کد خبر: 223835
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸

قیمت بسترن B70 توسط گروه بهمن تنظیم خواهد شد و وقتی در رونمایی اولیه از آن (در شیراز) با آغوش گرم هواداران رو به رو شد سریع‌تر نیز وارد چرخه اقتصادی خواهد شد.

برای اتومبیل‌های تازه وارد (مدلش خیلی فرق نمی‌کند) همیشه رقیبان بسیار زیادی وجود دارد. هر محصولی سیلی از رقابت برای خود دیده و خودروهای چینی در بازارهای آسیایی از این قاعده مستثنا نیستند.

شاید این رقابت برای خودروهای چینی سخت‌تر نیز باشد چون تعداد برند و مدل‌هایی که هر سال عرضه شده و راه خود را به ایران باز می‌کنند آن‌قدری زیاد هست که بخواهیم در مورد خریدن یا نخریدن آن‌ها فکر کنیم. به همین منظور بازار خرید و فروش بسترن، آن هم یک بسترن صفر همیشه در ایران داغ بوده است.

مدل یا همان نسل اول سری بسترن B70 از سال 2006 آغاز شد و از همان پلتفرم مزدا 6 برای سوار کردن همه تجهیزاتش استفاده می‌کرد. با این حال پیشرفت بسترن تا جایی ادامه داشت که بازار خرید و فروش بسترن در میان سایر خودروهای چینی در ایران رواج پیدا کرد. البته این نام به نسبت اتومبیل هایی چون برلیانس در ایران محبوبیت ندارد و خیلی از خریداران اتومبیل تا به حال به دنبال بسترن نیز رفته‌اند.

از این رو دانستن ویژگی‌هایی چون کروز کنترل برای یک خودروی سواری خیلی جذاب است. اینکه این اتومبیل در رنج قیمتی مناسب از 3 نوع سیستم ترمز استفاده می‌کند برای یک بسترن صفر از اوجب واجبات است. این امنیت هم از تعداد سیستم‌های امنیتی سر نشین تا کیسه‌های هوای 6 گانه جلو می‌رود تا بیشترین میزان کیفیت را با کمترین میزان قیمت ارائه کند. با اینکه خیلی زود است تا نسبت به ویژگی‌های یک بسترن صفر مدل B70 صحبت کنیم اما ویژگی‌های ذکر شده فوق العاده اند.

اگر B70 به موقع وارد بازار خرید و فروش بسترن شود، با قیمتی 15 هزار دلاری فروش خود را آغاز خواهد کرد که برای ما ایرانی‌ها حدوداً 200 میلیون تومان(خوش بینانه) خرج خواهد داشت. حال این سؤال پیش می‌آید که این خودرو چه ویژگی‌هایی نسبت به مدل‌های قبلی و رقیبانش دارد؟ جالب است بدانید قیمت بسترن با به همراه داشتن دو موتور آن‌قدر ها که فکرش را می‌کنید زیاد نیست. یکی از این موتورها موتور ساخت مزدا و دیگری موتور توربو شارژ محصول شرکت فولکس واگن است. این موتورها که هر کدام ظرفیت 2 لیتر را به مشتریان وعده می‌دهند آن‌قدری جذاب به نظر می‌رسند که قیمت بسترن را فراموش کنیم. این عرضه نیز در ادامه عرضه ناموفق مدل قبلی بسترن یعنی مدلB70 بوده است.

اگر خیلی نسبت به قیمت بسترن جدید گارد گرفته‌اید شاید بهتر باشد از بعضی ویژگی‌های جدیدش نیز اطلاع داشته باشید. این بسترن صفر قابلیت تهویه اتوماتیک برای هر کدام از سرنشینان به صورت مجزا را دارد. به این سیستم تهویه، گرمایش و سرمایش مجزا را نیز اضافه کنید. البته این قابلیت‌ها هنوز برای سرنشینان عقب تکمیل نشده‌اند اما می‌توان انتظار داشت در نسخه‌های بعدی به این ست اضافه شوند. ویژگی‌های پایه‌ای چون آینه‌های گرم‌کن، ضد نور و ... را نیز به آن اضافه کنید تا قیمت بسترن جدید خیلی برایتان تند و تیز جلوه نکند.

بسترن به زودی وارد ایران می‌شود و خریداران می‌توانند آن را در لیست خرید خودرو خود جای بدهند. البته کسانی که قصد دارند تا این اتومبیل را  حواله‌ای خریداری کنند باید کمی دست نگه داشته و منتظر ورود رسمی آن به کشورمان باشند. قیمت بسترن B70 توسط گروه بهمن تنظیم خواهد شد و وقتی در رونمایی اولیه از آن (در شیراز) با آغوش گرم هواداران رو به رو شد سریع‌تر نیز وارد چرخه اقتصادی خواهد شد. البته جالب است بدانید خیلی از افراد ظاهر B70 را دوست نداشتند و دائماً یادآور می‌شدند که نسخه قبلی یعنی B50 تا چه حد ظاهر بهتری داشت. آن‌ها چراغ‌های کشیده شده مدل جدید را دوست نداشتند چهره اسپرت جلو ماشین به پشتش نمی‌آید. این در حالی ایست که اتومبیل هایی چون جک و برلیانس های وارداتی ایران همیشه سعی بر این داشته‌اند تا ظاهر خود را حفظ کرده و از تغییرات رادیکالی که باعث دل زدگی خریداران می‌شود دوری کنند. با وجود تمامی این تغییرات این افزایش قیمت تا حدودی منطقی است و خیلی از رقیبانش بیشتر نمی‌شود. با این حال باید یکی دو ماهی صبر کرد تا رسماً وارد بازار شود تا ببینیم چه چیزی در چنته دارد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =