کد خبر: 224497
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
پونتیاک

در سال 1970 نسل دوم پرنده آتشین به بازار آمد که مورد توجه بسیار جوانان قرار گرفت. حذف سپر و وجود دو دریچه هوا در جلوی این خودرو به آن ظاهری خشن داده بود.

در سال 1926 میلادی شرکت پونتیاک کار خود را آغاز کرد. این شرکت زیر مجموعه اوکلند موتور بود و شرکت اوکلند موتور خود یکی از شرکت های تابعه شرکت جنرال موتورز بود. پس از مدتی فعالیت، در سال 1933 پونتیاک از شرکت اوکلند موتور پیشی گرفت و مستقیما زیر نظر جنرال موتورز محصولات خود را تولید و عرضه می کرد.

در سال 2009 شرکت جنرال موتورز اعلام کرد که شرکت پونتیاک را تا سال 2010 منحل خواهد کرد. شرکت پونتیاک سر انجام آخر اکتبر 2010 آخرین نمایندگی خود را تعطیل نمود.

پونتیاک خودرویی برای مسابقه و خیابان بود که با دست ساخته می شد.  در سال 1967 مدل جدیدی با نام پرنده آتشین (Firebird) با استفاده از برخی قطعات و شاسی کامارو توسط پونتیاک به بازار عرضه شد. این مدل با دو موتور 6 و 8 سیلندر تولید می شد و تولید آن تا سال 1969 ادامه داشت .

در سال 1970 نسل دوم پرنده آتشین به بازار آمد که مورد توجه بسیار جوانان قرار گرفت. حذف سپر و وجود دو دریچه هوا در جلوی این خودرو به آن ظاهری خشن داده بود. این مدل پونتیاک با چند نوع موتور قابل سفارش بود. ساده ترین مدل با موتور 6 سیلندر با قدرت 155 اسب بخار ساخت شورولت ارائه می شد.  مدل های قدرتمندتر با موتور 8 سیلندر به حرکت در می آمدند که ساده ترین آنها مدل Firebird Espirit بود که موتور V8/350  با قدرت ۲۵۵ اسب بخار داشت. مدل قوی تر Formula Firebird نام داشت که دارای موتور V8/400 با قدرت 335 اسب بخار بود. در این مدل برای اینکه به آن ظاهری پر ابهت بدهند بر روی کاپوت آن دریچه هایی را برای ورود هوا قرار دادند. قوی ترین مدل این سری، پونتیاک ترانس ام (Trans AM Firebird) بودند که مشتری می توانست یکی از موتورهای V8/400 با قدرت های 345، 370 و 500 اسب بخار را انتخاب نماید.

طراحی داخلی:

در طراحی داخلی پونتیاک، توجه به سادگی، خشن بودن و القای راندن یک خودروی مسابقه ای کاملا رعایت شده است. راننده این خودرو با دیدن داشبورد خشن و فلزی، فرمان فلزی و سادگی اجزای داشبود، خود را در داخل یک خودروی مسابقه ای خواهد دید. صندلی ها و تودوزی چرمی این خودرو راحتی کافی را برای راننده تامین می کند. در زمان بررسی نمای داخلی این خودرو، باید به این موضوع که پونتیاک محصول بیش از چهل سال قبل است، توجه کنیم و انتظار سیستم های مدرن و دیجیتال را از این خودرو نداشته باشیم.

طراحی خارجی:     

جلو پنجره با خطوط شبیه ابرو و کاپوت پر ابهت همراه با هواکش های بیرون آمده از داخل موتور، نشان عقاب روی کاپوت و ... همگی نشان از سعی طراح خودرو برای ترکیب زیبایی و خشونت در طرح بدنه پونتیاک ترانس ام، دارد. رینگ های اسپرت این خودرو با طرحی شبیه لانه زنبور جلوه خاصی به این خودرو می دهد. سپر های یکپارچه در زمان خود طرحی پیشرو بوده است. دو درب بودن این خودرو به آن حالت اسپرت بیشتری داده است.

وب سایت دیوار بزرگترین محل خرید و فروش اینترنتی خودرو است که خودروهای نو و دست دوم را به علاقمندان ارائه می دهد. برای خرید مدلهای مختلف این خودرو می توانید به سایت دیوار مراجعه کنید. با توجه به اینکه پونتیاک خودرویی است که متقاضیان خاص خود را دارد، در صورتی که شما قصد فروش پونتیاک خود را دارید، آگهی خود را در سایت دیوار ثبت کرده و از کل دنیا بیننده داشته باشید.

منبع :‌ ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =