کد خبر: 223838
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

آخرین مدل آئودی Q7 وارد شده به ایران مدل 2017 این خودرو است که به معنای واقعی کلمه، یک شاهکار مهندسی است

از زمان عرضه آئودی Q7 در سال 2006 به عنوان یک خودرو 7 نفره بزرگ اما با یک موتور و طراحی اسپرت، همواره خرید آئودی Q7 به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی بسیاری از افراد مطرح بوده است. خیلی زود این خودرو به دلیل شرایط خاصی که داشت به گزینه‌ای محبوب و پرفروش تبدیل شد. از یک سو آئودی این خودرو را با فضای بزرگ و به اصطلاح خانوادگی طراحی کرده و امکانات رفاهی فوق العاده‌ای را برای آن در نظر گرفته است؛ از سوی دیگر Q7 خودروی اسپرت فوق العاده‌ای نیز محسوب می‌شود که رانندگی با آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

این فروش خوب سبب شده است حالا تعداد زیادی Q7 دست دوم در دسترس کسانی باشد که توانایی خرید مدل صفر این خودرو را ندارند. با این که در ایران تعداد زیادی از این خودرو وجود ندارد، اما در صورت پیدا کردن گزینه مناسب Q7 دست دوم ، خرید آن یک انتخاب بسیار هوشمندانه خواهد بود. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آئودی Q7 چه سالی برای خرید مناسب‌تر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

خرید Q7 مدل 2006 تا 2009

همانطور که گفته شد اولین Q7 در سال 2006 ساخته شد و از آنجا بود که آئودی رسما وارد بازار خودروهای شاسی بلند و بزرگ شد.  در بین سال های 2006 تا 2009 در طراحی ظاهری خودرو تغییر خاصی رخ نداد و همه تغییرات بزرگ مربوط به زیر کاپوت این خودرو بود. در سال 2006 دو موتور 4.2 لیتری V8 و 3.0 لیتری V6 توربو دیزل برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. در نسخه سال بعد یک موتور 3.6 لیتری V6 مورد استفاده قرار گرفت. همه این موتور ها با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک استاندارد و تیپترونیک به بازار عرضه شده بودند.

 آئودی برای این که عطش افرادی که به قدرت موتور بیشتر علاقه داشتند برطرف کند در نمونه های بعدی یک موتور 6 لیتری V12 توربو دیزل برای این خودرو در نظر گرفت که توانایی تولید 500 اسب بخار قدرت را داشت. پس اگر قصد خرید یک خودرو با قدرت بی نظیر و سواری لذت بخش را دارید خرید مدل‌های این دوره به شما پیشنهاد می‌شود، البته پیدا کردن این مدل‌ها در ایران کار سختی خواهد بود.

خرید آئودی Q7 مدل 2009 تا 2012

در سال 2009 فیس لیفت جدیدی از آئودی با طراحی زیبا در جلو و استفاده از چراغ های LED، زنون و دیلایت به بازار عرضه شد. در داخل کابین نیز شرایط کمی ‌تغییر کرد و کیفیت چرم و متریال استفاده شده افزایش پیدا کرد و به تکنولوژی روز مسلح شد. آئودی در این دوره از تکنولوژی تمیزترین موتور دیزل جهان پرده برداری کرد. موتورهای 3.0 TDI جزو بهترین موتورهای ساخته شده به دست آئودی هستند که در دل Q7 های این دوره قرار گرفته‌اند. این موتورها کم مصرف و کم هزینه‌اند و به یک جعبه دنده 8 دنده اتومات تجهیز شده‌اند.

 اگر به دنبال یک خودرو اقتصادی ولی لوکس هستید خرید آئودی Q7 مدل 2009 تا 2012 انتخاب خوبی برای شما است. در ایران نیز نمونه‌هایی به خصوص مربوط به سال 2009 این خودرو یافت می‌شوند که حدود قیمت 300 تا 500 میلیون برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

خرید آئودی Q7 مدل 2012 تا 2015

سال 2011 و 2012 دوباره شاهد فیس لیفت جدیدی در Q7 بودیم که ظاهر آن را با مدل‌های قبلی فرق کرد. باز هم یک موتور جدید برای این خودرو در نظر گرفته شد که یک نمونه اقتصادی‌تر از 3.0 TDI بود. علاوه بر این برای فروش آئودی Q7 سه تریم متفاوت SE، S و S PLUS در نظر گرفته شد که انتخاب‌های بیشتری را پیش روی مشتریان قرار می‌داد. به نوعی در تولیدات این دوره، آئودی ترکیبی از خودروهای اقتصادی و پر قدرت را روانه بازار کرد تا دامنه بیشتری از سلایق و علایق را پوشش دهد. امکانات این خودرو تا حدی رشد کرده است که صندلی‌های عقب به ماساژور نیز مجهز شده اند! در نسخه فول  امکانات به قدری زیاد است که شاید چند روز برای پیدا کردن کارایی تمام دکمه ها وقت لازم باشد.

در ایران چند نمونه از Q7 مدل 2013 با موتور 4.2 لیتری V8 وجود دارد که دارای امکانات سطح S PLUS  یا نسخه فول هستند. این خودرو ها به صورت گذرموقت در منطقه آزاد انزلی دیده شده‌اند و قیمتی در حدود 400 تا 500 میلیون دارند. با توجه به موتور این خودرو اگر نسخه پلاک ملی آن موجود باشد قیمتی بیش از 1 میلیارد خواهد داشت.

خرید آئودی Q7 مدل 2017

آخرین مدل آئودی Q7 وارد شده به ایران مدل 2017 این خودرو است که به معنای واقعی کلمه، یک شاهکار مهندسی است. موتور جدید V6  سوپر شارژر 3 لیتری، حدود 300 کیلوگرم وزن کمتر، سیستم 4 چرخ بهینه‌تر و جعبه دنده فوق‌العاده شتاب این غول آلمانی را به زیر 7 ثانیه رسانده است. درون کابین فضاهای بیشتری نسبت به نسخه های قبل وجود دارد و امکانات در سطح لوکس‌ترین خودروهای دنیا است.

تنها نسخه‌های موجود از این خودرو در مناطق آزاد دیده شده اند و قیمتی بیشتر از 600 میلیون دارند. البته در صورت وجود پلاک ملی این خودرو در شهری مانند تهران قیمت آن بیشتر از 1.5 میلیارد خواهد بود.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =