بورس

درکل، روز گذشته خودرویی‎ها بسیار خوب حجم گرفتند. این در حالی است که باید دید آیا روند مثبت خودرویی‎ها ادامه‎دار خواهد بود یا این‎که از امروز باز هم روند نزولی بزرگان خودرویی شروع خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در دادوستدهای گروه خودرویی، پس‌از چند روز که معاملات نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی منفی دنبال می‎شد، ورق این معاملات برگشت؛ به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، سایپا آذین، پارس‎خودرو، مهرکام پارس، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، تولید محور خودرو، ریخته‎گری تراکتورسازی تبریز، ایرکا‌پارت صنعت و نیرو محرکه مثبت شدند و درمقابل نمادهای فنرسازی زر، کمک‎فنر ایندامین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران و لنت ترمز ایران منفی شدند.

همچنین روز گذشته طی 16هزار و 532 نوبت معاملاتی، 159میلیون و 528هزار سهم به ارزش 23میلیارد و 432میلیون مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 16هزارو399 میلیارد تومان شد.

رشد سهم‎ها پس از رسیدن به کف قیمتی

دیروز سرانجام پس از چند روز که نمادهای خودرویی روند نزولی را طی کردند، این سهم‎ها به کف قیمتی خود رسیدند و به‌نوعی وارد فاز اصلاحی شدند. اما از‌سوی‌دیگر همچنان نمادهای کوچک و تک‎سهم‎ها به روند رو به رشد خود ادامه می‎دهند.

در‌کل، روز گذشته خودرویی‎ها بسیار خوب حجم گرفتند. این در حالی است که باید دید آیا روند مثبت خودرویی‎ها ادامه‎دار خواهد بود یا این‎که از امروز باز هم روند نزولی بزرگان خودرویی شروع خواهد شد.

همچنین دیروز شاخص کل بورس ۱۹۶ واحد افت کرد و به رقم ۱۵۷هزار و ۱۱۳ واحد و حجم معاملات نیز به ۱.۳میلیارد سهم و و اوراق مالی رسید. تعداد معاملات این بازار هم به رقم ۵۲۷ هزار و ۲۸۷ را تجربه کرد.

بی‎اطمینانی به آینده و ریسک‎های منفی زیاد

برخی کارشناسان بر این باور هستند مدت‎هاست نقدینگی جدیدی به بازار ورود نکرده و تا زمانی‎که این اتفاق روی ندهد، نمی‎توان انتظار رشد کلیت بازار سهام را داشت.

از‌طرف‌دیگر، بی‎اطمینانی به آینده و ریسک‎های منفی زیادی که در بازار وجود دارد، نمی‎گذارد سرمایه‎گذاران منابع خود را به بورس تزریق کنند. از‌سوی‌دیگر، بسیار از اهالی بازار سرمایه ترجیح می‎دهند با‌توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز سهم‎های خود را نقد کنند اما از آن سو کسانی‎که سهام خود را حفظ می‎کنند، با دید برگزاری مجامع و تقسیم سودهای احتمالی به آینده بازار می‎نگرند.

حال باید دید در آینده نزدیک آیا بازار سهام به جاده رشد باز خواهد گشت یا این‎که همچنان بر مدار نزول گام برخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =