کد خبر: 223839
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱

در سال 2003 در ایالت  Zhejiang و شهر Yongkang  مرکز اصلی هولدینگ زوتی شکل گرفت.

در 10 سال اخیر در بازار خودروی ایران نام برندهای چینی مختلفی به چشم می‌خورد. برندهایی که محصولات آن‌ها در بازار خرید و فروش خودرو ایران به دلیل کیفیت و امکانات پایین خودروهای داخلی، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. اخیرا نیز شاهد نام برند زوتی هستیم که با مدل دامایX7 خود پا به بازار ایران گذاشته است و چندوقتی است خرید و فروش دامای در ایران استارت خورده است. محصولات این برند در ایران هنوز به فروش خوبی نرسیده‌اند زیرا این کمپانی نسبت به سایربرندهای چینی موجود در ایران ناشناخته‌تر است. اما محصولات این برند در مقایسه با دیگر رقبای چینی خود چیزی کم ندارد و شاید بهتر از بسیاری از برندهای چینی موجود در بازار نیز باشد. در ادامه قصد داریم به معرفی این برند نوظهور چینی بپردازیم و با محصولات دیگر آن بیشتر آشنا شویم.

ظهور و تاسیس کمپانی زوتی(2003-2006)

در سال 2003 در ایالت  Zhejiang و شهر Yongkang  مرکز اصلی هولدینگ زوتی شکل گرفت. این خودروسازی از شروع کار خود تلاش را بر روی خرید حق امتیاز استفاده از تکنولوژی‌های جدید خودروسازی متمرکز کرد تا هرچه زودتر کیفیت محصولات خود را به دیگر رقبای چینی خود برساند. از این رو در سال 2005 مالکان کمپانی زوتی تصمیم به خرید امتیاز امکانات و دانش فنی خودرو Daihatsu Terios از کشور تایوان کردند.

تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های این خودرو به کمپانی زوتی قدرت و اعتماد به نفسی را داد تا اولین خودرو خود را در سال 2006  با نام Zotye 2008 وارد بازار کنند. این خودرو در واقع یک طراحی مجدد از خودرو تایوانی Daihatsu Terios بود. خرید و فروش زوتی 2008 به عنوان یک SUV سایز متوسط، در همان سال به بیش از 10000 دستگاه در سال رسید که البته با توجه به جمعیت میلیاردی کشور چین این رقم، رقم تعجب‌آوری نیست.

اتحاد زوتی با خودروسازی های دیگر چینی(2008-2010)

کمپانی زوتی پس از موفقیت نسبی خود در فروش زوتی 2008 ، به منظور ارتقاء محصولات خود و نیز شناخته شدن بیشتر تصمیم به ادغام کمپانی خود و همکاری با کمپانی خودروسازی چینی دیگری گرفت. در آوریل سال 2007 شرکت زوتی با خودرو سازی Jiangnan ادغام شد. درهمین سال نیز یک محصول مشترک از این 2 کمپانی خودروسازی وارد نمایشگاه های ماشین شانگهای چین شد. این محصول مشترک Alto نام داشت.

با پیشرفتهای بیشتری که در کشور چین نصیب این خودروسازی شد، کمپانی زوتی دومین پایگاه خود را در استان Hunan و شهر Changsha تاسیس کرد. در این بین نیز مالکان این کمپانی با کمپانی فیات در حال مذاکره بودند تا در تولید محصولات فیات مانند لانسیا لیبرا، پالیو، سینا و دیگر محصولات با هم همکاری داشته باشند.

سرانجام در سال 2008 دومین محصول مشترک کمپانی زوتی و جیانگنان به بازار عرضه شد. این خودرو که Jiangnan TT نام داشت در واقع یک نسخه به روز رسانی شده از مدل قبلی یعنی آلتو بود و در ماه فوریه این سال معرفی شد. در آگوست همین سال یک فیس لیفت از زوتی 2008 با نام زوتی 5008 نیز توسط این کمپانی به بازار معرفی شد. خرید و فروش زوتی 5008 نیز در بازار همان طور که انتظار می‌رفت خوب بود.

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در صنعت خودروسازی و ورود ماشین‌های تمام الکتریکی به بازار، کمپانی زوتی نیز به دنبال تولید محصولات برقی خود رفت تا از رقبای خود عقب نماند. در ماه نوامبر 2008 با تلاش های این کمپانی دولت چین مجوز تولید خودروهای تماماً برقی را به خودروسازی‌های چین داد.

در پایان همین سال شاهد حضور اولین محصول تمام الکتریکی زوتی با نام زوتی M300 بودیم. این ماشین نیز مانند سایر محصولات یک کپی از محصولات موجود در بازار بود. این بار این کپی برداری از محصولات فیات گرفته شده بود. خرید و فروش زوتی M300 بر خلاف تصورعموم بیش از حد انتظار بود.

در سال 2009 و 2010 به ترتیب نسخه برقی زوتی 2008 و زوتی 5008 نیز وارد بازار شد تا عملکرد بهتری را به عنوان ماشینهای برقی ارائه دهند.

ارائه محصولات سری Z زوتی (2011-2013)

در اوایل سال 2011 زوتی M300 به عنوان تاکسی‌های درون شهری در شهر هونگ ژو شروع به فعالیت کرد. همین موضوع باعث شد خرید و فروش زوتی M300 به یک باره جهش صعودی داشته باشد. در ادامه‌ی تلاش‌های زوتی برای ارائه محصولات بهتر، خط تولید مدل‌های Z این کمپانی شکل گرفت. در سال 2012 زوتیZ300 فروش خود را در بازار خودرو چین آغاز کرد.

در سال 2013 نیز محصولاتی مانند زوتی T200 به عنوان نسل بعدی زوتی 5008 وارد بازار شد و کمپانی زوتی را در چین شناخته شده‌تر کرد. در همین سال نیز یک فیس لیفت جدید از Jiangnan TT و آلتو در نمایشگاه‌های شانگهای معرفی شد که زوتی Z100 نام داشت. خودروسازی زوتی با محصولات سریZ خود بیشتر شناخته می‌شد. در پایان 2013 نیز یک SUV دیگر از این کمپانی به نام T600 در خط تولید قرار گرفت.

از آن زمان تاکنون زوتی بر روی صادر کردن محصولات خود به خارج از کشور تمرکز زیادی داشته است. در همین راستا نیز محصولات جدیدتر این خودروسازی مانند دامایX5 و دامایX7 به کشورهای دیگر صادر می‌شوند و از فروش دامای سود خوبی نیز در این کشورها دارند....

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 1
    من خودم یه زوتی z300 دارم یعنی هرچی بگم کمه زوتی عالیه مصرف سوختش و خودش تو تنظیمات صفحه کیلومتر ماشین داره من نگاه کردم تو جاده و شهر یه موقعی ۵/۸ دهم بود یعنی از پراید کمتر محشره محشره عالی فقط متاسفانه سایپا اپشنای بعضیاشونو برداشته ولی بااین حال بازم محشره متشکرم از زوتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =