بازار خودرو اروپای غربی

پیش‌بینی بازار خودرو در شرایط ناپایدار اقتصادی ایران کار بسیار پیچیده‌ای است  اما اگر مولفه‌های بازار خودرو را ساده کنیم، با ‌کنارهم قرار دادن آنها به این نتیجه می‌رسیم قیمت‌ها  احتمالا در سال آینده تغییر خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،پیش‌بینی بازار خودرو در شرایط ناپایدار اقتصادی ایران کار بسیار پیچیده‌ای است  اما اگر مولفه‌های بازار خودرو را ساده کنیم، با ‌کنارهم قرار دادن آنها به این نتیجه می‌رسیم قیمت‌ها  احتمالا در سال آینده تغییر خواهد کرد و این اتفاق از اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد. البته این تغییر قیمت‌ها در دو بخش روی خواهد داد نخست در بخش خودروهای داخلی و دوم در بخش وارداتی‌ها. 
درباره داخلی‌ها مشکلات نقدینگی، کاهش واردات قطعات، کمبود و امکان‌پذیر نبودن تولید برخی قطعات، بالا رفتن نرخ ارز و درنهایت کاهش تقاضا به‌دلیل افزایش قیمت‌ها، باعث می‌شود شاهد  تغییر بیشتر بهای خودروها باشیم که این اتفاق در دو بخش رخ خواهد داد. این امر در نخستین مرحله در کارخانه به‌دلیل رشد هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده، کاهش تیراژ تولید و درنتیجه سرشکن نشدن هزینه‌های ثابت تولید رخ می‌دهد  اما بخش دوم در بازار خواهد بود که علاوه‌بر  عوامل فوق دلایل روانی و همچنین دلالی و نقدینگی سرگردان نیز بر روی آن تاثیر می‌گذارد. در بخش خودروهای وارداتی افزایش تعرفه‌ها، اجبار واردکنندگان به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز نیمایی با ارز آزاد،کاهش تقاضا و همچنین افزایش نرخ ارز باعث تغییر قیمت‌های رسمی خواهد شد. البته در بازار نیز تبدیل خودروهای وارداتی به کالای سرمایه‌ای، سرمایه‌های سرگردان  و همچنین آثار روانی احتمالا موجب می‌شوند قیمت‌ها در بازار با افت و خیز و تغییرات گسترده همراه شوند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مشتری داتیس خودرو IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    4 0
    چرا دولت و شرکت داتیس خودرو برای مشتری که دو سال از ثبت نام خرید خودروی ولوو اش می گذرد ارزشی قایل نیستند؟؟؟!!!! این شرکت می گوید ما حسن نیت داشتیم . تا حالا من که حسن نیتی ندیدم . در صورتی حسن نیت این شرکت معلوم خواهد شد که خودروی مشتریان را به قیمت قرارداد تحویل دهد ..... چرا نباید تعرفه واردات کاهش یابد ؟؟؟؟ با این تعرفه واردات و نرخ ارز احتمالا می خواهند خودرو را با قیمت 3 الی 4 برابری به مشتری تحویل دهند . کجای این مسایل اسلامی و اقتصادی است ؟؟!!!
  • ایرانی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    11 3
    رسانه باید در راستای کمک به مردم و جامعه حرکت کند نه تشویش اذهان عمومی، این خبر شما کاملا غیر کارشناسی و این فکر رو به ذهن می آره که شاید شما هم از گرانی خودرو سودی میبرید. وقتی رئیس قطعه سازان میگه الان وقت خرید نیست مردم صبر کنند خودرو به دلیل افزایش تولید و کاهش تقاضا قیمت ها کاهش پیدا میکنه اونوقت شما از کجا این تحلیل رو آوردی؟؟؟؟ چرا با این اخبار میخایید جو جامعه رو به هم بریزید؟؟؟ حالا اگه صداقت داری چاپ کن
  • هاشم IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    5 0
    فقط فقط باید تعرفه برداشته شود و واردات ازاد تا مردم لااقل خودروی خوب با قیمت واقعی سوار شوند اگه به فکر جیب مردم نیستین لااقل به فکر جون مردم باشید اهااااای دولت مردان از رهبر عزیز میخام به این قضیه ورود کنن
    • عادل IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
      0 0
      رهبر هم نظر خودرو ساز های داخلی رو داره. میگه همین لگنهارو بیشتر تولید کنید.
  • امین IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    0 0
    الان این خبر باعث تشویش میشه و مردم میرن باز هم میخرن و این عامل باعث میشه حباب قیمتی بیشتر بشه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =