بنز‌

در سال‌های اخیر عادت داشتیم برای مشاهده خودروهای خاص و دیدنی در ایام نوروز به برج میلاد برویم اما این‌بار «پارک ارم» میزبان نمایشگاه نوروزی خودروهای کلاسیک، مسابقه‌ای تیونینگ و موتورسیکلت‌های خاص بود. ب

به گزارش «اخبار خودرو»،  در سال‌های اخیر عادت داشتیم برای مشاهده خودروهای خاص و دیدنی در ایام نوروز به برج میلاد برویم اما این‌بار «پارک ارم» میزبان نمایشگاه نوروزی خودروهای کلاسیک، مسابقه‌ای تیونینگ و موتورسیکلت‌های خاص بود. برای بازدید از این نمایشگاه علاقه‌مندان از ۴ تا ۱۰ فروردین فرصت داشتند به پارکینگ غربی این مجموعه مراجعه کنند و به دیدن حدود ۷۰ دستگاه وسیله‌نقلیه خاص و دیدنی بروند. احمد کلهر، مسئول برگزاری این نمایشگاه در مصاحبه با روزنامه «دنیای‌خودرو» از حضور حداقل ۲۰دستگاه موتورسیکلت از انواع اسپرت‌شهری، مسابقه‌ای، کراس و مینی در کنار ۵۰ دستگاه خودرو به‌صورت چرخشی اشاره داشت. به‌گفته او این خودروها به‌صورت چرخشی در چادر برگزاری این نمایشگاه قرار گرفتند. گزارش ما در آخرین روز از برگزاری این نمایشگاه تهیه شد، اما به‌دلیل همزمانی این روز (۱۰‌فروردین) با برگزاری مسابقه فوتبال دربی شهر تهران، استقبال کمتری از آن نسبت‌به دیگر روزها شده بود و خودروهای حاضر نیز تقلیل پیدا کرده بودند.
1. بهترین نمایشگاه برای بنزدوستان

هرچند در این نمایشگاه محصولات متعدد و متنوعی از گروه خودروسازی جنرال‌موتورز حضور داشتند اما  بنزسواران پایتخت بیشترین تعداد خودرو را در این نمایشگاه به خود اختصاص دادند و علاوه‌بر این تنها خودروهای این نمایشگاه بودند که اطلاعاتی را هرچند مختصر در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشتند. در این میان می‌توان به نسل‌های مختلف S و SEL با کد اتاق‌های  W108، W116، W126  و W201 اشاره کرد که هرکدام به ترتیب بالا متعلق به سال‌های ۱۹۷۰،‌ ۱۹۷۴، ۱۹۷۸، ۱۹۹۰ و ۱۹۸۴ بودند. در این میان سه دستگاه بنز اتاق W115 که به مدل معماری مشهور هستند نیز در جمع Sکلاس‌ها حضور داشتند که هرکدام به‌نوعی خاص و ویژه بودند، اما خودرو سبزرنگ مدل ۲۲۰ به خاطر ارتفاع کم و خوش‌ذوقی مالک که به خوبی به این خودرو رسیدگی کرده بود، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.


2.قلمرو آمریکایی‌ها

در آن‌سوی چادر برگزاری نمایشگاه یک ردیف کامل به کلاسیک‌های آمریکایی اختصاص‌یافته بود؛ از کادیلاک و پونتیاک‌های پهن‌پیکر گرفته تا وانت سیلورادو مشکی‌رنگی که با قاب براق و میخی‌شکل مهره‌های چرخش کاملا تهدیدکننده به‌نظر می‌رسید. باآنکه عادت داریم در نمایشگاه خودرو انواع و اقسام فوردهای موستانگ را در نمایشگاه خودروهای کلاسیک ببینیم، این بار مسئولان نمایشگاه خوش‌سلیقگی کردند و صرفا یک دستگاه موستانگ مک‌وان مشکی‌رنگ را به نمایشگاه آوردند اما در مقابل انواع مختلف از نسل‌های گوناگون شورولت کامارو در این نمایشگاه خودنمایی ‌می‌کردند. البته شورولت‌بازان صرفا با سیلورادو و کامارو نیامده بودند و چند دستگاه از نسل‌های اولیه ایمپالا نیز در این نمایشگاه حضور داشتند که به‌خاطر تعداد محدود و ظاهر خاص‌شان بار کلاسیک نمایشگاه را افزایش داده بودند. درنهایت می‌توان به فورد فایرلین قرمزرنگ اشاره‌ کرد که احتمالا قدیمی‌ترین و آوانگاردترین خودرو این نمایشگاه بود.

3.  وانت پیکان‌اسپرت 

در بخش انتهایی محل برگزاری نمایشگاه و در ‌سوی دیگر سالن موتورسیکلت‌های خاص، چند دستگاه خودرو مسابقاتی و تیون‌شده ازجمله پیکان، فولکس گلف، ب‌ام‌و ۲۰۰۲ و نیسان سیلویا مخصوص دریفت قرار داشتند. در این میان یک خودرو دست‌ساز شبه‌فرومولا با موتور بی‌پی مزدا نیز خودنمایی می‌کرد که عمده بخش‌های فنی و پیشرانه آن، بدون پوشش پشت راننده قرار گرفته بودند. درنهایت باید به این مورد اشاره‌کنیم که باتوجه به دستور وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون اتومبیلرانی به‌منظور کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، هیات موتورسواری و اتومبیلرانی تهران در مکان برگزاری این نمایشگاه بخشی را جهت دریافت کمک‌های مردمی و ارسال آن با استفاده از پتانسیل خودروهای آفرود درنظر گرفته بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =