طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های انژکتوری با موتورهای فرسوده

انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با وجود مهلت یک‌ساله دولت به این صنعت برای به تعویق انداختن اجرای‌ مصوبه اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده، ‌از اجرای طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با پرداخت وام 20میلیون‌تومانی به متقاضیان خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»، ماه گذشته یکی از مفاد قانون هوای پاک که بر جایگزینی موتورهای فرسوده تاکید داشت و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های نوشماره را منوط به اسقاط نمونه‌های فرسوده کرده بود، صنعت موتورسیکلت را با چالش‌های فراوانی روبه‌رو کرد، تا جایی‌که خطوط تولید موتورسیکلت‌سازان چند ماه تعطیل شد. اما در نهایت با همکاری دولت و سازمان حفاظت محیط‌زیست اجرای این مصوبه برای یک سال به تعویق افتاد و تولیدکنندگان موتورسیکلت تا اسفندماه سال 98، فرصت پیدا کردند تا محصولات خود را بدون نیاز به اسقاط شماره‌گذاری کنند.

در همین حال جلیل مجاهد، رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت از آمادگی صنعتگران این صنف برای اجرای زودتر از موعد مصوبه قانون هوای پاک مبنی بر شماره‌گذاری به شرط اسقاط خبر داد و گفت ‌در صورت فراهم‌شدن زیرساخت‌ها، این انجمن قانون مذکور را زودتر از اسفندماه سال آینده اجرا خواهد کرد.

حال پس از گذشت کمتر از دو هفته از اعلام آمادگی انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، رئیس این انجمن از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای آغاز طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های انژکتوری با موتورهای فرسوده خبر داد و گفت: پس از مساعدت خوب دولت و سازمان حفاظت محیط‌زیست، ‌انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با بانک صادرات به‌عنوان بانک عامل در طرح جایگزینی موتورهای فرسوده به توافق رسید تا پس از ثبت‌نام از مالکان موتورهای فرسوده و کسر مبلغ 600هزارتومان از قیمت موتورسیکلت جدید به‌عنوان ارزش موتور اسقاطی،‌ حداکثر تا سقف 20میلیون‌تومان به متقاضیان وام پرداخت کند.

مجاهد سقف این وام را 20میلیون‌تومان و سود تسهیلات مذکور را برای متقاضیان 15درصد اعلام کرد و گفت: مالکان موتورهای فرسوده می‌توانند با مراجعه به این انجمن مراحل اسقاط موتور فرسوده را طی کنند و با دریافت تسهیلات 20میلیون‌تومانی،‌ موتورسیکلت نوشماره انژکتوری را با بازپرداخت وام 36ماهه تحویل بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت برای اجرای زودهنگام مصوبه اسقاط موتورسیکلت در قانون هوای پاک عزمی جدی دارد، گفت: به همین منظور تمام‌ کارخانه متعهد به پرداخت 8درصد از سود وام جایگزینی موتورسیکلت شده‌اند و سود این تسهیلات به‌جای 23درصد برای متقاضیان به میزان 15درصد محاسبه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد، ‌به‌زودی محل و شرایط مراجعه متقاضیان برای اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده و دریافت وام و خرید موتورهای نوشماره از طریق جراید و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یونس میرشکاران IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    عالی
  • محمد رارعی US ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    6 1
    کی مشخص میشه که باید به کجا برد تا بتونیم این وام رو دریافت کنیم
  • سیدمحمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    6 0
    بابا لامذهبا ۱۵درصد
  • مرتضي زارع مهرجردي IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
    22 7
    با عرض سلام و خسته نباشيد ايا افرادي كه تازه ميخواهند موتور خريداري كنند نميتوانند از اين وام استفاده كنند.....
  • Mohammadesfandiyari IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    12 6
    من حساب صادرات ندارم اگر باز کنم می توانم از تهسیلات بانک صادرات استفاده کنم؟
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    7 2
    موتور من الان قیمتش بیرون دو تومنه بعد شیش صد هزار تومن برمیدارن این یک دو اینه وام پونزده درصد اخه لعنتی حداقل بکنید ده درصد چه فرقی الان داره
  • سلیم IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    3 1
    الآن موتور من ده میلیون قیمت داره بدم یه قرون یه موتور بی کیفیت آشغال چینی بگیرم؟!!!!
  • مهدی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    9 0
    من که موتور ندارم الان میتونم ازاین وام استفاده کنم
  • آرمین IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    9 0
    موتور مدل 90 رو بیرون 3 میخرن, بفروشمش 600 هزار تومن؟؟؟ 600 هزار تومن پول لاستیکشه فقط .. منت نذارید 8 درصد سودشو شرکت میده, اون سودشو از همین جا میکنه
  • قاسمی IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    1 0
    سلام یه موتور فرسوده دارم پلاکش قدیم چه کار کنم راهنمای کنید لطفا برام پیام یا تماس چون نمیدنم کودوم سایت باید بیام
  • حجت IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    2 2
    چه فایده که جواب هیچیک ازسؤالهارو نمیذین کسیکه میخواد موتور بخذه باید مبلغ وامو بهش بدن نه اینکه حتمآ یه موتوری بزخری کنند تا ازهرسو متقاضی متحمل ضرربشه اگه میخواید کمک کنید وامو بدید بدون موتور فرسوده چون الان دیگه بیشتر خانواده ها رویای خرید پراااااییییدددد رو دیگه ندارند وبه موتور رو میارنذ ازسر ناجاری وشماهم هی تاقچه بالا میزارید
  • علی NL ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    0 0
    بقران از همه طرف بستن مارو پرایید که یطرف این موتور سیکلت هم یطرف رحم کنید به مردم
  • عباس IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    2 2
    سلام کسی که بخواد تازه موتور بخره چی؟
  • مسیحا IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    3 1
    سلام من وظیفه بگیر بانک صادرات هستم. وام موتور یا تسهیلات لوازم خونگی رو در بانکی که حقوق میگیرم باید ثبت نام کنم.؟
  • حسن IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 0
    ضرر نکنید با سود پانزده درصد چتونه چقد حریص شدین پدر همه رو دراوردین
  • زهره سادات مصطفوی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    با سلام بنده وام ۲۰میلیونی گرفتم و بنده علاوه برسود بانک باید ۳ میلیوناصافه کنم یعنی یک موتور۱۸ میلیونی با سود بانک ۲۸۰۰۰۰۰۰میلیون در میاد بنطرتون عقلانیه
  • محمد کریمی IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    موتور شرایطی می‌خوام ثبت نام کنم لطفاً تماس بگیرید با من

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

آخرین اخبار