چری آریزو‌5 توربو

چری آریزو 5 توربو از لحاظ طراحی ظاهری با نسخه اتمسفریک که پیش از آن به بازار ایران راه پیدا کرد، تفاوتی ندارد. در نمای جلو شاهد چهره‌ای خشن و اسپرت هستیم که به‌دلیل به‌کارگیری زبان طراحی جدید کمپانی چری، از جذابیت‌های بصری قابل‌توجهی برخوردار است.

به گزارش «اخبار خودرو»، از گذشته تاکنون خودروهای سدان از اهمیت ویژه‌ای میان خریداران برخوردار بوده‌اند، علت این موضوع را می‌توان در مواردی از قبیل راحتی در سفر، جادار بودن کابین و فضای مناسب صندوق یافت. از همین رو خودروهای سدان همیشه مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرند. اما در این میان برخی مدل‌ها به‌دلیل داشتن طراحی مدرن و قابلیت‌های فنی فراوان، با استقبال خوبی از سوی جوانان همراه شده‌اند. به همین دلیل خودروسازان نیز همواره در تلاش‌ هستند تا محصولی را روانه بازار کنند که طیف بیشتری از خریداران را شامل شود. از آن‌جایی‌که بیش از یک‌دهه از حضور برندهای چینی در بازار ایران می‌گذرد، به جرات می‌توان گفت روند رو به رشد خودروسازان چینی با سرعت هرچه تمام در حال سپری شدن است و مصرف‌کنندگان ایرانی به‌دلیل سروکار داشتن با این دسته از محصولات، به‌خوبی متوجه این موضوع شده‌اند. بنابراین می‌توان گفت موفقیت یک محصول چینی در بازار ایران اتفاقی نبوده و به‌دلیل داشتن پارامترهای اصلی در جلب‌توجه مشتریان ایرانی، توانسته است جایگاهی باثبات را در بازار برای خود به‌دست آورد. شرکت مدیران‌خودرو که سال‌ها به‌عنوان شریک تجاری برند چری چین در ایران فعالیت می‌کند، یکی از خوش‌نام‌ترین‌ها در زمینه عرضه خودروهای چینی به بازار است. از همین رو شاهد عرضه محصولاتی باکیفیت در سطح جهانی از این خودروساز داخلی به بازار هستیم که توانسته رقابتی نزدیک با نمونه‌های وارداتی ایجاد کند. خودرو سدان آریزو5 را می‌توان یکی از محصولات موفق این برند دانست که پس از عرضه موفق تیگو5، به‌دلیل دارا بودن زبان طراحی مدرن و امکانات رفاهی فراوان، توانست طی مدت‌ کوتاهی آمار فروش بالایی را از خود به جا بگذارد. همین موضوع سبب شد مدیران ارشد این شرکت تصمیم بگیرند نسخه توربو این سدان جذاب را روانه بازار کنند تا سهم بیشتری از بازار سدان‌های تند و تیز را به خود اختصاص دهند.

ظاهــــــر مــــدرن و اسپـــــرت
چری آریزو 5 توربو از لحاظ طراحی ظاهری با نسخه اتمسفریک که پیش از آن به بازار ایران راه پیدا کرد، تفاوتی ندارد. در نمای جلو شاهد چهره‌ای خشن و اسپرت هستیم که به‌دلیل به‌کارگیری زبان طراحی جدید کمپانی چری، از جذابیت‌های بصری قابل‌توجهی برخوردار است. به‌عنوان مثال جلوپنجره مشبک شش‌ضلعی که یک نوار کرومی از میان آن عبور کرده است، شباهت بسیار زیادی با رقبای کره‌ای دارد که همین موضوع سبب شده آریزو5 در میان رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشد. از نکات مثبت در طراحی نمای جلوی چری آریزو5، باید به خطوط حجم‌دهنده‌ روی کاپوت اشاره کرد که همراه با خط باریک بالای سپر، جایگاه چراغ‌های اصلی را تقویت می‌کنند و حس یک خودرو اسپرت و مدرن را به بیننده القا می‌کند. خطوط روی کاپوت، امتداد جذابی با ستون‌های A دارند و حجم بدنه‌ آریزو5 را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. همچنین چراغ‌های بزرگ و کشیده که در طرفین جلوپنجره نصب شده‌اند، ظاهری مدرن و جذاب را برای این سدان به ارمغان آورده‌اند. این چراغ‌ها که طراحی به‌روزی دارند، در امتداد نوار کرومی جلوپنجره جای گرفته‌اند که می‌توان رد آن را درون چراغ جلو نیز مشاهده کرد. همچنین نوشته «چری» در گوشه بیرونی چراغ نیز ممکن است با نگاه دقیق به خودرو متوجه آن شوید. به‌کارگیری ادوات کرومی در نمای جلوی این سدان سبب شده است علاوه‌بر ایجاد چهره‌ای اسپرت و مدرن، روح لوکس بودن نیز در کالبد آن دمیده شود.
 ورودی‌های هوا که به‌صورت مشبک در طرفین و وسط سپر تعبیه شده، علاوه‌بر خنک‌کاری موتور، چهره‌ای اسپرت و زیبا را برای آریزو5 به ارمغان آورده است. نوار LED نور در روز نیز یکی از بخش‌هایی است که این خودرو را به رقبای کره‌ای نزدیک‌تر کرده است. در نمای جانبی بیشترین چیزی که توجه را به خود جلب می‌کند، رینگ‌های اسپرت آلومینیومی است که با طراحی خاص و منحصربه‌فردی که دارد، چهره‌ای زیبا را پدید آورده است. همچنین خطوط برجسته روی بدنه، به‌خوبی توانسته است طرحی تهاجمی و پویا را ایجاد کند که این موضوع معمولا در خودروهای چینی کمتر دیده می‌شود.
در نمای عقب نیز شاهد چهره‌ای قابل قبول و زیبا هستیم که به‌خوبی از المان‌های مدرن و به‌روز طراحی پیروی کرده است. چراغ‌های کشیده و بزرگ در راستای ابرویی کرومی جای گرفته‌اند که به‌دلیل هماهنگی چشم‌نوازی که دارند، توانسته است ظاهری زیبا را به نمایش در آورد. نکته قابل توجه، چراغ‌های دنده‌ عقب بوده که پایین سپر و کنار چراغ‌های شبرنگ تعبیه شده است. چراغ مه‌شکن نیز در دیفیوزر نصب شده روی سپر جای گرفته است که این ویژگی در بسیاری از خودروهای اروپایی و آسیای شرقی دیده می‌شود.


کابیــــن لوکس و باکیـــــــــفیت

یکی از ویژگی‌های بارز چری آریزو5 را می‌توان طراحی مدرن و لوکس کابین دانست. ترکیب و طراحی ادوات مختلف داشبورد به تبعیت از ظاهر بیرونی خودرو، اسپرت و مدرن به نظر می‌رسد. مجاری هوای تهویه مطبوع، با حالتی کشیده و پرانتزی، پیرامون نمایشگر ۷‌اینچی قرار گرفته‌اند و به نوعی یادآور محصولات کره‌ای و ژاپنی هستند. کلیدهای مربوط به سرگرمی‌های چندرسانه‌ای نیز به خوبی گروه‌بندی و روی کنسول شیبدار با ترکیب زیبا جای‌گذاری شده‌اند. چیدمان دیگر ادوات روی داشبورد، مثل کلیدهای گردان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، به‌گونه‌ای است که کاربری را برای راننده و سرنشینان آسان کرده است. همچنین فضای مناسب برای سرنشینان جلو و عقب از نکات مثبتی است که می‌توان آریزو را خودرویی مناسب برای خانواده‌ها دانست.
ترکیب رنگ مشکی و قرمز در تودوزی صندلی‌های ارگونومیک آریزو5 توربو، انعکاسی از خصوصیات اسپرت این خودرو پرقدرت بوده که در عین زیبایی، طراحی بهینه صندلی‌های آن با فوم دولایه و دوخت دوبل فرانسوی و بهره‌مندی از 6حالت تنظیم و تنظیمات ارتفاع صندلی، احساس راحتی را به راننده و سرنشینان خودرو منتقل می‌کند. فرمان آریزو5 اسپرت دارای دو ناحیه کنترل جداگانه چپ و راست است که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید کنترل صوتی، تماس تلفنی بلوتوثی و رانندگی در وضعیت کروز را مدیریت کنید.
طراحی داخلی این خودرو به‌ویژه در فضای ردیف عقب و فضای پای سرنشینان عقب، بسیار مناسب است. به‌طوری‌که فضای پای سرنشینان عقب به 919‌میلی‌متر و فضای زانو به 66‌میلی‌متر می‌رسد تا سرنشینان ‌نهایت آسایش و راحتی را در این خودرو تجربه کنند. همچنین صندوق عقب آریزو5 دارای فضای بسیار وسیعی است، به‌گونه‌ای‌که حدود 480‌لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. علاوه‌بر این 24‌جای مختلف نیز در داخل خودرو برای قرار دادن وسایل مختلف تعبیه شده است تا سفری راحت و با اطمینان‌خاطر را فراهم کند.

امکـــــــــانات رفاهی و آپــــــــــشن ها

در خصوص امکانات رفاهی چری آریزو5 باید به این موضوع اشاره کرد که تفاوتی بین نسخه توربو و تنفس طبیعی آن وجود ندارد و هر دو مدل از امکانات رفاهی یکسانی بهره‌مند هستند. به‌عنوان مثال می‌توان از آپشن‌های این خودرو به مواردی از قبیل 6عدد کیسه هوا، ترمزهای دیسکی در هر 4چرخ، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم اتوهلد HAC، کروز کنترل، سانروف برقی، تودوزی چرم، نمایشگر لمسی 7اینچی، غربیلک چرمی فرمان، رینگ‌های اسپرت ۱۶اینچی آلومینیومی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، استارت و ورود بدون کلید و سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد که در هر دو مدل آریزو5 توربو و تنفس طبیعی وجود دارند.


مشخصــــــــــات فنی پیشــــــــرانه

چری آریزو5 توربو را می‌توان یکی از چابک‌ترین سدان‌های حال حاضر بازار دانست که با بهره‌مندی از پیشرانه چهارسیلندر مجهز به سیستم توربوشارژر، توانسته است شتاب قابل‌توجهی را در اختیار راننده قرار دهد. این موتور توربوشارژ 1.5لیتری قادر است حداکثر قدرتی معادل 147اسب‌بخار در 5500 دوربردقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتون‌متر در 3500 دوربردقیقه را تولید کند که به‌وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همه این‌ها سبب شده است شتاب صفر تا 100کیلومتر این سدان زیبا و جذاب چینی کمتر از 10ثانیه باشد و به‌عنوان خودرویی تند و تیز در میان رقبای خود شناخته شود. طبق اعلام کمپانی چری، آریزو5 توربو تنها 9.5ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به سرعت 100کیلومتربرساعت دست یابد که این عدد برای یک سدان اقتصادی بسیار قابل توجه است. همچنین یکی دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه در خصوص بخش فنی این خودرو، استهلاک بسیار کم و عمر بالای قطعات به‌کار رفته در آن است زیرا این موضوع برای بسیاری از مصرف‌کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه طی مدت طولانی هزینه نگهداری کمتری را برای آن‌ها متحمل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد امیری IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    2 1
    خودروبسیارعالی ومناسب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =