوار بود. برنامه ایران‎خودرو برای افزایش سرمایه این روزها گرمابخش این نماد بورسی شده است. ازسوی‌دیگر، باید گفت این افزایش سرمایه در عملکرد شرکت عملا هیچ‎گونه تاثیری نمی‎گذارد. همچنین برخی نمادهای کوچک خودرویی که قطعه‎سازی هستند که این روزها عملکرد مثبتی از خود جای گذاشتند اما این شرکت‎ها تاثیر چندانی بر کل صنعت ندارند و همچنین باتوجه به این‎که نقدشوندگی آن ها بسیار پایین است، چندان در مرکز توجهات سهامداران قرار ندارند.

انتظار برای تاثیرگذاری گزارش‎های مثبت

 باتوجه به اوضاع و احوالی که این روزها بر کلیت بازار سرمایه حکمفرماست، بسیاری از سهامداران منتظر هستند گزارش‎های 9ماهه که اکثر آن‎ها برخلاف گزارش‎های خودرویی‎ها مثبت هستند، بر روند کلی بازار تاثیرگذار باشند اما تاکنون این امر میسر نشده است. در همین رابطه کارشناسان معتقدند این امر کمی زمان‎بر است و باید صبوری بیشتری در این خصوص به خرج داد.

دیروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۶۷۹ واحد کاهش یافت و به‌رقم ۱۶۰هزار و ۷۹۷ واحدی رسید. همچنین شاخص‌کل هم‎وزن با ۳۰ واحد رشد رقم ۲۹هزار و ۵۱۳ واحدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات بورس تهران روز گذشته به رقم ۷۱۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن ۳.۲میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۲۰۶هزار و ۸۲۵ نوبت دادوستد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =