لوازم یدکی

تحریم‌ها، نوسان نرخ ارز و عدم واردات خودرو، مثلث مشهور آشفتگی قیمت در بازار خودرو و لوازم ‌یدکی هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»، عوامل مذکور در یک سال گذشته قیمت بسیاری از خودروهایی که لقب اقتصادی‌بودن را یدک می‌کشیدند، از آن‌ها سلب و امتیاز گران یا لوکس‌بودن را به آن‌ها اعطا کرد. یکی از مهم‌ترین پارامترهای خرید خودرو، پایین بودن هزینه نگهداری و تعمیر است. همه خودروها عمر مفیدی دارند و پس از آن ممکن است دچار عیوب مختلف و حتی بروز تصادف شوند. هزینه نگهداری خودرو زمانی برای مشتری اهمیت پیدا می‌کند که از قیمت قطعات خودرویی که می‌خواهد خریداری کند، خبر داشته باشد و بداند که در صورت برخورد ساده یا تصادف باید چه میزان هزینه برای تعمیر بپردازد؟ 
افزایش قیمت لوازم یدکی این روزها سبب شده است بسیاری از مالکان، از تردد خودرو در سطح شهر امتناع کنند و مشتریان نیز از خرید خودرو منصرف شوند. بالابودن هزینه تامین و خرید قطعات و لوازم‌یدکی در خودروها به حدی است که مالکان برخی برندها در صورت تصادف تمایل به تهیه قطعات استوک دارند، هرچند گرانی قطعات، این هزینه‌ها را به مالکان تحمیل می‌کنند. اما باید توجه داشت که در صورت استفاده از قطعات استوک، ایمنی خودرو، کاهش و استهلاک در آن افزایش خواهد یافت. در حالت کلی مالکان خودرو باید این روزها بیشترین میزان دقت را در رانندگی داشته باشند تا از بروز حادثه و تحمیل هزینه‌های پس از تصادف پیشگیری کنند. چند شماره پیش در «دنیای خودرو» جدولی از مهم‌ترین لوازم‌یدکی خودروهای بازه قیمتی 50 تا 120میلیون‌تومان در زمان تصادف منتشر کردیم. 
در این شماره به دومین جدول لوازم‌یدکی یعنی خودروهای 120 تا 260 میلیون‌تومان خواهیم پرداخت. برخی مالکان خودروهای در این بازه قیمتی، نسبت به افزایش‌قیمت قطعات و هزینه‌های نگهداری آن نارضایتی داشته‌اند و قیمت‌ها را معقولانه نمی‌دانند، زیرا خودروهایشان جزو خودروهای اقتصادی ارزان‌قیمت بودند و قیمت قطعات آنها غیراقتصادی است. مانند شماره پیشین سعی کردیم جدولی از مهم‌ترین لوازم یدکی خودروهای موجود در این بازه قیمتی را که در تصادف آسیب می‌بینند، با قیمت روز تهیه کنیم. لوازم یدکی و قیمت آن در این جدول بر اساس تصادف خودرو از جلو یا عقب تقسیم شده‌اند. البته تنوع قیمت لوازم یدکی در بازار فراوان بوده و اعداد ذکر شده در این جدول میانگینی از آن‌هاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =