کد خبر: 224059
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

لقب باکیفیت‌ترین، کم‌دردسرترین و کم‌استهلاک‌ترین خودرو اقتصادی جهان را باید به تویوتا کرولا داد، چراکه این خودرو در دو سبک سدان و هاچ‌بک توانسته است با کمترین میزان خرابی در میان رقبایش همواره در صدر خودروهای باکیفیت جهان قرار گیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، از‌آنجایی‌که بازار سال2019، پذیرای خودروهای با طراحی جدید و متفاوت‌تر از سال‌های قبل است، طراحان تویوتا، کرولا را با ظاهری اسپرت‌تر و ویژگی‌های خاص‌تر تولید کرده‌اند. در نگاه اول رخ خودرو، ظاهری مشابه برادر بزرگ‌ترش یعنی کمری را به بیننده القا می‌کند، با این تفاوت که چراغ‌های جلو فرم ال‌شکل گرفته‌اند وجلوپنجره‌ای که به شکل فک ‌باز شده است، به‌همراه حجم روی کاپوت ظاهر‌ اسپرتی به خودرو بخشیده است. از بیت‌لاین به بالا هم، رنگ متفاوت‌تری نسبت به بدنه دارد که بر جذابیت آن افزوده است. در کنار همه اینها، قرارگیری آینه روی در، عبور خط برجسته از زیر آینه تا قسمت لچکی عقب و اورهنگ نسبتا زیاد در جلو به خوش‌فرم‌ بودن استایل کمک بسزایی کرده است. اما نمای عقب هارمونی خاصی با رخ خودرو دارد، چراکه فرم چراغ‌های عقب، ال‌شکل است و با حجم روی در عقب، قرارگیری دو اگزوز مستطیل شکل و انحنای در عقب بر اسپرت بودن خودرو تاکید دارد. از سوی دیگر هنگامی‌که وارد کابین خودرو می‌شوید سبک طراحی جدید تویوتا که در تمام‌ محصولات این خودروساز به‌کار گرفته شده است به وضوح دیده می‌شود. 
دریچه‌های افقی که دور آن با کروم تزئین شده، به همراه حجم برجسته روی داشبورد و دریچه‌های افقی که زیر نمایشگر 8اینچی قرار گرفته‌‌اند، در کنار فرمان، دسته دنده اسپرت و تریم مشکی‌رنگ با دوخت قرمز، به ویژگی‌های اسپرت این هاچ‌بک جسور می‌افزایند. چهار پیشرانه‌ برای کرولا هاچ‌بک 2019 نسخه اروپا در نظر گرفته شده است؛ دو قوای محرکه هیبرید که یکی 1.8لیتری با 120اسب‌بخار قدرت و 163 نیوتون‌متر گشتاور است و دیگری دو لیتری بوده که 180اسب‌بخار قدرت و 202نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر یک پیشرانه چهارسیلندر 1.2لیتری توربوشارژر با 114اسب‌بخار قدرت و 185نیوتو‌ن‌متر گشتاور برای کرولا هاچ‌بک 2019 قابل سفارش است. علاوه بر دو پیشرانه هیبرید و یک قوای محرکه توربوشارژ، مهندسان تویوتا پیشرانه اقتصادی فاقد سیستم پرخوران و هیبرید برای کرولا هاچ‌بک جدید طراحی کرده‌اند. این موتور چهارسیلندر خطی حجم 1.6لیتر‌ی با 16سوپاپ دارد که توسعه و بهینه‌سازی شده است تا قدرت را به 132اسب‌بخار و گشتاور را به 159نیوتون‌متر برساند. گیربکس سی‌وی‌تی نیز با پیشرانه‌ها هماهنگ شده و در کنار آن یک گیربکس 6سرعته دستی هوشمند برای خریداران قابل سفارش است. در کنار این موارد پنچ حالت اکو، نرمال، اسپرت‌اس، اسپرت‌اس پلاس یا کاستوم برای رانندگی با کرولا تعبیه شده است. سیستم تعلیق نسل جدید تطبیق‌شونده متغیر نیز برای کرولا نصب شده است که در محور جلو مک‌فرسون استرات و در عقب مولتی‌لینک نسل جدید بوده و ضربات را جذب می‌کند. همچنین با متغیر کردن و تطبیق‌پذیری با شرایط حرکت، پایداری بالایی را برای خودرو به ارمغان می‌آورد. در زمینه ایمنی نیز کرولا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. از جمله سیستم‌های الکترونیکی جدید می‌توان به سیستم جلوگیری از تصادف، کروز کنترل تطبیقی، حفظ خطوط مسیر، سیستم ایمنی حفظ جان سرنشینان، سیستم نقطه کور و کنترل شروع رانندگی اشاره کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =