کد خبر: 224556
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
بی وای دی F3

بی وای دی F3 در حین ۱۵ سالی که وارد عرصه خودروسازی شده، موفقیت‌های زیادی را به خصوص در زمینه تولید خودروهای هیبریدی کسب کرده است. پلتفرم بی وای دی F3 همان پلتفرم تویوتا کرولا نسل نهم است که یک سدان شهری، با دماغه‌ای نسبتاً کشیده و صندوق مناسب است.

 طراحی جلوی بی وای دی F3 یک طراحی شرقی است به طوری که چراغ‌های جلوی اتومبیل به شکل بی قاعده‌ای قرار گرفته است، جلو پنجره مشبک، خطوط کروم ازهم شکسته و در کل خطوط شکسته زیادی را در طراحی این مدل ملاحظه می‌کنید که کاملا سلیقه ایست. طراحی عقب بی وای دی F3 به گونه ایست که چراغ‌های عقب ماشین خیلی خاص طراحی شده و داخل آن انواع و اقسام نورها را مشاهده می‌کنید. ال ای دی خطی و لامپ معمولی دارد و یک خط کرومی طولانی در پشت ماشین به تبعیت از دو خط کرومی جلوی ماشین مشاهده می‌کنیم. سنسور دنده عقب ماشین روی سپر عقب ماشین قرار دارد.

 طراحی داخلی بی وای دی F3 یکی از نقاط قوت آن می‌باشد ، با توجه به قیمت آن خیلی به روز و خوب است. در وسط داشبورد یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی وجود دارد و بالای آن هم یک طرح پاپیونی خروجی تهویه مطبوع است. در فضای داخلی قسمت جلو هم، در درها فقط پلاستیک استفاده شده است. صفحه پشت فرمان دارای عقربه‌های آنالوگ می‌باشد اما در بین شمارنده‌ها دو دایره وجود دارد که اطلاعات دیجیتالی خوبی را مثل نمایشگر سرعت لحظه‌ای نمایش می‌دهد. نکته قابل توجه در مورد نمایشگر مالتی مدیا بی وای دی F3 این است که نمایشگر آن خیلی خوب و روان کار می کند.

بی وای دی F3، ۲ ایربگ دارد و توانسته است ۵ ستاره ایمنی را بگیرد. فقط در حالت ایستا پدال گاز را فشار دهید اجازه نمی‌دهد که دور ماشین از ۴۰۰۰ بیشتر شود و دور را پایین تر می‌آورد و گاهی اوقات این اتفاق در هنگام حرکت هم می‌افتد که دلیل آن جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور است. موتور بی وای دی F3، ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند ۷ اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. حجم موتور بی وای دی F3 در مقایسه با دنا پلاس کمی کمتر است بنابراین، اسب بخار کمتری هم تولید می‌کند و کمی هم مصرف سوخت آن کمتر است.

گیربکس‌های بی وای دی F3، ۵ سرعته دستی است همانند دنا پلاس البته در بازارهای دیگری گیربکس دوال کراچ ۶ سرعته دارد. وضعیتی که گیربکس دستی دارد این است که دنده‌ها به خوبی جا می‌افتند و ضرایب دنده خوبی دارد. از طرف دیگر این گیربکس‌های دستی می‌تواند برای این ماشین ضعفی باشد به دلیل اینکه در همین رنج قیمت با کمی بیشتر یا کمتر می‌توان یک سدان با گیربکس اتوماتیک تهیه کرد ولی خب دنده دستی هم مخاطبان خاص خود را دارد.

فرمان ماشین بسیار نرم است به طوری‌که ماشین را کاملا در کنترل دارید و دید خوبی نسبت به اطراف دارید، ترمزهای آن بوش آلمان است. در بحث شتاب: شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۱۴.۵۸ ثانیه و شتاب ۰ تا ۶۰ در ۶.۳۴ ثانیه به دست می‌آید.

با حذف گزینه‌های گیربکس اتوماتیک بزرگترین رقیب بی وای دی F3 دنا پلاس است که مزیت های بی وای دی F3 نسبت به دنا پلاس آپشن‌هایی همچون دوربین آینه بغل یا کی لس می‌باشد در عین حال ظاهر آن بسیار سلیقه‌ای است.

برای مشاهده قیمت و خرید و فروش خودرو بی وای دی F3 می توانید به سایت دیوار که هم اکنون بزرگترین سایت خرید و فروش خودرو در ایران است مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =