بورس

روز گذشته باتوجه به ایست شاخص‌کل بورس در محدوده 201هزار واحدی نمادهای بزرگ خودروساز نیز نزولی شدند، به‎طوری‎که ایران‎خودرو، سایپا و پارس‎خودرو منفی خوردند .

 به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته با‌توجه به ایست شاخص‌کل بورس در محدوده 201هزار واحدی نمادهای بزرگ خودروساز نیز نزولی شدند، به‎طوری‎که ایران‎خودرو، سایپا و پارس‎خودرو منفی خوردند اما درمقابل قطعه‎سازانی نظیر صنایع ریخته‎گری ایران، محورسازان ایران‎خودرو، سایپا آذین، مهرکام‌پارس، لنت‌ترمز‌ایران و تولیدمحورخودرو مثبت شدند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 37هزار و 429 نوبت معاملاتی، 589میلیون و 927هزار سهم به ارزش 95میلیارد و 311میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 20هزارو468 میلیون‌تومان شد.
نمادهای کوچک در کانون توجهات اهالی بازار سرمایه
با‌توجه به اوضاعی که این روزها بر بازار سرمایه حاکم است، نمادهای لیدر خودرویی از حرکت باز ایستاده‎اند و به‎جای آن‎ها نمادهای کوچک و قطعه‎ساز در کانون توجهات اهالی بازار سرمایه قرار گفته‎اند. حال باید دید تا روزهای آینده آیا این روند مستمر خواهد بود یا این‎که ورق برمی‌گردد و خودروسازان دوباره در مسیر رشد قرار خواهند گرفت.

   بورس؛ تنها بازار قانونمند، متشکل و نقدشونده
برخی کارشناسان معتقدند اشتیاق تبدیل نقدینگی به دارایی در کنار جو روانی رکوردشکنی‌ها سبب شد در دو ماه اخیر تمام سهم‌ها - چه آن‎هایی که از نظر بنیادی قوی بودند و چه ضعیف‌ها - همه با هم رشد کنند. به‎رغم آن‎که شرایط فعلی با نگرانی‌های اقتصادی همراه است، جو سرمایه‌گذاری بیشتر پررنگ می‌شود و در بین گزینه‌های سرمایه‌گذاری تنها بازار قانونمند، متشکل و نقدشونده بورس است.

   تنها یک روز کاهشی در سال 98
دیروز شاخص‌کل بورس تهران ۸۴ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰۱هزار و ۸۹۰ واحدی رسید و شاخص‌کل هم‎وزن با افت ۲۴۹ واحدی روبه‎رو شد و تا رقم ۳۹هزار و ۷۳۰ پایین رفت. این در حالی است که از ابتدای سال تاکنون تنها در یک روز کاری نماگر اصلی بورس روند کاهشی را تجربه کرده و طی دیگر روزها با رشد قیمت‌ها در بورس شاخص‌کل بارها رکورد شکسته و حتی توانسته است از سقف تاریخی سال گذشته نیز عبور کند. روز دوشنبه نیز برای اولین بار در تاریخ بورس شاخص توانست نه‎تنها از کانال ۲۰۰هزار واحدی عبور کند بلکه وارد تراز ۲۰۲هزار واحدی شد. اما روز سه‌شنبه وضعیت مقداری متفاوت بود؛ هرچند از ابتدای باز شدن معاملات شاخص‌کل روند تقریبا صعودی را در پیش گرفت اما از اواخر معاملات به بعد این شاخص با افت مواجه شد. همچنین روز گذشته ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱,۸۷۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن به ۱۲ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =