تیه‌ری بولور، مدیرعامل جدید رنو

بولور گفت هدف او نیز مانند گون این است که ائتلاف رنو- نیسان را «بازگشت‌ناپذیر» سازد اما به این نکته نیز اشاره کرد که در حال حاضر در برخی از نقاط همکاری این دو شرکت در موقعیت بهینه‌ای قرار ندارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، تیه‌ری بولور، مدیرعامل جدید رنو بر این باور است که حتی درصورت تبرئه شدن کارلوس گون از اتهاماتی که در ژاپن به او وارد شده، بعید است که او باری دیگر در این شرکت عهده‌دار مسئولیتی شود.

بولور در حاشیه نمایشگاه ژنو به خبرنگاران گفت: «موقعیت را در نظر بگیرید. در حال حاضر وضعیت ما در رنو کاملا جدید و متفاوت است و یک رئیس هیات‌مدیره جدید و یک مدیرعامل جدید داریم و حالا می‌خواهیم گذشته را کنار بگذاریم و به پیش برویم.» پیش از این آقای بولور، معاون کارلوس گون در رنو بود. 

تمرکز بر مسائل اصلی

هنگامی که در ماه ژانویه ژان دومینیک سنار به عنوان رئیس هیات‌مدیره رنو انتخاب شد سمت مدیرعاملی نیز به او محول شد. در نشست خبری در نمایشگاه ژنو خبرنگاران ژاپنی آقای بولور را تحت فشار گذاشتند تا درباره این نظریه که اقدام نیسان در بازداشت و طرح اتهامات مالی کارلوس گون یک توطئه بوده است، اظهار نظر کند.

او در پاسخ گفت: «از ابتدای کار به صراحت این مساله را مشخص کردیم که کار قضاوت درباره این پرونده وظیفه ما در رنو نیست. ما حقایق را آن‌طور که هستند می‌پذیریم و منتظر نتایج دادگاه می‌مانیم و پیشاپیش هیچ داوری و قضاوتی نمی‌کنیم.» 

آقای بولور ضمن ابراز خرسندی از آزادی موقت کارلوس گون به قید وثیقه (تا زمان محاکمه در ژاپن) اعلام کرد که اولویت اصلی رنو در حال حاضر مسائل مربوط به آینده این شرکت است. او گفت: «این خبر خوبی برای گون است. اما همان‌طور که می‌دانید باید تمرکزمان را روی مسائل اصلی رنو بگذاریم.»

بولور در ادامه گفت هدف او نیز مانند گون این است که ائتلاف رنو- نیسان را «بازگشت‌ناپذیر» سازد اما به این نکته نیز اشاره کرد که در حال حاضر در برخی از نقاط همکاری این دو شرکت در موقعیت بهینه‌ای قرار ندارد.

او به طور مشخص به سنت «نماواشی» اشاره کرد که در ژاپن به معنی فرایند دشوار و زمان‌بر رسیدن به اتفاق نظر از طریق به اشتراک گذاشتن اطلاعات در بخش‌های مختلف سازمان است تا در نهایت بتوان به یک تصمیم دست پیدا کرد.

او گفت: «این فرایند می‌تواند تا حدی سنگین و دشوار باشد و با سرعتی که ما باید در بازار داشته باشیم مغایر است. اینجاست که ساختارهای تکوین‌یافته می‌توانند به عملیات کمک کنند.» 

مدیریت بحران

آقای بولور که مانند سنار سابقه کار در میشیلین را دارد، در تلاش است که خیلی زود رد پای خود را در مسیر توسعه رنو ثبت کند و خود را به عنوان عامل ثبات‌بخش در بحرانی که تهدیدی جدی برای آینده هزاران کارمند نگران به شمار می‌آمد، معرفی کند.

بولور در جمع خبرنگاران گفت: «پس‌از بازداشت کارلوس میزان نگرانی و تردید در خصوص آینده رنو بسیار بالا بود. به همین خاطر است که نتیجه این ماجرا هرچه باشد ما باید بیشتر تلاش کنیم و اولویتمان پیش راندن رنو به جلو خواهد بود.»

بولور درخصوص تحقیقات رنو درمورد تخلفات احتمالی گون در فرانسه گفت بررسی‌ها هیچ گونه تخلفی را به غیر از استفاده غیرقانونی از کارخ ورسای برای مراسم عروسی او نشان نداده است. 

رنو حالا دو تیم مدیریتی دارد که در یکی از آن‌ها بولور بر عملیات‌های تولیدی نظارت دارد و در دیگری سنار به مدیریت کلی و مسائل مربوط‌به ائتلاف رسیدگی می‌کند. این در حالی است که کارلوس گون برای یک بازه 10ساله همزمان هر دو پست مدیرعاملی و ریاست هیات مدیره را عهده‌دار بود.

بولور در این باره گفت: «جدا کردن ریاست هیات‌مدیره و مدیر عامل تغییری بود که باید اتفاق می‌افتاد.» اعضای هیات‌مدیره و تیم عملیاتی رنو در حال پذیرش شیوه‌هایی هستند که از طریق آن‌ها بتوانند به نحوی که همه احساس راحتی کنند، با هم در ارتباط باشند و کار کنند. 

 آزادی موقت گون 

این در حالی است که در روزهای اخیر کارلوس گون بالاخره بعد از 108 روز بازداشت با پرداخت وثیقه‌ای 9میلیون‌دلاری به‌طور موقت و تا زمان برگزاری دادگاه خود در ژاپن آزاد شد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده دادگاه گون می‌تواند یک‌سال دیگر برگزار شود و تا آن مدت او تحت محدودیت‌های شدید نظارتی خواهد بود. براساس توافقی که برای آزادی موقت آن صورت گرفته تیم حقوقی جدید گون که ماه گذشته کار خود را آغاز کرد قبول کرده که در این مدت او هیچ گونه دسترسی به اینترنت و ایمیل نداشته باشد و تنها در صورت لزوم از کامپیوتری که به اینترنت وصل نیست و در دفتر یکی از وکلای او قرار دارد، استفاده کند.

همچنین گفته شده که دوربین‌های مداربسته رفت و آمدهای او را تمام مدت در نظر خواهند داشت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =