کد خبر: 224548
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

ترمزهای سرامیک کربنی مزیت‌های عملکردی غیرقابل‌انکاری دارند. کاهش قابل‌توجه وزن قطعا روی ثبت لپ تایم‌های بهتر در پیست تاثیر خواهد داشت.

به گزارش «اخبار خودرو»،اگر خودرو اسپرت و جدید خود را با ترمزهای سرامیک کربنی سفارش می‌دهید و آن را به‌خاطر پرفورمنس و طول عمر بیشتر دوست دارید، پس بدانید شاید در حال انتخاب آپشن اشتباهی هستید. این را یکی از مسئولان پورشه در استرالیا می‌گوید. پاول واتسون اذعان کرده زمانی که پورشه برای اولین بار ترمزهای سرامیک کربنی را به بازار عرضه کرده آن‌ها را با کپشن آخرین قطعه‌ای از خودرو که نابود می‌شود بازاریابی کرده است اما به‌سرعت مشخص‌شده که این گفته‌ها صحیح نبوده است. 
البته ترمزهای سرامیک کربنی مزیت‌های عملکردی غیرقابل‌انکاری دارند. کاهش قابل‌توجه وزن قطعا روی ثبت لپ تایم‌های بهتر در پیست تاثیر خواهد داشت. البته اگر دائما به پیست سر بزنید نباید انتظار طول عمر خیلی زیادی را از این دیسک‌های ترمز داشته باشید چراکه گرمای تولیدی باعث تخریب فیبر کربن دیسک‌ها می‌شود بنابراین اگر آخر هفته‌ها به پیست می‌روید همیشه توصیه می‌کنیم که از دیسک‌های آهنی استفاده کنید. به گفته او این ترمزها مناسب کسانی است که تمیز کردن رینگ‌های خودرو را دوست ندارند. این ترمزها باعث کثیفی رینگ‌ها نمی‌شوند که این‌یک مزیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =