تویوتا لندکروز

به عنوان آخرین مورد تاثیرگذار و شاید مهم‌ترین آن‌ها، قیمت لاستیک خودرو یک فاکتور تعیین کننده در هزینه لندکروز است.

حتماً بسیاری از خوانندگان این ادعا را دارند که کسانی که بین ۲ تا ۳ میلیارد پول پرداخت قیمت تویوتا لندکروز را دارند، حتماً توانایی خرید قطعات و نگهداری آن را هم دارند. اما موضوع بحث ما این نیست که آیا برخی توانایی نگهداری چنین خودروهایی را دارند یا خیر؟ بلکه ما در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که آیا خرید تویوتا لندکروز به عنوان یک خودروی شخصی پیشنهاد مناسبی است؟ و آیا دسترسی به گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین قطعات این خودرو راحت است؟

در این مطلب ابتدا می‌خواهیم ببینیم که آن تویوتا لندکروز یا سایر خودروهای میلیاردی ایران نیاز به چه تجهیزاتی برای نگهداری دارند و سپس ببینیم که قیمت این تجهیزات در بازار به چه صورت است.

 چه مواردی برای نگهداری تویوتا لندکروز لازم است؟

 قبل از هر چیزی باید بدانیم که بیشتر خرید و فروش تویوتا لندکروز در سطح بازار برای کارهای آفرود و برای طبیعت گردی صورت می‌گیرد. این خودرو با شاسی بلند خود و سیستم انتقال نیروی منحصر به فرد خود می‌تواند سخت‌ترین مسیرها را با سهولت عبور کند و مشکل خاصی نداشته باشد. این هیولای شرکت تویوتا از یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک و از یک جعبه دنده دو دیفرانسیل بهره می‌برد و از سیستم قدرت کمکی هیدرولیکی استفاده می‌کنند.

 مصرف سوخت تویوتا لندکروز در حدود ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و ستاره ایمنی اروپا را دارد. معمولاً شرکت‌های وارد کننده برای این خودرو حدود ۶۰ ماه گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر مسافت در نظر می‌گیرند و از سیستم‌های ایمنی مختلف برای آن استفاده شده است. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۵ است از سیستم‌های هوشمند پشت سری و همچنین سیستم‌های مختلفی مانند نمایشگرهای دیجیتال سیستم‌های برقی برای کنترل صندلی و چراغ‌ها بهره می‌برد.

 با توجه به توضیحاتی که داده شد، انجام سرویس‌های دوره‌ای، شرایط نگهداری از رنگ خودرو، قطعات یدکی و بدنه‌ها، تعویض لاستیک، تعویض روغن و مصرف بنزین به عنوان هزینه‌های تویوتا لندکروز شناخته می‌شود.

 بررسی هزینه‌های تویوتا لندکروز با توجه به شرایط استفاده از آن

در وهله اول خودروی لندکروز به عنوان یک خودرو با موتور قوی شناخته می‌شود و به همین دلیل مصرف سوخت آن بالاست. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۳ لیتر بنزین می‌سوزاند و ممکن است در شرایط آفرود این مصرف بیشتر هم بشود. بنابراین طبیعی است که از لحاظ هزینه مصرف بنزین، باید قیمت بالایی برای خودرو در نظر بگیرید.

موضوع بعدی تعویض روغن این خودرو است. شاید به هنگام پرداخت قیمت تویوتا لندکروز به هزینه تعویض روغن آن توجه چندانی نداشته باشید اما به مرور زمان متوجه می‌شوید که امکان استفاده از روغن‌های معمولی برای این خودرو را ندارید. متاسفانه این خودروها نیاز به روغن مخصوص و با کیفیت برای پیشرانه خود هستند که باید از مرز وارد شود. تعویض روغن خودرو و سایر قطعات آن قیمتی در حدود هر لیتر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه داشته باشد. بنابراین به ازای هر تعویض روغن معمولاً قیمتی در حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان باید بپردازید.

موضوع مهم دیگری که به طور مستقیم بر نگهداری این خودرو تأثیر دارد، تأمین قطعات تویوتا لندکروز است. خوشبختانه شرکت ایرتویا نماینده وارد کننده این خودروها در بازار ایران است و یک منبع خوب برای خرید و فروش تویوتا لندکروز محسوب می‌شود. البته مدل‌های تویوتا با موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی توسط این شرکت وارد نمی‌شود و این شانس شما را برای پیدا کردن قطعه کمی سخت می‌کند. ضمن اینکه نباید از سایت دیوار چشم‌پوشی کنید که به عنوان یک منبع خوب برای پیدا کردن قطعات این خودروها شناخته می‌شود.

به عنوان آخرین مورد تاثیرگذار و شاید مهم‌ترین آن‌ها، قیمت لاستیک خودرو یک فاکتور تعیین کننده در هزینه لندکروز است. اگرچه شما ممکن است انواع مختلفی از این خودروها را در خیابان ببینید، اما فلسفه استفاده از آنها برای جاده‌های آفرود و برای طبیعت گردی است. این یعنی شما به عنوان صاحب خودرو باید خود را برای پرداخت قیمت سرسامآور لاستیک‌های آن آماده کنید. بررسی‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت لاستیک‌های لندکروز و پرادو مبلغی بین ۳ میلیون تا ۵ میلیون تومان است.

 اگر به تمامی این موارد، مسئله سرویس‌های دوره‌ای و استهلاک خودرو به دلیل بالا رفتن طول عمر آن اضافه کنید، به احتمال زیاد به این نتیجه خواهید رسید که هزینه نگهداری آن هم نسبتاً بالاست. البته لازم به ذکر است که چنین هزینه‌هایی برای یک خودرو در حد ۲ تا ۳ میلیارد تومان نمی‌تواند سرسام آور باشد و به همین دلیل افراد زیادی برای پرداخت قیمت تویوتا لندکروز کاندید می‌شود.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسیم زمانی GB ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    17 2
    من مبخوام و بهش میرسم
    • رسول IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      5 0
      منم همین طور
  • رضا IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    6 2
    هزینه ی تعویض روغن ذکر شده اشتباه است.لندکروز ۶ سیلندر ۶.۲ لیتر روغن میگیرد.و‌ با تعویض فیلتر ها در نمایندگی ایرتویا حدودا ۱.۵ میلیون خرج بر میدارد.
  • علی IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 3
    جدا از قیمت خودرو هزینه آن نسبت به بازدهی که داره عالیه. در ضمن خراب نشدن این خودرو به لحاط استحکام قطعات مخصوصا قطعات مصرفی میتوان گفت کم خرج ترین خودرو لندکروزه
  • RoyaBroumand IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    4 0
    بنظر من بهترین شاسی بلند در نوع خودشه و فوق العاده زیبا و قدرتمند من عاشق لندکروزم و حتما یه روز میخرمش
  • ابراهیم دولت نژاد IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    6 1
    من ۲۰۲۰ شو دارم واقعا راضی ام تویوتا چیز دیگه ای است
  • Amir IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 1
    سلام و عرض ادب دوستانی که از این خودرو استفاده کردن بیشتر راهنمایی کنن لطفا میخام بخرم
  • امیر حسین IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    لندکروز یک چیز دیگه است انشاالله زودی میخرم
  • میرزاییایلیا IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 1
    09141280018 تویتارندکروز میخام سیاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =