تایر

گروه صنعتی رازی در واکنش به گرانفروشی تایر در بازار شب عید و با هدف ساماندهی بازار لاستیک، ضمن  هشدار به عاملین فروش دو شرکت «یزدتایر» و «آرتاویل‌تایر» از لغو عاملیت گرانفروشان خبر داد.

دکتر محمدرضا گنجی، مدیر هماهنگی «گروه صنعتی رازی» درگفت‌گو با «دنیای‌خودرو» از برخورد جدی با عاملین فروش این گروه صنعتی در قالب دو شرکت تایرسازی «یزدتایر» و «آرتاویل‌تایر»  خبر داد و گفت: متاسفانه برخی نماینده‌های شرکت‌های تایرساز با سوءاستفاده از شرایط بازار شب‌عید اقدام به عرضه قطره‌چکانی و بالا بردن قیمت انواع تایرهای سواری در بازار کرده‌اند که درهمین‌راستا دو شرکت «یزدتایر» و «آرتاویل‌تایر» مکلف‌به رصد قیمت عرضه تایر توسط عوامل فروش خود شدند.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی در سطح بازار توسط نماینده‌های فروش این دو شرکت،‌ «گروه صنعتی رازی» نسبت‌به لغو مجوز نمایندگی متخلفین اقدام خواهد کرد.

وی همچنین از اعلام جزئیات خرید هر یک از نماینده‌های این دو شرکت به ستاد تنظیم بازار خبر داد و افزود: «از این پس تمام جزئیات خرید عاملین فروش «یزدتایر» و «آرتاویل‌تایر» به ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد شد تا مشخص شود هر یک از نماینده‌های این دو تایرساز چه تعداد تایر از هر سایز را در سبدهای اعلامی ماهانه خریداری کرده‌اند. 

وی همچنین با اشاره به کاهش تعداد تایرهای اعلامی سبد مشترک «یزدتایر» و «آرتاویل‌تایر» در اسفندماه نیز گفت: این سبد باوجود اینکه از لحاظ تعدادی کوچک شده بود ‌اما در دو مرحله اعلام شد.

سبدهای فروخته‌شده در اولین مرحله به‌صورت کامل به دست نماینده‌های سراسر کشور رسیده است. همچنین کار توزیع و ارسال سبدهای مرحله دوم از دیروز آغاز شده و تا 25اسفندماه ادامه خواهد داشت.

اقدام اخیر «گروه صنعتی رازی» برای ساماندهی بازار شب عید تایر درحالی صورت می‌گیرد که روز گذشته روزنامه «دنیای‌خودرو» در گزارشی از نقش برخی عوامل اصلی فروش شرکت‌های تایرساز در افزایش قیمت تایر گزارش داده بود. 

این افراد که هرماه نزدیک به 20سبد از تایرسازان خریداری می‌کنند، با دراختیار داشتن حجم گسترده‌ای از کالا، ‌نقش موثری در تعیین قیمت تایر در بازار دارند. فروش تایر در دفاتر تجاری و عدم عرضه مستقیم کالا توسط افراد و شرکت‌های مذکور سبب شد نرخ برخی سایزهای تایر در بازار شب‌عید به دوبرابر قیمت مصوب دولتی افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =