بازار خودرو

طبق‌گزارش‌ها از بازار خودرو، خبر از افزایش جزئی قیمت خودروهای داخلی نسبت‌به روزهای گذشته دارد و بر این اساس می‌توان گفت خودروهای پرفروش در بازار با افزایش یک تا دو میلیون تومانی همراه شده‌اند

به گزارش «اخبار خودرو»، هرساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار هستیم که این امر به‌دلیل رشد تقاضا ازسوی خریداران شکل می‌گیرد. از همین رو باتوجه به تحولات اخیر بازار می‌توان انتظار داشت امسال قیمت خودرو در بازار رشد مضاعفی داشته باشد. اما از آن‌جایی‌که طی ماه‌های گذشته بازار خود تغییراتی اساسی را به خود دیده و شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها بودیم، احتمال تشدید رکود در بازار شب عید نیز دور از انتظار نیست. زیرا اکنون به‌دلیل رشد قیمت‌ها، قدرت خرید بسیاری از خریداران با کاهش همراه شده و به‌نوعی رکود بازار خودرو را فرا گرفته است.

طبق‌گزارش‌ها از بازار خودرو، خبر از افزایش جزئی قیمت خودروهای داخلی نسبت‌به روزهای گذشته دارد و بر این اساس می‌توان گفت خودروهای پرفروش در بازار با افزایش یک تا دو میلیون تومانی همراه شده‌اند و برخی دیگر از خودروها که تیراژ کمتری را در بازار دارند، کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.  

محصولات پرفروش ایران‌خودرو نظیر خانواده سمند و دنا با افزایش نسبی همراه بوده‌اند. به‌عنوان مثال دنا پلاس دو ایربگ با افزایش یک‌میلیون تومانی به مرز 108میلیون‌تومان و نمونه 4 ایربگ آن با افزایش قیمت مشابه به بهای معاملاتی 110‌میلیون‌تومان رسیده است.

همچنین سمند بنزینی موتور EF7 نیز افزایش قیمت ناچیزی را تجربه کرده و با قیمت 66 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود. پژو 405 جی‌ال‌ایکس نیز بیشترین افزایش قیمت را در میان محصولات ایران‌خودرو به خود اختصاص داده و با افزایش دو میلیونی به بهای 60 میلیون تومان رسیده است.

قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز نسبت به روز گذشته گران‌تر شده و با افزایش نسبی به ۷۸میلیون تومان رسیده است. اما دانگ‌فنگ اس 30 که یکی از محصولات جدید این خودروساز به‌شمار می‌رود، به دلیل تیراژ پایین‌تر و همچنین تقاضای کمتر نسبت‌به سایر محصولات، با کاهش قیمت 2‌میلیون تومانی همراه بوده و بهای آن به زیر 140 میلیون تومان رسیده است.

 ازسوی‌دیگر محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز با افزایش ناچیز همراه شده که در این میان خانواده پراید بیشترین سهم افزایش را به خود اختصاص داده است. 

بر این اساس روز گذشته پراید 111 با افزایش 500 هزارتومانی مرز 42 میلیون تومان را رد کرد و به بهای معامله‌ای 42 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

همچنین پراید 131 نیز با افزایش 300 هزار تومانی به مرز 40 میلیون‌تومان رسید. اما نکته قابل‌توجه درخصوص خانواده پراید، کاهش یک‌میلیون و 500 هزار تومانی پراید 151 بوده که با قیمت 38 میلیون تومان خرید و فروش شده است.

برلیانس H320 اتوماتیک با موتور 1.6لیتری نیز با افزایش یک میلیونی به قیمت 109میلیون‌تومان رسیده است. نسخه دنده‌ای این خودرو نیز با افزایش یک میلیون تومانی به بهای 94میلیون تومان رسیده است.

رنو ساندرو اتوماتیک نیز با قیمتی حدود 122میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود که نمونه دنده دستی آن قیمتی حدود 95‌میلیون‌تومان نیز دارد. نسخه استپ‌وی این خودرو با جعبه‌دنده اتوماتیک و دستی به ترتیب قیمتی معادل 132 و 111میلیون تومان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =