کد خبر: 223902
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
MANHART MH2 630

با معرفی M2 Competition از سوی ب‌ام‌و، همه فکر می‌کردند این غول مرحله آخر برای سری2 است. اما وقتی M2 وارد شرکت منهارت شد، مهندسان و طراحان این تیونر آلمانی از M2 یک هیولای 630 اسب‌بخاری ساختند که 750 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، ب‌ام‌و در سال‌های اخیر معمولا مدل‌های اسپرت خود را با اعداد زوج نام‌گذاری می‌کند. به‌عنوان مثال سری2، سری 4، سری 6، سری 8، i8، X2، X4 و X6 مدل‌های اسپرت خودروهای ب‌ام‌و هستند. از این رو باید سری 2 را یک خودرو ایده‌آل برای تیونر‌ها دانست. مدل اسپرتی که مورد‌پسند جوانان بوده و برای مسابقات اتومبیلرانی نیز مناسب است. 

در 4‌سال گذشته، تیونر‌های زیادی سراغ سری 2 رفته‌اند که از‌جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به منهارت، AC اشنیتزر، G پاور و ... اشاره کرد. 

منهارت این خودرو اسپرت باواریایی را چند‌ بار زیر تیغ جراحی خود برده و نسخه‌های مختلفی از آن را عرضه کرده است. 

معرفی اجمالی ب‌ام‌و سری 2

اگر نیم‌قرن به عقب برگردیم، به زمان عرضه ب‌ام‌و سری 02 خواهیم رسید. وقتی ب‌ام‌و این کوپه کوچک و جذاب را روانه بازار کرد، به سرعت از سوی رانندگان حرفه‌ای، تیونر‌ها و تیم‌های اتومبیلرانی مورد توجه قرار گرفت. چابکی و قابلیت‌های فنی بالای این ب‌ام‌و کوچک، آن را به یکی از محبوب‌ترین اسپرت‌های زمان خود تبدیل کرد. 02 به مدت 11‌سال توسط ب‌ام‌و به بازار‌های جهانی عرضه شد و پس از ثبت رکورد تولید 861.940‌دستگاه، در سال 1977 از خط تولید کنار گذاشته شد. 

با وجود این‌که همه در انتظار معرفی نسل جدید این خودرو محبوب بودند، در کمال تعجب ب‌ام‌و 36‌سال سکوت کرد. بالاخره بعد از گذشت حدود 40‌سال، در سال 2013، ب‌ام‌و خودرو جدید خود را با نام سری‌2 و به‌عنوان میراث‌دار 02 افسانه‌ای معرفی کرد. سری 2، یک کوپه اسپرت کوچک به‌حساب می‌آمد و نسخه کانورتیبل آن نیز قابل سفارش بود. 

البته ماجرای سری‌2 تنها به این دو نسخه ختم نشد و ب‌ام‌و یک سال بعد در کمال تعجب دو مدل خانوادگی از آن را با پسوند‌های اکتیو تورر و گرن‌تورر در کلاس خودروهای چند‌منظوره MPV معرفی کرد. در سال 2015 با معرفی نسخه قدرتمند و تیونینگ‌شده این خودرو با نام ب‌ام‌و  M2‌ و سپس ب‌ام‌و  M2 Competition تنوع مدل‌های اسپرت سری 2 تکمیل شد.

سری‌2 با لوگوی منهارت

با معرفی M2 Competition با 411اسب‌بخار قدرت و 550‌نیوتون‌متر گشتاور به‌عنوان قدرتمند‌ترین نسخه سری 2 از سوی ب‌ام‌و، همه فکر می‌کردند این غول مرحله آخر برای سری2 است. اما وقتی M2 وارد شرکت منهارت شد، مهندسان و طراحان این تیونر آلمانی از M2 یک هیولای 630 اسب‌بخاری ساختند که 750 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

این اعداد و ارقام بیشتر مختص سوپراسپرت‌هاست اما منهارت توانسته بود آن را به M2 نسبت دهد. برای کنترل و بهره‌گیری هر چه بهتر این خودرو از قدرت و گشتاور بالایی که دارد، منهارت از لاستیک‌های حرفه‌ای Michelin Cup 2 کمک گرفته است. 

نام دست‌پرورده جدید منهارت که به مناسبت گرامیداشت 30سالگی خود طراحی کرد، MH2 630 است. MH2 630 از پیشرانه S55 کمپانی ب‌ام‌و که در دل خودروهای M3 و M4 استفاده می‌شود، بهره گرفته و به‌لطف گیربکس دو کلاچه DCT تبدیل به یک هیولای تمام‌عیار شده است.

البته منهارت پیش از این نیز 2‌بار سراغ سری 2 رفته و دو خودرو تیونینگ‌شده MH2 400 WB و MH2 Clubsport را ارائه کرده است. این دو مدل بر اساس نسخه M235i ساخته شده‌اند و توانایی تولید 430 اسب‌بخار قدرت و 592 نیوتون‌متر گشتاور را دارند. حداکثر سرعت این خودرو‌ها بالای 300 کیلومتر‌بر‌ساعت عنوان شده است. 
 

زیبایی بیشتر با بادی‌کیت منهارت

با وجود این‌که سری 2، یک کوپه جذاب و زیباست اما تغییراتی که منهارت در بخش ظاهری آن ایجاد کرده، چهره‌ای اسپرت‌تر به آن بخشیده است. تغییراتی که به‌صورت بادی‌کیت منهارت برای مدل‌های مختلف سری 2 کوپه عرضه می‌شود، شامل بخش‌های مختلفی همچون رینگ‌های منحصر به‌فرد منهارت، تغییرات مختصر در بخش‌های مختلف بدنه با استفاده از قطعات فیبرکربن و ... است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دیفیوزر عقب، جلو پنجره، اسپویلر جلو، کیت اگزوز و ... اشاره کرد.

این پکیج ظاهری علاوه‌بر ظاهر خودرو شامل قطعات فیبرکربنی برای دیزاین داخل کابین نیز می‌شود.  اما تغییراتی که منهارت روی مدل MH2 630 اعمال کرده، بسیار گسترده‌تر از این حرف‌هاست.

MH2 630 به رنگ طلایی منحصر به‌فرد با نام Sunburst Gold Metallic مزین شده که جذابیت‌های بصری را در کنار قابلیت‌های فنی برای آن به ارمغان آورده است. علاوه‌بر آن می‌توان به کاپوت فیبرکربنی با دریچه‌های ورودی هوا برای خنک‌کاری پیشرانه قدرتمند آن اشاره کرد.

اسپلیتر، اسپویلر، دیفیوزر و رکاب‌های فیبرکربی نیز در راستای کاهش وزن و ارتقای آیرودینامیک خودرو به‌کار گرفته شده‌اند. درون کابین نیز صندلی‌های اسپرت حرفه‌ای Recaro Sportster CS، نمایشگر Awron و چرم الکانترا با دوخت طلایی در بخش‌های مختلف همچون فرمان، داشبورد، تودری و ... کابین MH2 630 را تبدیل به کابین خودروهای مسابقه‌ای کرده است.

بخش فنی

فعالیت‌های‌ منهارت تنها مختص پروژه‌های نام‌برده نمی‌شود و این شرکت تقریبا برای تمام مدل‌های سری 2 کوپه برنامه تیونینگ دارد. به عبارت دیگر خدمات شرکت منهارت در زمینه تیونینگ مدل‌های مختلف سری 2 کوپه به‌صورت کیت‌های مختلف همچون بادی کیت، پرفورمنس کیت و سافت‌وِر کیت عرضه می‌‌شود.

بادی‌کیت به‌طور عمده مربوط به بخش بصری خودرو بوده اما پرفورمنس کیت و سافت‌وِر کیت ارتقا‌دهنده مشخصات فنی خودروست.

در جدول بالا تاثیرات این دو کیت تیونینگ را روی بازده (قدرت و گشتاور) مدل‌های مختلف سری 2 کوپه مشاهده می‌کنید. لازم به‌ذکر است مدل‌های با پسوند i دارای پیشرانه بنزین‌سوز بوده و مدل‌های مزین به پسوند d خبر از پیشرانه دیزل در دل خودرو می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =