کد خبر: 224271
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

روند تغییرات پورشه کاین s را هم می‌توان به دو دوره بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ و ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ تقسیم‌بندی کرد. نسل اولیه این خودروها با یک موتور 4.8 لیتری از نوع v8 وارد بازار شد که توان تولید ۳۹۵ اسب بخار قدرت را داشت

تولید و معرفی پورشه کاین به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد که یک خودروی جدید و منحصربه‌فرد محسوب می‌شد. روند تولید این خودرو همچنان ادامه داشت و در سال ۲۰۱۹ هم تغییراتی در پورشه‌های کاین به وجود آمد. درحال حاضر مدل‌های مختلفی از این خودروها در بازار خریدوفروش پورشه کاین وجود دارد که قیمت و شرایط آنها با توجه به شرایط تولید خودرو تعیین می‌شود.

 بنابراین در این مطلب می‌خواهیم روند تغییرات پورشه کاین را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که مشخصات فنی آنها در گذر زمان به چه شکلی تغییر کرده است. البته در این مطلب سعی می‌کنیم که خودروهای بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ را بررسی کنیم.

 بنابراین در این مطلب می‌خواهیم روند تغییرات پورشه کاین را موردبررسی قرار دهیم و ببینیم که مشخصات فنی آن درگذر زمان به چه شکلی تغییر کرده است. البته در این مطلب سعی می‌کنیم که خودروهای تولید سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ را بررسی کنیم.

پورشه کاین

باوجوداینکه خرید پورشه کاین از سال ۲۰۰۳ شروع شد، اما بین سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ این مدل با یک موتور 3.6 لیتری از نوع VR6 وارد بازار شد. این موتور می‌توانست ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر گشتاور آن ۴۰۰ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه باشد. در سال ۲۰۱۴ تغییراتی در این مدل از کمپانی پورشه به وجود آمده که تنها مربوط به بحث آلایندگی خودرو بوده و از این زمان به بعد به‌عنوان یک خودروی سازگار با محیط‌زیست شناخته می‌شد. در حال حاضر  پورشه کاین با همین مدل و همین وضعیت در بازار عرضه می‌شود.

پورشه کاین s

 روند تغییرات پورشه کاین s را هم می‌توان به دو دوره بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ و ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ تقسیم‌بندی کرد. نسل اولیه این خودروها با یک موتور 4.8 لیتری از نوع v8 وارد بازار شد که توان تولید ۳۹۵ اسب بخار قدرت را داشت. نهایت گشتاور این خودرو ۵۰۰ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه بود. در نسل جدید پورشه کاین s شاهد تغییراتی در موتور بودیم که از یک موتور تویین توربو v8 در آن استفاده شد. این موضوع باعث شد که حداکثر قدرت خودرو به ۴۱۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن همان ۵۰۰ نیوتن متر در ۱۳۵۰ دور در دقیقه باشد.

پورشه کاین s هیبرید

نسل اولیه این خودروها در سال ۲۰۱۰ با یک موتور  ۳ لیتری وارد بازار شد که موتور آن از نوع سوپر شارژ v6 بود. این موتور می‌توانست ۳۲۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و همچنین ۴۴۰ نیوتون متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. در تغییراتی که در سال ۲۰۱۴ در این موتور به وجود آمد، از یک موتور خاص تحت عنوان سوپرشارژ v6 PHEV در آن استفاده شد. این تغییرات باعث شد که توان موتور به ۴۱۰ اسب بخار و نهایت گشتاور آن به ۵۹۰ نیوتون متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه برسد.

 پورشه کاین gts

پورشه کاین gts در سال ۲۰۱۰ با یک پیشرانه 4.8 لیتری از نوع 8v وارد بازار شد. این موتور قوی می‌توانست ۴۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و همچنین نهایت گشتاور ۵۱۵ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه ایجاد کند. سال  ۲۰۱۵ تغییراتی در این خودرو به وجود آمد که حجم آن به 3.6 لیتر کاهش یافته و از یک موتور تویین توربو 6v در آن استفاده شد. این تغییرات باعث شد که حداکثر قدرت خودرو به ۴۳۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن به ۶۰۰ نیوتن متر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه برسد.

پورشه کاین توربو

بدون شک بازار خریدوفروش پورشه کاین توربو یکی از محبوب‌ترین بازارهای کمپانی پورشه در ایران است و افراد زیادی حاضر به پرداخت قیمت پورشه کاین توربو هستند. این خودرو بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ با یک موتور 4.8 لیتری از نوع تویین توربو  v8 در بازار عرضه می‌شد. این موتور می‌توانست حداکثر قدرت ۴۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر در ۲۲۵۰ دور در دقیقه ایجاد کند. بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ تغییرات جزئی در این خودرو به وجود آمد که حداکثر قدرت آن را  ۵۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور آن را به ۷۵۰ نیوتون متر در ۲۲۵۰ دور در دقیقه رساند.

روند تغییرات موتور و همچنین تغییرات قیمت پورشه کاین توربو نشان می‌دهد که کمپانی پورشه هرسال سعی در قوی‌تر کردن خودروهای خود و استفاده از موتورهای با بازدهی بیشتر دارد. این تغییرات می‌تواند شامل تغییر در حجم موتور یا تغییر در نوع موتور استفاده‌شده در خودرو باشد. درهرصورت در بازار خریدوفروش پورشه کاین به این تغییرات توجه داشته باشید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =