رنو آلاسکان

موتور 2.3لیتری آلاسکان توانایی تولید 160 و 190اسب‌بخار قدرت را دارد و گیربکس‌هایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، 6سرعته دستی و 7سرعته اتوماتیک است

به گزارش «اخبار خودرو»، نمایشگاه ژنو هر ساله محلی برای خودروسازان بزرگ و خلاق جهانی است تا بتوانند نمونه‌های جدید، مدل‌های به‌روزشده یا حتی طرح‌های آینده دور و نزدیک خود را رونمایی کنند، همچنین علاقه‌مندان به صنعت خودرو را با آن‎چه در آینده پیش خواهد آمد، آشنا سازند. از این رو خودروسازان بزرگ همواره به‌دنبال رونمایی‌ محصولات خود در این نمایشگاه هستند. اتوشوی ژنو 2019 نیز در حالی برگزار شده که طی چند روز نخست آن، محصولات بسیاری در سگمنت‌های مختلف رونمایی شدند و توجه خریداران و علاقه‌مندان به خودرو را به خود جلب کردند.

برخلاف آن‎چه در نمایشگاه‌های داخلی ایران اتفاق می‌افتد، هرگز محصولی بدون تغییرات جدید و درخور ملاحظه، در این اتوشو به نمایش درنمی‌آید. گرچه این نمایشگاه به‎طور خاص نمایشگاه خودروهای کاروتجاری نیست، اما معمولا نمونه‌هایی از این خودروها به‌ویژه در سگمنت‌ تجاری‌های سبک در این اتوشو حضور دارند.

در این دوره نیز تا امروز دو محصول ون مرسدس‎بنز و پیکاپ آلاسکان رنو به نمایش درآمده‌اند. گرچه این دو خودرو را نمی‌توان به‎طور خاص مدل‌های جدید در نظر گرفت اما تغییراتشان به اندازه‌ای است که آن‌ها را جدید جلوه می‌دهد. در ادامه این گزارش با کانسپت آلاسکان و ون تمام‎الکتریکی EQV آشنا خواهیم شد.

آلاسکان؛ غول یخ‌شکن رنو

خودروسازی رنو در نمایشگاه خودرو ژنو2019 از نسخه کانسپت آلاسکان رونمایی و اعلام کرد که این مدل قرار است از پاییز سال جاری وارد بازار شود. البته بنا بر اعلام رنو، این پیکاپِ آشنا، به‎صورت محدود تولید خواهد شد و نخستین فروش خود را در سوئد تجربه خواهد کرد.

طراحی عضلانی این پیکاپ رنو در کنار رنگ سفید یخی برای این خودرو، بیش از پیش نمایان شده است. استفاده از المان‌های قرمز و مشکی در گوشه و کنار بدنه آلاسکان، جلوه بی‎نظیری به این پیکاپ بخشیده است. میله‌های مشکی‌رنگ، رینگ‌های ۱۸‌اینچی تیره و لاستیک‌های همه‌جارو، محافظ‌های بدنه و در پشتی، ازجمله قسمت‌هایی هستند که با این المان‌ها پوشیده‌ شده‌اند.

رنو آلاسکان نخستین‌بار در اروپا و در سپتامبر 2017 معرفی شد. توانایی حمل بار تا دو تن برای این خودرو، توانسته است آن را به مدلی مناسب برای حمل‌ونقل بار تبدیل کند. کابین راحت با 5‌صندلی چرمی، در یک نگاه تنها حس آرامش را به خریداران منتقل می‌کند.

سیستم صوتی با بهره‌مندی از 6‌باند استریو و تکنولوژی Flax Dome نیز از ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که رنو برای این پیکاپ در نظر گرفته است. سیستم اطلاعات سرگرمی، سیستم تهویه مطبوع و فرمان چندکاره از دیگر ویژگی‌های این پیکاپ مفهومی هستند. آلاسکان به‌گونه‌ای طراحی شده است تا برای حضور در هر سناریویی آمادگی داشته باشد.

این خودرو که در کاربری‌های تجاری، آفرود یا تفریحی به کمک رانندگان خواهد آمد، پیش‌نمایشی از مدلی تولید محدود است که در پاییز سال جاری عرضه خواهد شد. در قلب این غول یخ‌شکن، پیشرانه‌ای با قدرت 2.3لیتر قرار گرفته که رنو ادعا می‌کند در کلاس خود بی‎نظیر است و لقب کم‌مصرف‌ترین پیشرانه را در این کلاس خودرویی به خود اختصاص می‌دهد.

موتور 2.3لیتری آلاسکان توانایی تولید 160 و 190اسب‌بخار قدرت را دارد و گیربکس‌هایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، 6سرعته دستی و 7سرعته اتوماتیک است. رنو گزینه دیگری نیز برای موتور این خودرو در نظر گرفته است؛ موتور 2.5لیتری در دو مدل بنزینی یا دیزلی که به انتخاب مشتریان روی این خودرو قرار خواهد گرفت.

EQV؛ ون آینده‌نگرانه مرسدس

کانسپت ون تمام‎الکتریکی مرسدس‎بنز در نمایشگاه ژنو 2019 در معرض دید عموم قرار گرفت. این در حالی است که براساس وعده‌های خودروسازی بنز، قرار نیست این خودرو تنها یک کانسپت بماند و در سپتامبر سال جاری در بازار فرانکفورت به فروش خواهد رسید. 

ون چندمنظوره Vکلاس بنز از یک باتری قدرتمند 100کیلوواتی برخوردار است که یکی از ویژگی‌های این خودرو به‌حساب می‌آید. ادعا شده است این باتری می‌تواند با هر بار شارژ مسافتی حدود 240مایل را بپیماید.

مرسدس‎بنز درخصوص باتری این خودرو خبر خوبی هم برای مشتریان و علاقه‌مندان به سری Vکلاس این خودروسازی داشته است؛ ون چندمنظوره بنز این توانایی را دارد که با استفــــــــاده از شارژ فوری، طی 15دقیقه، قدرت مورد نیاز بــــــرای مسافت 60مایلی (100کیلومـــتر) را به دســــــــت آورد.

باتری‌ها زیر کابین این خودرو تعبیه شده‌اند و این بدان معناست که تفاوتی در فضای داخلی این خودرو ایجاد نشده و خریداران می‌توانند آن را در نسخه‌های شش، هفت و هشت صندلی تهیه کنند. این ون مجهز به سیستم محرک جلو است و یک موتور الکتریکی با قابلیت تولید ۲۰۱اسب‌بخار قدرت در قلب آن قرار دارد. 

حداکثر سرعت این خودرو بیش از ۱۶۰کیلومتربرساعت ارزیابی شده است. طراحی کابین ون تمام‌الکتریکی خیره‌کننده و چشم‌نواز بوده و در آن از المــــــــــان‌های آبی و طلایی استفــــــــــاده شده است. مرسدس از چرم ناپا برای تمام روکش‌های کابین این خودرو در مدل مســـــــــافربری بهره بــــــرده است. 

ون برقی مرسدس‏بنز EQV مانند تمام‌ خودروهای جدید این شرکت از سیستم اطلاعاتی و سرگرمی MBUX بهره می‌برد. همچنین احتمالا مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده این شرکت پس از ورود به خط تولید به آن اضافه می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =