خدمات تعمیرگاهی

130واحد صنفی تعمیرگاهی در طرح کشیک نوروزی پایتخت به ارائه خدمت خواهند پرداخت

روز گذشته جلسه‌ای با حضور رؤسا و نمایندگانی از اتحادیه‌های تعمیرکاران خودرو، لوازم یدکی، لاستیک و روغن، ماشین‌ساز و فلزتراش، باتری‌سازان، صافکاران و نقاشان و اتوسرویس تهران برگزار شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، در این جلسه که با حضور علی فاضلی به عنوان عضو هیات‌مدیره اتاق اصناف تشکیل شد، مشکلات موجود در زمینه کیفیت لوازم یدکی خودرو، واردات قطعات، شیوه‌های تامین نیاز بازار و موانعی که در مسیر واردات لوازم یدکی و قطعات وجود دارد، موردبررسی قرار گرفت. 

لزوم رفع موانع ترخیص قطعات از گمرک
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» با اشاره به این‎که این مشکلات و موانع، همه اصناف حاضر در این جلسه را با چالش مواجه کرده است، گفت: «به این ترتیب موضوع شیوه‌های هموارکردن مسیر ترخیص لوازم یدکی و قطعات مانده در گمرک موردبحث قرار گرفت. در این راستا مقرر شد در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح مساله شود تا پس‌از یافتن راهکاری برای رفع این موانع، هرچه سریع‌تر قطعات یدکی، لاستیک، روغن، باتری و... را به دست زیرمجموعه برسانیم.»

علیرضا نیک‌آیین با بیان اینکه تنها به این روش امکان حل مشکلات و تامین نیاز بازار شب عید فراهم می‌شود، اظهار کرد: «مساله این است که لوازم یدکی و قطعات به میزان کافی وارد شده است. در واقع حجم لوازم یدکی مانده در انبار گمرکات کشور قابل توجه و زیاد است. اما در زمینه ترخیص آن‎ها موانع بسیاری وجود دارد.»

تشکیل کارگروه اصلاح ساختار حوزه لوازم یدکی

مشاور رئیس اتاق اصناف در مدیریت بازرسی و نظارت با توضیح این مطلب که کیفیت قطعات موجود در بازار باید به دقت کنترل شود، تاکید کرد: «کیفیت قطعات خودرو از این نظر که با ایمنی و سلامت مصرف‌کنندگان در ارتباط است، بسیار حائزاهمیت است.  اگر کنترل صحیح در این زمینه وجود نداشته باشد، شاهد وقوع حوادث و سوانح ناشی‌از مشکلات فنی خودروها خواهیم بود که هزینه زیادی را نیز تحمیل خواهد کرد.»

وی در خصوص قیمت لوازم یدکی در بازار گفت: «می‌توان گفت از دوماه قبل تا امروز به آن شکل شاهد افزایش قیمت در بازار نبوده‌ایم و در واقع تا حدی با ثبات و حتی سکون قیمت‌ها در بازار لوازم یدکی مواجه بوده‌ایم.»  

نیک‌آیین با تاکید بر این‎که اصلی‌ترین مشکل درحال‎حاضر نحوه کنترل و نظارت بر توزیع و کیفیت قطعات است، تصریح کرد: «کارگروهی که به این منظور تشکیل شد و دیروز اولین جلسه را برگزار کرد، قرار است این مشکلات را با جدیت پیگیری کند. ضمن این‎که مقرر شده است مطالعاتی درخصوص آمارهای مختلف و مرتبط با این حوزه‌ها انجام شود.»

وی با اشاره به تاکید علی فاضلی، عضو هیات مدیره اتاق اصناف بر لزوم پوست‌اندازی اتحادیه‌های فعال در این حوزه و تغییر سیستم فعالیت از سنتی به روش‌های جدید و کارآمد، ادامه داد: «این کارگروه مسئولیت تغییر ساختارهای نامناسب و حل چالش‌های موجود در این حوزه را برعهده دارد. ضمن این‎که با توجه به شرایط دشواری که در پی تحریم‌های اقتصادی در کشور ایجاد شده است، این کارگروه تلاش می‌کند موقعیت ایجاد شده با کمترین آسیب و با موفقیت پشت سر گذاشته شود.»

مرکز پیام 24ساعته برای پشتیبانی عملکرد تعمیرگاه‌ها در ایام نوروز

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در بخش دیگری از اظهارات خود درخصوص تعرفه‌های خدمات تعمیرگاهی در ایام نوروز، گفت: «ارائه خدمات تعمیرگاهی به مشتریان تا 20فروردین 98 براساس تعرفه‌های سال 97 صورت می‌گیرد و در چارچوب خدمت‌رسانی در این حوزه تا تاریخ اعلام‌شده هیچ‌گونه تغییر قیمتی نخواهیم داشت.» 

نیک‌آیین با اشاره به نحوه برخورد با تخلفات در این بازه زمانی، اظهار کرد: «در روزهای پایانی سال تعداد بازرس‌ها و نظارت بر بازار را افزایش داده‌ایم. می‌توان گفت در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.»

وی در ادامه افزود: «همچنین برای ایام نوروز، طرح کشیک در نظر داریم و  براساس لیستی از تعمیرکاران که در اطلاع‌رسانی‌های خود اتحادیه اعلام می‌شود، حدود 130واحد صنفی تعمیرگاهی در تهران به ارائه خدمت می‌پردازند.»

نیک‌آیین با اشاره به اینکه برای پوشش نارضایتی‌ها و رسیدگی به شکایات مشتریان در ایام نوروز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است، گفت: «یک مرکز پیام 24ساعته به این منظور تشکیل شده است که عملکرد واحدهای کشیک را پشتیبانی کند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =