کد خبر: 224125
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

همکاری مشترک صنعت خودرو ایران با روس‌ها و جایگزین‌کردن آن‌ها با شرکای بدعهد فرانسوی اگر با نگاهی دقیق و آینده‌نگرانه صورت گیرد، می‌تواند دستاوردهای مثبتی برای صنعت ایران، ‌از خودروسازی و قطعه‌سازی گرفته تا صنعت تایر به همراه داشته باشد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،جایگزینی لادای روسی با رنو فرانسوی،‌ زمزمه‌های جدیدی از فرصت‌های ناب را برای صنعت ایران مطرح کرده است؛ روس‌هایی که مانند ما به تحریم‌های آمریکا دچارند و از قضا در صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن نیز دستی بر آتش دارند. همکاری مشترک صنعت خودرو ایران با روس‌ها و جایگزین‌کردن آن‌ها با شرکای بدعهد فرانسوی اگر با نگاهی دقیق و آینده‌نگرانه صورت گیرد، می‌تواند دستاوردهای مثبتی برای صنعت ایران، ‌از خودروسازی و قطعه‌سازی گرفته تا صنعت تایر به همراه داشته باشد. 
در شرایط فعلی که همکاری با فرانسوی‌ها چیزی به جز تعهدات بر زمین مانده خودروسازان داخلی از محل پیش‌فروش خودروهای فرانسوی برای کشور به همراه نداشت، ‌حرکت برمبنای استراتژی غلط برای همکاری با روس‌ها نیز در نهایت نمی‌تواند آورده‌ای برای صنعت کشور به همراه داشته باشد. حتی در شرایطی که خرید تایرهای خارجی برای ایران با مشکلات متعددی روبه‌رو شده است، این اتفاق می‌تواند کشور را به بازاری برای تایرهای ساخت روسیه تبدیل کند. 
در این بین اما مسئولان و تصمیم‌گیران صنعتی و اقتصادی می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی روسیه در ساخت و تولید تایر به‌ویژه تایرهای خودروهای زراعی، عمرانی، راهسازی و معدنی جهش بزرگی را در تایرسازی کشور ایجاد کنند که این روزها با مشکلات عدیده‌ای در زمینه انتقال تکنولوژی حتی از کشور چین مواجه است. در شرایط فعلی جا دارد مسئولان فارغ از تصمیمات شتاب‌زده، ‌پیش‌از هر اقدامی اگر قرار است شراکتی با روس‌ها داشته باشند به این مهم توجه کنند که روس‌ها پیش‌از اینکه خودروسازهای قابلی در دنیا باشند،‌ علم و توانایی قابل‌ملاحظه‌ای در صنعت الکترونیک خودرو و صنایع شیمیایی مرتبط با این صنعت دارند؛ دومولفه‌ای که باید قبل از آغاز همکاری با آن‌ها مد نظر قرار گیرد و زمینه‌های انتقال تکنولوژی در قالب شرکت‌های همکاری مشترک فراهم شود. در چنین شرایطی است که می‌توان برای صنعت الکترونیک خودرو، ‌تولید کاتالیست و البته تولید تایرهای سنگین در کشور آینده‌ای روشن را متصور بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =