کد خبر: 224436
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
پلاگین‌-هیبریدهای مرسدس بنز

گروه خودروسازی دایملر اعلام کرده که در سال ۲۰۱۹ نسخه‌های پلاگین-هیبرید محصولات بنز راهی خط تولید این شرکت خواهند شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این روند بخشی از برنامه طولانی‌مدت برند EQ با سرمایه‌گذاری عظیم ۹میلیارد دلاری گروه دایملر است. طبق این برنامه در سال جاری نسخه‌های پلاگین از C کلاس، E کلاس و S کلاس به همراه یک موتوربرقی با توان ۱۲۱اسب‌بخار عرضه خواهند شد که می‌توانند مسافت۵۰کیلومتر را با یک بار شارژ کامل باتری‌ها بپیمایند.

به‌غیراز موتورهای بنزینی، پیشرانه دیزلی C کلاس و E کلاس نیز مجهز به این موتورهای برقی خواهند شد. به‌این‌ترتیب تا پایان سال جاری میلادی تعداد خودروهای پلاگین هیبرید مرسدس به رقم ۱۰مدل می‌رسد و البته برنامه‌ریزی‌شده که تا پایان سال ۲۰۲۰ شاهد حضور حداقل ۲۰مدل پلاگین-هیبرید در میان محصولات بنز باشیم.

از این میان نسل بعدی S کلاس که قرار است سال آینده معرفی شود، یکی از شاخص‌ترین و موردانتظارترین محصولات پلاگین-هیبرید بنز خواهد بود که حتی قرار است نسخه تمام برقی آن نیز معرفی شود.

به‌غیراز این مدل‌ها می‌توان به GLC و GLE اشاره کرد که از میان شاسی‌بلندهای مرسدس به‌صورت پلاگین هم عرضه می‌شوند. اما به هر صورت تقدم با معرفی A کلاس PHEV خواهد بود که تبدیل به رقیب آئودی A3 E-tron خواهد شد.

بنز قرار است به‌غیراز موتور ۱.۳ لیتری بنزینی به یک موتوربرقی با توان ۹۰اسب‌بخار نیز مجهز شود و همین سیستم قرار است روی B کلاس و شاسی‌بلند سایز کوچک GLB نیز اجرایی شود.

توجه به خودروهای پلاگین-هیبرید به این خاطر است که طبق برنامه‌ریزی بنز از سال ۲۰۲۲ باید توجه این شرکت روی نسخه‌های تمام برقی برود و درواقع نسخه‌های پلاگین-هیبرید به‌عنوان نسخه‌های پایه از هر خودرو عرضه شود.

به‌این‌ترتیب تا آن سال گروه دایملر بیش‌از ۱۳۰خودرو برقی معرفی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =