کد خبر: 223837
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸

ازلحاظ فنی موتور آلفارومئو 4C یک کلاس درس بزرگ برای رقبا محسوب می‌شود. آلفارومئو 4C برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون تنها 4.5 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 257 کیلومتر بر ساعت است

آلفارومئو یک شرکت ایتالیایی باسابقه است که کار خود را از حدود 110 سال پیش با تولید خودروهای مسابقه‌ای آغاز کرد بنابراین ساخت خودروهای اسپرت به‌نوعی تخصص این شرکت خوش‌نام ایتالیایی است. آلفارومئو4C یکی از سوپر اسپرت‌های کوچک و خوش‌ساخت این شرکت است که نشان‌دهنده نبوغ مهندسان ایتالیایی است. زمانی که نام سوپر اسپرت بر روی خودرویی گذاشته می‌شود همه انتظار یک موتور عظیم را دارند اما آلفارومئو با ساخت این خودرو ثابت کرده که راه‌های دیگری نیز برای ساخت یک خودرو سریع وجود دارد. در ادامه به معرفی یکی از خوش استایل‌ترین و سریع‌ترین ایتالیایی‌های واردشده به ایران خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

نگاهی به چهره جذاب قهرمان کوچک جاده‌های ایران

در همان نگاه اول هر بیننده‌ای مجذوب طراحی زیبای آلفارومئو 4C خواهد شد. همه چیز نشان‌دهنده این است که شما با یک خودرو بسیار سریع روبه‌رو هستید. شما با خرید آلفارومئو 4C صاحب یک خودروی سوپر کوپه دو نفره خواهید شد که در یک نگاه تمام بینندگان را به وجد خواهد آورد. طراحی جلوی خودرو با خط‌های V شکل که از جلوی پنجره معروف آلفارومئو شروع می‌شود حس خاص بودن این خودرو را به هرکسی القا می‌کند. این خودرو تا حد امکان به زمین نزدیک شده و طراحی عقب آن  نیز کاملاً بی‌نقص است و شباهت‌هایی  با محصولات فراری نیز در چراغ‌های عقب آن دیده می‌شود.

در ساخت بدنه این خودرو از فیبر کربن یک تکه و آلومینیوم در جلو و عقب خودرو استفاده‌ شده تا وزن آن تا حد امکان کاهش پیدا کند. به نظر ما آلفارومئو در این بخش کار خود را به خوبی انجام داده است و بعد از مدت‌ها خودرویی تولید کرده که به اصالت برند آلفارومئو نزدیک باشد.

فضای داخلی آلفا، مدیریت ضعیف فضا و کیفیت نا امید کننده

در داخل کابین شما کاملاً با فضای یک خودرو اسپرت و مسابقه‌ای روبه‌رو هستید و قرار نیست به‌هیچ‌عنوان راحتی یک خودرو سدان را تجربه کنید. همان‌طور که گفته شد این خودرو برای دو نفر طراحی‌شده است اما حتی برای دو نفر هم فضا کافی به نظر نمی‌رسد. پشت صندلی‌ها فضای بسیاری محدودی و وجود دارد و عمق آن‌ها زیاد است به همین دلیل تنظیم آن کار سختی خواهد بود و مانند بسیاری از سوپر اسپرت‌های دیگر سوار و پیاده شدن از این خودرو نیز کار ساده‌ای نیست.

اما بر خلاف ظاهر جذاب آن، بعد از خرید آلفارومئو 4C نباید انتظار یک فضای لوکس با تجهیزات فوق‌العاده را در داخل خودرو داشته باشید. کیفیت داشبورد و متریال استفاده‌ شده به‌هیچ‌عنوان در حد نام یک سوپر اسپرت لوکس مانند آلفارومئو 4C نیست. کلیدهای کنترل نیز کیفیت خوبی ندارند و به طور کلی عملکرد آلفارومئو در این بخش بسیار ضعیف بوده است. صندلی‌ها با چرم آلکانترا، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، اسپویلر فیبرکربنی، چراغ‌های زنون تنها مواردی است که می‌توان به‌عنوان آپشن در این خودرو به آن‌ها اشاره کرد.

خروجی بزرگ از موتوری کوچک، برگ برنده آلفا

ازلحاظ فنی موتور آلفارومئو 4C یک کلاس درس بزرگ برای رقبا محسوب می‌شود. آلفارومئو 4C برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون تنها 4.5 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 257 کیلومتر بر ساعت است که آماری معمولی برای خودروهای سوپر اسپرت محسوب می‌شود. اما زمانی شگفت‌زده می‌شوید که بدانید موتور این خودرو تنها 1.7 لیتر حجم دارد! آلفارومئو 4C توانسته است از این موتور کوچک که به‌سختی می‌توان آن را به‌عنوان یک موتور سایز متوسط محسوب کرد، 237 اسب بخار قدرت خارج کند. گشتاور این خودرو نیز 350 نیوتون بر متر است. در کنار این موتور از یک جعبه‌دنده 6 سرعته دو کلاچه برای انتقال قدرت به چرخ‌های عقب استفاده می‌شود. مصرف سوخت این خودرو در حدود 6.8 لیتر در 100 کیلومتر است که کاملاً راضی‌کننده است. 

ارزش خرید آلفارومئو 4C در ایران

خرید آلفارومئو 4C برای افرادی که خواستار تجربه رانندگی واقعی و اسپرت در شرایطی مشابه با خودروهای مسابقه‌ای هستند بسیار لذت‌بخش خواهد بود اما اگر قصد خرید این خودرو برای استفاده در شهر را داشته باشید مطمئناً خرید آلفارومئو 4C انتخاب هوشمندانه‌ای برای شما نیست. نکته بعدی وضعیت بنزین و جاده‌های ایران است که احتمالاً خیلی زود این شیک‌پوش ایتالیایی را دچار مشکل خواهد کرد. موتور این خودرو دارای فناوری پیچیده‌ای است که نیاز به بنزین‌هایی با اکتان و کیفیت بالا دارد که دسترسی به سوخت باکیفیت در ایران کمی سخت خواهد بود.

 از طرفی سیستم تعلیق این خودرو در حالت عادی نیز بیشتر مناسب پیست‌های اتومبیل‌رانی است تا جاده‌ها و خیابان‌های شهری و در مواجهه با وضعیت اسفناک جاده‌ها و خیابان‌های ایران مطمئناً رانندگی با آلفارومئو 4C کمی سخت خواهد شد. درنهایت قیمت این خودرو را نباید فراموش کرد که قیمت خریدوفروش آلفارومئو 4C بین یک میلیارد تا یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است که در این رنج قیمت معمولاً افراد ایرانی ترجیح می‌دهند خودرویی با امکانات بیشتر و راحت‌تر خریداری کنند. 

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =