محصولات سرکان

بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فیلتر خودرو در کشور قیمت محصولات خود را تا 35درصد افزایش داد.

  به گزارش «دنیای خودرو»، ‌شرکت فیلتر سرکان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فیلتر خودرو در کشور فروش خود را در سال جدید با افزایش 35درصدی قیمت‌ها آغاز کرده است. سرکان که به اذعان فعالان بازار، باکیفیت‌ترین محصولات در گروه فیلترهای هوا،‌ روغن،‌ سوخت و کابین را در کشور تولید می‌کند، در اولین روزهای کاری سال جدید قیمت محصولات تولیدی خود را واقعی کرده  است‌.

بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته از بازار فروش انواع فیلتر در تهران،‌ افزایش 35درصدی قیمت محصولات سرکان باعث شده است قیمت‌های این تولیدکننده با رقبای خود در بازار فاصله‌  دو برابری داشته باشد. در حال حاضر فیلتر سرکان بیشترین سهم از بازار فروش انواع فیلترهای خودرو را در اختیار دارد و در زمینه تولید فیلتر هوای خودروهای سبک،‌ موفق به تولید فیلتر هوای مورد نیاز 90مدل خودرو سبک موجود در کشور شده است.

این شرکت در حال حاضر فیلتر هوای 98مدل از خودروهای سنگین موجود و فعال در کشور را نیز تامین و تولید می‌کند که با توجه به حجم بالای تولید و تاثیرگذاری آن در بازار باید منتظر بالارفتن قیمت‌ها توسط سایر تولیدکننده‌ها نیز بود.

اگرچه لیست محصولات سرکان در زمینه فیلتر روغن خودروهای سبک به پُر باری فیلتر هوا نیست اما این تولیدکننده ایرانی موفق به تولید و تامین فیلتر روغن 36مدل از خودروهای سبک موجود در کشور نیز شده است که در مقایسه با لیست 90تایی فیلترهای هوا،‌ هنوز تا رسیدن به خودکفایی در زمینه تولید این نوع محصول فاصله دارد. در حال حاضر سرکان فیلتر روغن 42مدل از خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین را نیز تولید می‌کند.

سرکان، ‌افزایش قیمت‌ها را شامل فیلترهای سوخت‌، یعنی فیلتر بنزین و گازوئیل نیز کرده و قیمت‌های 50محصول خود در این گروه را نیز بالا برده است. در شرایطی که مکانیک‌ها و تعویض روغنی‌ها به‌عنوان مرجع معرفی فیلتر به مشتری قرار دارند، این سوال وجود دارد که آیا کیفیت بالا تنها ضامن فروش بالا خواهد بود یا حاشیه سود بالاتر برندهای متفرقه برای تعویض روغنی‌ها می‌تواند ‌بالا رفتن قیمت محصولات سرکان را به ترمزی برای این مجموعه تولیدی در سال جدید تبدیل کند.

شاید جالب‌ترین نکته در لیست محصولات سرکان، ‌حضور 17مدل فیلتر کابین، آن‌هم بیشتر برای خودروهای روز دنیاست که آنها هم با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. اگرچه افزایش 35درصدی قیمت‌ها می‌تواند شوکی بزرگ برای مالکان خودروهای ایرانی به  حساب آید، ‌اما با توجه به داخلی‌سازی بسیاری از فیلترهای مورد استفاده در خودروهای وارداتی و بالا بودن قیمت لوازم اصلی این خودروها،‌ هنوز هم قیمت محصولات باکیفیتی همچون سرکان برای مالکان خودروهای خارجی جذاب است و می‌تواند این بخش از بازار را به سمت محصولات تولید داخل جذب کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیامک IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    1 0
    من کیفیت را رو ترجیح میدم چون چند برابرش رو سود میکنم
  • جوانمردی AE ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    2 0
    مطمئنا ریزش مشتری خواهید داشت
  • جعفر چگینی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    افزایش بیش از حد باعث از گردانه خارج شدن برند محبوب سرکان میشود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =