کد خبر: 224463
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

برخی لوازم یدکی ممکن است فقط تا مدت کوتاهی مثلا  30 روز، قابل تعویض یا ارجاع باشند. حتما این نکته را در نظر داشته باشید. معمولا برخی فروشندگان آنلاین بابت پس گرفتن لوازم یدکی فروخته شده از مشتری خسارت و یا هزینه ارسال را دریافت می‌کنند.

آنچه بین تمامی صاحبان خودرو اعم از خودروهای ژاپنی، آلمانی، کره‌ای و غیره مشترک است، علاقه این افراد به نگهداری هر چه بهتر خودروی خود و حصول اطمینان از عملکرد صحیح و مناسب آن است. اما از آنجا که تعمیرات و گاهی تعویض قطعات برای تضمین عملکرد صحیح و هر چه بهتر خودرو امری اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین بهترین راه این است که از لوازم یدکی مناسب و با کیفیت برای خودروی ژاپنی خود استفاده کنید.

شما آزادید که لوازم یدکی مزدا یا لوازم یدکی تویوتای خود را از میان لوازم یدکی اصلی، لوازم یدکی OEM و یا لوازم یدکی دست دوم خریداری کنید اما نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود کیفیت این قطعات است.

به منظور حصول اطمینان از یک خرید مقرون به صرفه بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

روند بازگرداندن کالا

در بسیاری از موارد، به ویژه هنگام خرید لوازم یدکی دست دوم باید احتمال ناسالم بودن و یا نا مناسب بودن لوازم یدکی خریداری شده را در نظر گرفته و حتما درباره روند و چگونگی پس دادن قطعه سوالاتی بپرسید. چنانچه امکان مرجوع کردن لوازم یدکی دست دوم وجود ندارد، به هیچ عنوان اقدام به خرید آن نکنید. هر چقدر هم که لوازم یدکی مزدا و یا لوازم یدکی تویوتا ی خود را ارزان‌تر خریداری کنید باز ارزش این را ندارد که قطعه خراب و نا مناسب بخرید که امکان مرجوع کردن آن هم وجود نداشته باشد. حتما پیش از خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی روند مرجوع کردن و بازدگرداندن کالا را مطالعه کرده و یا از فروشنده به دقت بپرسید.

برخی لوازم یدکی ممکن است فقط تا مدت کوتاهی مثلا  30 روز، قابل تعویض یا ارجاع باشند. حتما این نکته را در نظر داشته باشید. معمولا برخی فروشندگان آنلاین بابت پس گرفتن لوازم یدکی فروخته شده از مشتری خسارت و یا هزینه ارسال را دریافت می‌کنند.

حفظ ظاهر شیک خودرو

ممکن است این نکته به نظر برخی بی اهمیت بیاید. اما وقتی قصد خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی نظیر چراغ جلو، دستگیره درب، سپر و یا قطعاتی که با ظاهر اتومبیل سر و کار دارند را دارید، باید مراقب باشید که قطعه جدید با ظاهر کلی خودروی ژاپنی شما هماهنگ باشد.

گاهی این اختلاف در سبک و ظاهر تنها به آسیب زدن به ظاهر خودرو ختم نمی‌شود بلکه می‌تواند کارآیی خودرو را نیز تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال چنانچه سپری که خریداری می‌کنید مناسب خودرو نباشد، به مرور زمان می‌تواند موجب آسیب دیدن اتومبیل شود. بنابراین اگر قصد خرید قطعات جانبی یا لوازم یدکی مزدا یا لوازم یدکی تویوتا دارید، حتما به این نکته دقت کنید.

خرید لوازم یدکی نو برای خودروهای ژاپنی

در خرید برخی قطعات و لوازم یدکی خودروهای ژاپنی اصلا و به هیچ عنوان نباید ریسک کنید. قطعات بزرگی که در خودرو دارای نقش کلیدی بوده و چندین عملکرد ماشین را تحت تاثیر قرار می‌دهند در این دسته قرار دارند. از جمله این قطعات می‌توان به رادیاتور، گیربکس و یا دینام اشاره کرد. این قطعات حتما باید همراه با ضمانت خریداری شوند و بهتر است در این موارد حتما لوازم یدکی نو و اصلی را خریداری کنید.

از دیگر قطعاتی که حتما باید نو خریداری شوند و دست دوم آن‌ها کارآیی ندارد، می‌توان به استارت و لنت ترمز اشاره کرد زیرا این قطعات به مرور زمان کهنه شده و از بین می‌روند و خرید دست دوم این قطعات اصلا به صرفه نیست.

از مراکز بزرگ خرید نکنید.

اگر قصد دارید هزینه کمتری پرداخت کنید، هرگز اقدام به خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی از فروشگاه‌ها و مراکز بزرگ لوازم یدکی دست دوم نکنید. چون علاوه براینکه این مراکز در میان کالاها برخی قطعات نا سالم را نیز به شما می‌فروشند، خدمات پس از فروش و گارنتی و یا تعویض قطعات نیز نسبت به مغازه‌های محلی کوچک خیلی کمتر است. اغلب این مراکز به علت مکان مناسب فروشگاه خود از شرایط استیصال افراد سو استفاده می‌کنند.

ضمانت و گارانتی لوازم یدکی

حتی اگر لوازم یدکی مزدا و یا لوازم یدکی تویوتا را بصورت دست دوم و از اوراقی‌های اتومبیل خریداری می‌کنید، باز هم درخواست گارانتی و ضمانت کرده و شرایط آن را به دقت بررسی کنید. مراکز فروش لوازم یدکی خودروهای ژاپنی دست دوم آنلاین ممکن است در شروط ضمانت و گارانتی کالا نکات نادرست و نامناسبی را بنویسند. بنابراین شرایط ضمانت کالا را حتما با دقت مطالعه کنید.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =