کد خبر: 224462
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

شرکت تویوتا با توجه به نیاز مشتریانی که در شهرهای شلوغ و پرترافیک زندگی می‌کنند و دارای بحران سوخت و آلایندگی هوا هستند، دست به طراحی خودروی کوچک و کم‌مصرف در کلاس خودروهای شهری یا مینی زد و نام آن را یاریس گذاشت.

تویوتا یاریس از سال 1999 تا کنون تولید می‌شود و اکنون شاهد عرضه نسل سوم این خودرو هستیم. نسل اول یاریس در دو کلاس بدنه سدان و هاچ‎‌بک عرضه شد و با توجه به بازار هدف و کشور مقصد با نام‌های تویوتا ویتز یا پلاتز هم شناخته شد. یاریس در نسل اول خود علاوه بر مصرف کم، ایمنی نسبتاً مناسبی را هم فراهم کرد و از این رو در کلاس خودش مورد توجه قرار گرفت. تویوتا تا سال 2005 به تولید این نسل از یاریس مبادرت ورزید. این نسل با با موتورهای1، 3/1 و 4/1 لیتری تولید شدند و بعد موتور 5/1 لیتری توربوشارژ به بازار آمد.

سال 2005 زمانی بود که مقامات تویوتا تصمیم گرفتند نسل دوم از یاریس را روانه بازار جهانی کنند و علاوه بر ویژگی‌های موفقیت‌آمیز نسل اول، ظاهری مدرن هم به این خودرو دادند تا برای مشتریان شهری جذاب‌تر باشد. یاریس نسل دوم هم در دو کلاس بدنه سدان و هاچ‌بک تولید شد و همین نسل بود که به بازار ایران هم راه یافت و با توجه به فرم بدنه و طراحی کابین از بهترین خودروهای این کلاس در ایران شد. شاید بتوان گفت تویوتا یاریس هاچ بک در ایران اولین هاچ‌ بک مدرن بود. این خودرو با موتورهای 3/1، 5/1، 6/1 و 8/1 لیتری تولید شد که البته تا فقط موتور 3/1 لیتری آن به ایران وارد شد. تویوتا تا سال 2013 به تولید نسل دوم یاریس ادامه داد.

نسل سوم یاریس در سال 2013 عرضه شد که نسبت به نسل‌های پیشین ظاهری جذاب و حتی پیچیده‌تر داشت و ابتدا در کلاس بدنه هاچ‌ بک تولید و بعدتر کلاس بدنه سدان آن هم به بازار وارد شد. تویوتا، در این نسل از یاریس با توجه به پیشرفت‌های روز خودروسازی دنیا، امکانات رفاهی و امنیتی را به طراحی و تولید آن اضافه کرد. نسل سوم یاریس در حالی به صورت استاندارد مجهز به امکاناتی مانند سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم هشدار خروج از خطوط جاده است که رقبای آن این امکانات را به صورت آپشن عرضه می‌کنند.

باتوجه به قیمت نسبتاً پایین، کم‌مصرف و اقتصادی بودن، هم نسل دوم و هم نسل سوم تویوتا یاریس در ایران مورد استقبال قرار گرفت. هم‌اکنون اگر به بازار خودرو و سایت‌های خرید و فروش مانند دیوار مراجعه کنیم می‌بینیم که خرید و فروش آن رونق دارد.

برای کسانی که در شهرهای شلوغی مثل تهران زندگی می‌کنند و با قیمت مناسبی می‌خواهند یک خودرو کوچک و کم‌مصرف خریداری کنند، خرید تویوتا یاریس یک انتخاب جذاب است. بنا بر به شرایط ظاهری و فنی، سال ساخت، کارکرد، کلاس بدنه، نسل و غیره، قیمت آن، متفاوت بوده و بازه نسبتاً گسترده‌ای را شامل می‌شود. به طور مثال یاریس 2008، کارکرد 73 هزار کیلومتر، هاچ‌بک، اتومات، نسبتاً تمیز و دارای بیمه به قیمت 128 میلیون تومان آگهی شده است و به عنوان مثال دیگر تویوتا یاریس 2015، سدان، کارکرد 78 هزار کیلومتر، بی‌رنگ، کاملاً سالم و ایدئال 340 میلیون تومان فروخته می‌شود.
 

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =