ایران خودرو

نزدیک‌شدن به بازار شب عید و افزایش تقاضا برای خرید خودرو از یک‌طرف، کاهش تیراژ  تولید از طرف دیگر، همچنین روشن‌نبودن افق تحولات اقتصادی پیش رو و آغاز افزایش تدریجی قیمت ارز، همگی باعث شده تا قیمت خودروها در بازار روند صعودی در پیش بگیرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،نزدیک‌شدن به بازار شب عید و افزایش تقاضا برای خرید خودرو از یک‌طرف، کاهش تیراژ  تولید از طرف دیگر، همچنین روشن‌نبودن افق تحولات اقتصادی پیش رو و آغاز افزایش تدریجی قیمت ارز، همگی باعث شده تا قیمت خودروها در بازار روند‌ صعودی در پیش بگیرد. 
البته این‌بار بر‌خلاف دفعه قبل افزایش قیمت‌ها از خودروهای وارداتی آغاز نشده است تا به خودروهای داخلی سرایت کند، بلکه افزایش قیمت‌ها از بخش خودروهای تولید داخل شروع شده و به‌سمت بازار بالادستی  در حرکت است. 
حالا دیگر بهای ارزان‌ترین خودرو‌ بازار ایران،  یعنی پراید از دو‌برابر قیمت قبلی خود هم بیشتر شده است، درحالی‌که ابتدای تابستان، این خودرو در محدوده قیمتی 21‌میلیون‌تومان قرار داشت و حال بازه  قیمتی ٤٥‌میلیون‌تومان را درنوردیده است. بدین ترتیب این خودرو از مرز افزایش ١٠٠‌درصدی قیمت خود عبور کرده و به‌سمت افزایش قیمت ١٥٠درصدی در حال  حرکت است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =