بورس

 در دومین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در بازار سرمایه، دو لیدر این صنعت بورسی مسیر متفاوتی را از هم طی کردند، به‎طوری‎که ایران‎خودرو 2.4درصد با رشد مواجه شد، اما سایپا 0.2درصد منفی خورد.

به گزارش «اخبار خودرو»، سایر نمادهای این صنعت بورسی ازجمله پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا، صنایع‌ریخته‎گری‌ایران، گروه‌بهمن، مهرکام‌پارس، الکتریک‎خودرو شرق، قطعات اتومبیل ایران و ایرکاپارت‌صنعت نیز مثبت خوردند و درمقابل موتورسازان تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر، رادیاتور ایران و کمک‎فنر ایندامین منفی شدند.

همچنین دیروز طی 38هزار و 317 نوبت معاملاتی، 512میلیون و 447هزار سهم به ارزش 87میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز روز گذشته با افزایش 296واحدی در کانال 22هزار و 854 واحد قرار گرفت. حال با توجه به روندی که خودرویی‎ها در طی یک ماه اخیر طی کرده‌‎اند، باید دید نمادهای این صنعت بورسی به چه سمت‎وسویی حرکت خواهند کرد.

 عزم بانک پارسیان برای خروج از سهام‌داری زیرمجموعه ایران‎خودرو

بانک پارسیان روز گذشته اعلام کرد قصد دارد 179میلیون سهم معادل 11.9 درصد از سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران‎خودرو را واگذار کند و از سهام‌داری در این شرکت خارج شود. پس از روزها رشد مداومِ قیمت سهام در بورس تهران که یکی از عوامل مهمش قیمت ارز است، دیروز نماگر اصلی بازار سرمایه کانال تاریخی ۱۹۵هزار واحدی را پشت سر گذاشت و وارد کانال ۱۹۶هزار واحدی شد.

بر این اساس، روز گذشته شاخص‌کل بورس تهران ۸۸۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۹۶هزار و ۸۴ واحدی رسید. از سوی دیگر، ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۹۴۶میلیارد تومان رسید و حجم معاملات کل رقم 2میلیارد و ۸۰۰میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد. همچنین تعداد معاملات تا رقم ۲۶۷هزار و ۵۷۰ بالا رفت.

چشم‎انداز یک‎ماهه خوب بورس

هفته گذشته بازار تحت‌تاثیر افزایش قیمت دلار بود و برخی فعالان تصور کردند با افزایش قیمت دلار، ارزش دارایی شرکت‎هایی که از دارایی ثابت بیشتری برخوردارند، صعودی می‎شود. 

این در حالی است که به‌دلیل تعطیلات نوروزی، بسیاری از فعالان بازار غایب بودند اما در نخستین هفته فعالیت‎های اقتصادی، زمینه افزایش تقاضا و معاملات در بازار سرمایه فراهم شد. با این اوصاف، بازار سرمایه تا فصل برگزاری مجامع به‎صورت تناوبی با روند مثبتی همراه خواهد بود و تا یک ماه آینده دوران خوبی برای بورس در پیش خواهد بود و نسبت به دیگر بازارها شرایط مناسبی را تجربه خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =