هیوندای النترا اسپرت

متاسفانه چندماهی است درهای کشور به روی خودروهای وارداتی بسته شده و علاقه‌مندان به این مدل‌ها نمی‌توانند دیگر خودروهای جدید و موردعلاقه خود را خریداری کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، هفته گذشته خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» هنگامی که به منظور پوشش اخبار پانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان رهسپار این شهر بود، در مسیر با محموله‌ای از خودروهای وارداتی روبه‌رو شد که در آن یک دستگاه هیوندای النترا اسپرت خودنمایی می‌کرد. این سدان خوش‌چهره که دارای قلب تپنده و قدرتمند است، هیچگاه نتوانست به‌صورت رسمی وارد بازار ایران شود تا رقابتی جذاب را با سدان‌های اروپایی در خاک ایران تجربه کند.

النترا یکی از پرفروش‌ترین تولیدات این خودروساز کره‌ای است که برای اولین‌بار در سال 1990 به بازار معرفی شد و تاکنون شش نسل از آن به بازار عرضه شده است. همچنین به‌تازگی فیس‌لیفت جدید این خودرو تحت‌عنوان مدل 2019 نیز به‌صورت رسمی معرفی شده است. این خودرو در برخی بازارها با نام آوانته نیز شناخته می‌شود که خودرو موردنظر ما نیز با نام آوانته اسپرت راهی جاده‌ها شده است.
متاسفانه چندماهی است درهای کشور به روی خودروهای وارداتی بسته شده و علاقه‌مندان به این مدل‌ها نمی‌توانند دیگر خودروهای جدید و موردعلاقه خود را خریداری کنند. ازهمین‌رو بسیاری از مسافرانی که در شاهراه‌های اصلی کشور تردد می‌کنند، با محموله‌های ترانزیتی مواجه می‌شوند که به‌صورت گذری در جاده‌های کشور درحال تردد هستند و به‌مقصد کشورهای همسایه از جاده‌های ایران عبور می‌کنند. اما این مواجهه توأم با نگاهی حسرت‌آمیز بوده که به‌واسطه خودتحریمی‌ها و اعمال محدودیت‌های شدید به‌وجود آمده است.
محموله موردنظر ما شامل خودروهایی نظیر هیوندای آوانته اسپرت، سانتافه اسپرت، تویوتا لندکروزر2018، پرادو2018 و شورولت مالیبو نسل جدید بوده که هیچ‌کدام از این خودروها دیگر نمی‌توانند به خاک اصلی و مناطق آزاد کشور راه پیدا کنند. هیوندای آوانته‌اسپرت موردنظر مدل 2017 است که نمونه اتمسفریک یا لیمیتد آن به‌صورت انبوه توانست به بازار ایران راه پیدا کند. اما نسخه اسپرت که دارای پیشرانه پرخوران مجهز به سیستم توربوشارژر است، هرگز نتوانست به‌صورت رسمی به بازار راه یابد. درحالی‌که اگر این اتفاق می‌افتاد، یقینا با موفقیت همراه می‌شد. این خودرو علاوه‌بر داشتن پیشرانه‌ای توانمند، دارای ظاهر اسپرت و جذاب بوده و به لطف کیت اسپرت بدنه و رینگ‌های آلومینومی اسپرت 18اینچی پدید آمده است. دیگر تفاوت‌های ظاهری این خودرو با مدل استاندارد شامل رکاب جانبی بزرگ‌تر، خروجی‌های دوگانه‌ی اگزوز، چراغ‌های روشنایی در روز عمودی از نوع LED و نمای جلوی خشن‌تر و اسپرت‌تر می‌شوند. این مدل به یک موتور چهارسیلندر خطی به حجم ۱.۶‌لیتر مجهز شده که دارای توربوشارژر است و می‌تواند ۲۰۱اسب‌بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.  این خودرو به‌صورت استاندارد به یک جعبه‌دنده‌ 6‌سرعته دستی مجهز است اما گروه هیوندای این امکان را برای مشتریان فراهم کرده تا درصورت تمایل، یک جعبه‌دنده ۷سرعته‌ دوکلاچه برای این خودرو سفارش دهند. 
زمان رسیدن این خودرو به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت، ۷.۱ثانیه است و می‌تواند مسافت ۴۰۰متر را در مدت ۱۵.۴ثانیه طی کند. در بحث ترمزگیری، النترا اسپرت دارای کالیپرهای ترمزی بزرگ‌تر از مدل استاندارد است و قطر دیسک ترمزهای جلوی آن به ۱۲اینچ افزایش یافته است. درخصوص داخل کابین باید عنوان کرد اصلی‌ترین تغییرات شامل استفاده از غربیلک فرمان دی‌کات، صندلی‌های چــرمی اسپرت با دوخت قرمزرنگ و تریم فیبرکربنی می‌شوند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    2 0
    این روش خود تحریمی است اگر مسئولین ما عقل داشتند اینقدر هزینه تولید خودروی آشغالی نمی کردند ملت ما باید بهترین ها رو سوار بشند می بایستی بهترین ماشین هارو با قیمت مناسب و جهانی به مردم می فروختند و مثل چین مهندسی معکوس میکردند و برای خودشون به نام دیگری به کشورهای بدبخت و بیچاره هم مرز ایران می فروختند...مسئولین محترم باید فقط به فکر منافع مردم بود نه تولید آشغال و سود به فکر خودشون زیاد از جیب مردم
    • بوکی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      2 0
      جانا سخن از دل ما گویی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =