کد خبر: 224191
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
هیسپانو سویزا

سوپراسپرت اسپانیایی  Maguari HS1 GTC یک محصول متفاوت در مقایسه ‌با سایر خودروهای لوکسی است که این شرکت در اوایل قرن بیستم می‌ساخت. 

به گزارش «اخبار خودرو»، نام سوپراسپرت مگوئری HS1 GTC از لک‌لک بومی آمریکای‌جنوبی گرفته شده است. این خودرو قدرتمند در ۲.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش به ۳۸۰‌کیلومتر محدود می‌شود. 


این مشخصات چشمگیر به‌لطف پیشرانه خورجینی ۱۰‌سیلندر لامبورگینی هوراکان به‌دست می‌آید که از جعبه‌دنده‌ ۷ سرعته بهره می‌برد و قدرتش را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این پیشرانه به‌جای قدرت ۶۰۲‌اسب‌بخاری خودرو سوپراسپرت ایتالیایی، اکنون در 
Maguari HS1 GTC با افزودن ۲‌توروبوشارژر به قدرت ۱۰۸۵‌اسب‌بخار می‌رسد. اضافه‌کردن یک جفت توربوشارژر به پیشرانه‌ خورجینی ۱۰ سیلندر لامبورگینی بیشتر آن را در زمره‌ محصولات تیونینگ‌شـــــده قرار می‌دهد. 
شرکت اصلی آن شبیه رولزرویس اسپانیایی‌سوئیسی بود (هیسپانو سویزا در زبان اسپانیولی، یعنی سوئیسی‌اسپانیایی) و پیشرانه‌ هواپیما و خودروهای لوکس تولید می‌کرد اما به‌تدریج در دهه‌ ۱۹۶۰ ورشکسته و تعطیل شد.  
اکنون ۱۰۰ سال از ساخت اولین پیشرانه‌ هواپیمایی  که هیسپانو سویزا تولید کرده است، می‌گذرد. حالا پس از یک قرن، باردیگر این شرکت اواخر امسال خود را برای عرضه‌ محصولات و توسعه در بازار جهانی آماده می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =