بورس

بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، بسیار بی‎رمق دنبال شد و این رخوت به گروه خودرویی نیز سرایت کرد، به‎طوری‎که سه نماد بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی یعنی سایپا، ایران‎خودرو و پارس‎خودرو زیر یک درصد رشد را تجربه کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،این در حالی است که نمادهای دیگر نظیر مهرکام پارس، الکتریک‎خودرو شرق، محورسازان ایران‎خودرو، قطعات اتومبیل ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‎سازی مشهد، رادیاتور ایران، چرخشگر، بهمن‎دیزل، تولید محور خودرو، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، فنرسازی‌خاور، سازه‎پویش و موتورسازان تراکتورسازی ایران مثبت شدند.

   اسیر مکر سفته‎بازان نشویم
مانند روزهای پیشین، سهم‎های کوچک و قطعه‎ساز خودرویی مورد اقبال بازار سهام قرار گرفتند. این نمادها بعد از یک دوره حدود 6ماهه که در رکود و نزول به سر می‎بردند، این روزها و باتوجه به این‎که کلیت بازار سرمایه و سهم‎های بزرگ برای بازار جذاب نیست، مورد نظر سرمایه‎گذاران قرار گرفتند و خوب حجم گرفته و روند معاملاتی مثبتی را نیز در پیش گرفته‎اند. اما باید توجه داشت به‎اصطلاح میزان شناوری این سهام بسیار کم است و خریداران باید توجه داشته باشند اسیر مکر سفته‎بازان در این نمادها نشوند. این امر هر چه به‌پایان سال نزدیک‎تر می‎شویم، خطر آن بسیار جدی‎تر می‎شود. چراکه فشار عرضه بر فروش غلبه خواهد کرد و بسیاری از دارندگان سهام فروشنده می‎شوند. ازسوی‌دیگر، موعد تسویه اعتباری کارگزاری‌ها از راه رسیده است و آن‎ها مشغول این کار هستند. این اقدام نیز خودبه‎خود حجم نقدینگی در بازار را کاهش می‎دهد. حال باید دید آیا سهامداران هشدارهای کارشناسان را جدی خواهند گرفت و دل به جو هیجانی بازار سهام نخواهند داد یا در این بازی گرفتار می‎شوند که در این صورت ضرر و زیان هنگفتی را خواهند دید.
   افزایش شاخص صنعت خودرو
روز چهارشنبه هفته گذشته نمادهای زامیاد، سایپا آذین، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گروه بهمن، فنرسازی زر، نیرو محرکه، مهندسی نصیرماشین، ایرکا پارت صنعت و لنت ترمز ایران نیز منفی خوردند. 
همچنین در گروه خودرویی طی 18هزار و 339 نوبت معاملاتی، 223میلیون و 225هزار سهم به ارزش 29میلیارد و 717میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 16هزارو177 میلیاردتومان شد. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز با افزایش 52‌واحدی به رقم 18هزار و 356 واحد رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =