رنو

درآمد و سودآوری رنو در سال ۲۰۱۸ به‌خاطر کاهش تاثیرگذار فروش خودروهای دیزلی، نوسان ارزی و خروج از بازار ایران روند منفی داشته است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این روند را می‌توان در کاهش ۲.۳درصدی درآمد کلی رنو نسبت‌به سال گذشته میلادی و ثبت حجم درآمد این کمپانی با ارقام ۵۷میلیاردو۴۲۰میلیون یورو (معادل ۶۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار) پیگیری کرد.

همچنین سود عملیاتی رنو در سال ۲۰۱۸ با کاهش ۶.۳درصدی نسبت‌به مدت‌زمان مشابه سال قبل عدد ۳میلیاردو۶۱۰میلیون یورو را ثبت کرده است. اما مهم‌ترین افت در سود خالص شرکت بوده که از رکورد ۵میلیاردو۳۱۰میلیون یورو در سال ۲۰۱۷ به ۳میلیاردو۳۰۰میلیون یورو در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

تیری بولورور، مدیرعامل جدید رنو به آمار سال ۲۰۱۸ این کمپانی واکنش نشان داده و گفته است: «به‌طور واضح سال ۲۰۱۸ برای ما چالش‌برانگیز بود و مشکلات قابل‌پیش‌بینی و غیرقابل‌پیش‌بینی را تجربه کردیم، با این حال امسال انعطاف‌پذیری ما نشان داده شد.»

همچنین رنو اعلام کرد که فروش محصولاتش به اعضای ائتلاف رنو، نیسان و میتسوبیشی نیز کاهش‌یافته است. طبق آمار منتشرشده نیسان ۹۶۴میلیون یورو (معادل ۱میلیاردو۱۰۰میلیون‌دلار) به رنو سود رسانده که دلیل اصلی افت این رقم در سال ۲۰۱۸ به کاهش تقاضا برای خودروهای دیزلی برمی‌گردد.

البته این رابطه دوطرفه بود و سودآوری نیسان نیز از همکاری با رنو در سال ۲۰۱۸ کاهش‌یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =