کد خبر: 224379
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
ب‌ام‌و

ب‌ام‌و قصد داشت چین را به‌عنوان یکی از هاب‌های تولید و توزیع محصولات برقی خود درنظر بگیرد، اما این برنامه فعلا در حالت تعلیق قرارگرفته است و دلیل اصلی آن مشخص نبودن تعرفه‌های تجاری بین چین و کمپانی‌های آمریکایی تامین‌کننده برخی از قطعات این خودرو است.

به گزارش «اخبار خودرو»، ب‌ام‌و قصد دارد محصولات سری i را که به‌صورت هیبرید و تمام برقی تولید خواهند شد در اروپا و چین تولید کند. مهم‌ترین دلیل این تصمیم نیز پتانسیل بالای بازار داخلی چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو برای برقی‌ها است.

با این تصمیم علاوه‌بر کاهش هزینه‌های ساخت، برای فروش این خودرو در چین نیازی به پرداخت تعرفه‌های گمرکی وجود نخواهد داشت. اما با درگیری‌های ایجادشده بین واشنگتن و پکن، روندهای تجاری بین این دو کشور قفل‌شده است.

اگر هر دو کشور به توافق نرسند، ترامپ اعلام کرده که روی ۲۰۰ میلیون دلار از محصولات چینی تعرفه ۲۵درصدی به‌جای ۱۰درصدی اعمال خواهد کرد. این شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی باعث شده است تصمیم‌گیری ب‌ام‌و برای صادرات سخت شود.

بنابراین هارالد کروگر در جریان برگزاری نمایشگاه موتورشوی ژنو گفت: «ما در شرایط فعلی هیچ قاعده و قانونی دراختیار نداریم تا براساس آن تصمیم‌گیری کنیم. قطعا باید تا مشخص شدن وضعیت صبر کرد تا شفافیت مالی ایجاد شود.»

ب‌ام‌و به‌تازگی عمده سهام جوینت‌ونچر ایجادشده بین برلیانس و خودش را خریداری کرده تا بتواند قدرت تصمیم‌گیری بیشتری برای خطوط تولیدش در چین داشته باشد. به همین خاطر نیز سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد مدل iX3 را که نسخه تمام‌برقی از شاسی‌بلند X3 به‌حساب می‌آید، توسط جوینت‌ونچرش در چین تولید کند.

حال در شرایط فعلی ب‌ام‌و اعلام کرده است که قصد ندارد iX3 را در دیگر بازارها تولید کند و دلیل اصلی این تصمیم را حاشیه‌سود کسب‌وکار خودروهای برقی باتوجه به سطح بالای تکنولوژی آن دانسته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

آخرین اخبار