کد خبر: 223953
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

دورانت، شرکت بیوک موتور را خرید و بعد از چند سال شرکت جنرال موتورز را تاسیس کرد و به علت اینکه رمز موفقیت کار مبنی بر افزایش سرعت و توان تولید و کاهش هزینه‌های جانبی را می‌دانست، توانست به درستی کارخانه را هدایت کند.

بیشتر ما با نام خودروسازی بیوک آشنایی داریم اما شاید تنها برای بسیاری از ما فقط یک اسم باشد و یادآور خودروهای کشیده‌ای باشد که اتاق‌های بزرگ و جادار، صندلی‌های نرم و راحت و سیستم بخاری و کولر خوبی داشتند که سال‌های نه چندا دور در خیابان‌های شهرهایمان می‌دیدیم. شاید شما هم از جمله افرادی باشید که درباره چگونگی تاسیس این کارخانه اطلاعات زیادی نداشته باشید. در این گزارش داستان خودروسازی بیوک را می‌گوییم.

درباره بیوک

بیوک، شرکت خودروسازی آمریکایی است که سال 1899 میلادی فردی به نام دیوید دانبار بیوک (David Dunbar Buick) که یک اسکاتلندی تبار بود، آن را در شهر دیترویت ایالت میشیگان آمریکا تاسیس کرد. این شرکت نیز همانند الدزمبیل زیر مجموعه شرکت بزرگ جنرال موتورز است. شرکت بیوک اکنون قدیمی‌ترین خودروسازی ایالات متحده به شمار می‌آید و برخلاف الدزمبیل که از سال 2004 دیگر خودرویی تولید نکرده همچنان خودروهایش تولید شده و در نقاط مختلف جهان عرضه می‌شوند.

شرکت بیوک در ابتدای تاسیس اتو ویم اند پاور نام داشت و بعد از گذشت چند سال در سال 1903 به تولید موتور خودرو پرداخت و نام بیوک موتور برای آن انتخاب شد. این خودروسازی در سال‌های فعالیت خود، خودروهای مشهوری را روانه بازار مصرف کرده که هرکدام در زمان خود و شاید هنوز هم یکی از بهترین‌ها به حساب بیایند از آن جمله می‌توان به بیوک الکترا، بیوک لوسرن، بیوک گرند نشنال، بیوک اسکای لارک کوپه، بیوک لاسابر، بیوک سنچوری، بیوک رودمستر، بیوک رانداوو و بیوک ریگال لوسرن اشاره کرد.

در سال 1902 مشکلات مالی کارخانه بیوک را در آستانه ورشکستگی قرار داد و منجر شد تا دیوید بیوک با مالک کارخانه‌ای در فلینت واقع در شهر دیترویت به منظور تولید خودرو به مذاکره بنشیند و بعد از جلب توجه آنها 10 هزار دلار نیاز مالی شرکت بیوک از بانک محلی در دیترویت قرض گرفته شد تا بتواند این کارخانه به فعالیت خود ادامه دهد.

این مذاکرات موجب شد تا در سال‌های 1903 و 1904 حدود 16 خودرو در 34 مدل با برند بیوک تولید شود. بعد از آن دیوید بیوک با ویلیام سی دورانت که نابغه تجاری در آن دوران بود، آشنا شد.

دورانت، شرکت بیوک موتور را خرید و بعد از چند سال شرکت جنرال موتورز را تاسیس کرد و به علت اینکه رمز موفقیت کار مبنی بر افزایش سرعت و توان تولید و کاهش هزینه‌های جانبی را می‌دانست، توانست به درستی کارخانه را هدایت کند.

دورانت برای تولید بیشتر کارخانه را سامان‌دهی کرده و کارخانه جدیدی برای شرکت خریداری کرد. سال 1907 بود که شرکت خودروسازی بیوک بعد از شرکت معظم فورد مقام دوم فروش را از آن خود کرد.

از آن پس موفقیت‌های پیاپی کارخانه خودروسازی بیوک، این تولیدکننده خودرو را یکی از بهترین‌های بازار مصرف خودروی جهان کرده است.

بیوک برندی است که به دلیل کیفیت خوب خودروهایش و خاطرات و نوستالژی‌هایی که در اذهان افراد باقی گذاشته، توانسته همچنان پر قدرت ظاهر شود تا جائیکه خودروهای کارکرده آن نیز به دلیل داشتن کیفیت و آپشن‌های خوب هنوز طرفداران زیادی دارند و افراد بسیاری به دنبال خرید مدل‌های کارکرده و آنتیک آن هستند.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =