بورس

روز گذشته با دست‎به‎دست شدن ۶میلیارد و ۸۷۰میلیون سهم و حق تقدم و اوراق بهادار طی ۳۸۷هزار نوبت دادوستد، ارزش معاملات بورس تهران به بیش از 1624 میلیارد تومان رسید

به گزارش «اخبار خودرو»، در دادوستدهای بازار سرمایه در هفته جاری، به‎رغم این‎که شاخص‌کل درجا زد و با کاهش 54 واحدی در عدد 204هزار و 322 واحد رسید، اما میزان و حجم دادوستد بسیار درخشان بود. این در حالی است که گروه خودرویی در این زمینه سرآمد صنایع بورسی بود، به‎طوری‎که دیروز طی 91هزار و 440 نوبت معاملاتی، یک‎میلیارد و 970میلیون سهم به ارزش 319میلیارد و 963میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 21هزارو927 میلیارد تومان شد. این حجم از دادوستد در گروه خودرویی کم‎سابقه بوده است. حال باید دید در روزهای آینده چنین روند نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

پیشتازی پارس‎خودرو و ایران‎خودرو

روز گذشته نمادهای بزرگ خودرویی در ادامه روند مثبت خود در هفته جاری صعودی شدند، به‎طوری‌که ایران‎خودرو با رشد 4.4درصدی و پارس‎خودرو با رشد 4.6درصدی در این زمینه پیشتاز بودند. سایپا نیز رشد 1.4درصدی را تجربه کرد.

همچنین نمادهای دیگری نظیر مهرکام‌پارس، صنایع ریخته‎گری ایران، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، گروه بهمن، لنت ترمز ایران، رینگ‎سازی مشهد، کمک‎فنرایندامین، رادیاتور ایران و فنرسازی خاور مثبت شدند و در مقابل  محورسازان ایران‎خودرو، سایپا آذین، الکتریک‎خودرو شرق، قطعات اتومبیل ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر، چرخشگر، نیرو محرکه، بهمن‎دیزل، مهندسی نصیرماشین و ایرکاپارت‌صنعت منفی خوردند. این در حالی است که شاخص صنعت خودرو دیروز با افزایش 556 واحدی در کانال 24هزار و704 واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس در رقمی بی‎سابقه

روز گذشته با دست‎به‎دست شدن ۶میلیارد و ۸۷۰میلیون سهم و حق تقدم و اوراق بهادار طی ۳۸۷هزار نوبت دادوستد، ارزش معاملات بورس تهران به بیش از 1624 میلیارد تومان رسید که این رقم بسیار بی‎سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند در پی افزایش قیمت دارایی‌های مختلف، بازار سرمایه از سایر بخش‌های اقتصادی عقب‌ مانده و از نظر اقتصادی ارزش دارایی‌های این بخش به‎روز نشده است. در نتیجه، این بازار پتانسیل مناسبی برای رشد دارد.

ازسوی‌دیگر، با پتانسیل‌های خوبی که در این بخش وجود دارد، به نظر می‌رسد بتوان در سال جدید سودآوری قابل‌توجهی را در بازار سرمایه شاهد بود. این در حالی است که بحث‌های سیاسی در بازار سهام اثرات کوتاه‎مدت دارد و در بلندمدت نمی‌تواند بازار سرمایه را درگیر خود کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =